2024-11-22, 16:14
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Jag har gett massor av argument och källor i flera trådar.

Det är farligt och det påverkar både användaren och dess omgivning samt samhället i stort negativt. Därför är det också med rätta olagligt.
I flera trådar, vad spelar det för roll? Som om jag i en taxi skulle säga "jag har gett adressen flera gånger till andra chaufförer så jag tänker inte ta det igen"
Citera
2024-11-22, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Jag är för, och tycker att det är orimligt att vara emot. Jämfört med alkohol så är detta ett bra alternativ, mindre beroende framkallande, och mindre eller inga långvariga skador på kropp och hjärna.

Jämför en 60 årig alkoholist med en 60 årig cannabisrökare så är det enorma skillnader. Den ena är A-lagare och kostar samhället massor med sjukvårdsslantar och A-kassa, den andra är VD på något företag.
Det beror väl helt på nivån av bruket?

Tycker du en jämförelse mellan 60 årig alkoholist och 60 årig cannabisrökare är en legitim jämförelse? Vi kan lika gärna säga cannabismissbrukare som röker på flera gånger om dagen och någon som dricker två glas vin till maten totalt per vecka, dvs inte varje måltid.
Vem tror du troligtvis har mest ordning på livet?

Ja missbruk av alkohol är värst, men missbruk av cannabis är ju inte heller speciellt snällt om vi säger så.

Hur många hashtomtar har man inte träffat på som mer eller mindre är låsta i sig själva och inte får något gjort i livet.

Målet med en legalisering ska ju vara att få folk att bruka mindre cannabis och i högre utsträckning få hjälp mitt sitt missbruk.
Sedan slå mot kriminella.
Senast redigerad av Regnpojken 2024-11-22 kl. 16:34.
Citera
2024-11-22, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu

Du sitter ju för fan och skriver att cannabis orsakar schizofreni i detta inlägget:

Ja och det är ju ett felaktigt påstående. Det påverkar inte alls risken att få det. De människor som får sin schizofreni triggad av cannabis, hade fått schizofreni i vilket fall. De har alltså redan sjukdomen. Det är inte en högre andel som har schizofreni bland grupper som använder mer cannabis än andra. Hur svårt är det att förstå?

Du har problem att läsa innantill. Släck jointen för fan. Jösses.
Citera
2024-11-22, 16:48
Medlem
Citat:
En person som mår bra, arbetar, betalar skatt, tar hand om sin familj och alla andra ansvarsområden, är inte en missbrukare bara för att han dricker ett par öl då och då. Jag gissar på att du redan begriper att de flesta som dricker alkohol inte är missbrukare?
Det är alltså exakt samma sak som gäller för cannabis. Man är inte en missbrukare bara för att man använder den drogen. Det måste ha ett antal konsekvenser för att det ska klassas som missbruk och det har det inte för 90%+ av användarna.

Ständigt denna jämförelse med alkohol. Det går inte att jämföra farligheten mellan två så olika droger. I flera avseenden är dock cannabis en värre drog.

Men din definition av brukare vs missbrukare är alltså att man betalar skatt..
Citera
2024-11-22, 16:51
Medlem
Citat:
Menar du att du inte har sagt att det bara är människor som själva använder cannabis som vill se en legalisering?

(FB) Ni som inte tror på legalisering. Varför?

(FB) Polischefen: Ta bort straffen för att röka cannabis (utspel från 2021)

Nu är du fan helt snurrig.
Citera
2024-11-22, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Till varje pris?

Är du någon slags psykopat?

Hur många människor är du beredd att avrätta för att få bort det?

Så många det behövs.
Citera
2024-11-22, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
I flera trådar, vad spelar det för roll? Som om jag i en taxi skulle säga "jag har gett adressen flera gånger till andra chaufförer så jag tänker inte ta det igen"

Fixera dig lite mindre vid mig och mer vid trådens ämne så ordnar det sig.
Citera
2024-11-22, 17:00
Medlem
Citat:
Ständigt denna jämförelse med alkohol. Det går inte att jämföra farligheten mellan två så olika droger. I flera avseenden är dock cannabis en värre drog.

Men din definition av brukare vs missbrukare är alltså att man betalar skatt..
Finns ingen seriös forskning som stödjer dina påståenden oavsett om du vill det eller ej!

Den enda personen här som visar på att han har psykos så är det du.
Citera
2024-11-22, 17:03
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Fixera dig lite mindre vid mig och mer vid trådens ämne så ordnar det sig.

Absolut. Det går ju ändå inte att debattera med dig eftersom du fastnat i dina felaktiga åsikter och vägrar ta in adekvat information.

Men nu är det snart dags att dra på en joint och kolla På spåret :-)
Citera
2024-11-22, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Finns ingen seriös forskning som stödjer dina påståenden oavsett om du vill det eller ej!

Den enda personen här som visar på att han har psykos så är det du.

Jag skriver inget om jag inte kan backa upp det med källor.
Citera
2024-11-22, 17:23
Medlem
Citat:
Dina källor är skit.
Citera
2024-11-22, 17:24
Medlem
proconsuls avatar
Citat:

Men det gör du ju inte, trots att flera efterfrågat dem. Ditt svar är att du redan angett dem i andra trådar, oklart vilka. Eller så säger du att du har läst det i böcker men du namnger inga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in