Citat:
Ursprungligen postat av
moralhora
Om jag skulle gissa så startade inte Dumpen med tanke som en utpressningsverksamhet; gissar på att planen var att kunna gå runt på Swish. Jag tror Patrik tänkte att det värsta som skulle kunna hända var att de skulle bli förtalsanmälda, och ptjae, då fick Sara ta smällen.
Men sedan så fick de liksom tag på en gädda som antagligen spontant erbjöd sig betala en stor summa för att inte bli uthängd... sedan en till. De började inse att den här typen av summor var tvungna att se "vita" ut och därmed kom idéen till Impulskollen, som skulle vara ännu ett sätt att distansera sig från det.
Patrik kommer såklart spela ovetande under alla förhör. Han kommer säga att han inte vet något eller hört något eller sett något. Men det kommer inte funka, för precis som du säger så är hans bolag inblandat och dessutom så har han personligen överlämnat visitkort till Impulskollen. Så då blir hans nästa uppenbara steg att kasta Sara och Impulskollen under bussen. Han må ha haft en del lagliga problem genom livet, men han är inte härdad kriminell och att åka i finkan i ett par år skrämmer nog skiten ur honom...
Härliga vanisinnesföreställningar en del har😂 HUR kan man vara så jävulskt pantad att man verkligen tror att detta är ett utpressningsupplägg? Det måste vara tidernas sämsta upplägg isåfall. Varfö skulle man ”ta skydd” bakom impulskollen, dessutom för småsummor jämfört med om man ägnat sig åt riktig utpressning, och dessutom så får man en bråkdel av det ”intjänade” genom det som sipprar tillbaks till dumpen via reklam.
Ni som har dessa vanföreställningar, ni kanske skulle ta och faktiskt lyssna på vad Sara och Patrik själva säger om saken via tex deras podd. Det är så jävla idiotiskt så hälften hade räckt 😂
Utöver detta så kommer ingen jävel att finna några som helst transaktioner eller bevis i saken. Det är väl toppen nu när allting kommer att skrutineras i minsta detalj, vad skall ni sitta och fantisera om när saken är helt utredd? Det skall bli spännande! Jag laddar med popcorn.