Citat:
Ursprungligen postat av
Mlyek
Nej nej och fan nej igen😂
Jag tror att F hade berättat för S att hon mådde dåligt av att du försökte pressa henne att välja mellan killarna. Därför säger han upprepade ggr att hon inte behöver känna sig pressad till ett val. Hon kan även ha sagt att hon kände sig utfryst och mobbad, det känns logiskt att hon har gjort det. S tar inte det här som ett elakt försök att få dig att framstå som ett sämre val. Han tror att det hon säger är sant.
Du och några andra gillar inte vissa saker som F gör och tycker att S borde få veta vad hon gjort och sagt. Så ni ställer tuffa frågor till henne, ni ljuger inte, det ni tar upp har hänt. F tycker inte om det, det får ju henne att framstå som ngt sämre val. Om hon säger att det är lögner, skrivna av elaka häxor som vill förstöra det för henne, kanske kan hon komma undan. Dom flesta runt bordet bedömmer dessa sanningar som falska påhopp, ingen bryr sig om sanningen. Fanny får offerrollen, ni är elaka och orättvisa.
S är upprörd men sover på saken. Men han kan inte lämna det utan ruser till huset dagen efter, det här kan inte vänta tycker han. Han pratar mkt om dom "elaka" frågorna, det är tydligt att han tänker mkt på det som hänt. Han har kommit fram till att det måste ha varit du som ställde dom tuffaste frågorna, de som gjorde stackars F så upprörd. Han väljer att "kasta ut" dig på en gång utan att vänta till rosceremonin. Han har inte stake att berätta hela sanningen utan pratar bara om bristande kemin.
Hans sätt att rusa till huset, kasta ut dig och sedan gå ut med Fanny kändes mkt märkligt. Men om man tar hänsyn till detta som jag skrivit här känns det logiskt. Han vill visa sig handlingskraftig, visa F att han kan rädda henne från allt det onda, han kan beskydda henne. Han vill bevisa att han kommer att stå på hennes sida vad än som händer. Han vill göra en märkering att så här behandlar man inte min F utan att bli bestraffad, sparkad i baken, hemskickad i förväg.
F tyckte att S bör veta "vad ni gör med henne i huset" och berättade allt. Ni tyckte att S borde få veta om vad hon gjort och sagt som ni inte tyckte var OK. Ni gjorde samma sak, informerade honom. F fick offerrollen och du var den elake.
Eller? Vad tycker du?