2024-11-21, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
Hur har dina kollegor eller bekanta reagerat på programmet? Patienter du träffar m.m.?

Bara positivt faktiskt! Jätteroligt.😍🫶
Citera
2024-11-21, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Nu är du lite väl hård. Finns ingenting med Stephane som tyder på att han har ”en defekt hjärna”. Skulle vilja se dig dejta i tv och prestera felfritt. Möjligtvis är han lite stel, men det är typ 50% av alla killar, i synnerhet i en sådan här miljö som Bachelor.

Intressant också att du sätter allt ansvar hos killen när det gäller att ta reda på information om den andra. Amanda kunde väl också ha frågat Stephane liknande frågor som bostad och jobb, är hon också ”defekt i hjärnan” då eller? Lugna ner dig lite.

Defekt hjärna är lite väl hårt, håller med. Dock tycker jag att en bra bachelor bör kunna föra sig i de flesta situationer och se till att det inte blir stelt, vilket Stephane misslyckats med många gånger. Givetvis har bachelorn ett större ansvar. Stephane är säkert en fin kille, och jag tycker han visat det också, men han är felcastad och passar absolut inte som bachelor. Amanda har ju tagit jättemycket ansvar för att få igång konversationer med Stephane? Alla tjejer som dejtat honom säger ju att han nästan aldrig ställer frågor etc och tjejerna har dragit det tyngre lasset vad gäller konversationer och att ställa frågor etc, det har man ju sett avsnitt efter avsnitt. Nä, här har TV4 absolut gjort en miss.
Senast redigerad av jotack 2024-11-21 kl. 22:52.
Citera
2024-11-21, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mlyek
Bara positivt faktiskt! Jätteroligt.😍🫶
Du måste berätta om det här med flörtandet med produktionen?
Ligger det nån sanning i det och vad är det för charmtroll som verkar stå bakom kamerorna osv!
Citera
2024-11-21, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina

Sorgligt om det är så med Emely. Blir hon kär när Stephane avvisar henne? När hon vill öppna sitt innersta och han visar inget intresse för det fast han hade lovat det? Hon hinner inte ens berätta det hon ville, för han vill inte lyssna? Det som var så viktigt för henne blir bara ett kafferep som han vill avsluta snabbt? Blir han intressant när han struntar i hennes känslor? Blir han intressant när han väljer bort henne och i stället väljer en kvinna som inte är så intresserad av honom? När han tror det värsta om henne och tar parti hos "fienden"? Känner hon att vi har ngt att bygga på när han avvisar henne? Är det gemenskap med pappan/mamman som känns bekant här, en ensidig kärlek? Blir hon älskad tillbaks den här gången när hon omedvetet väljer en som liknar ngn från barndomen som krossade hennes hjärta?

Tja! Nej, nej och åter nej. Jag hade en fantastisk och kärleksfull uppväxt så din tes är en prutt i rymden🫷
Citera
2024-11-21, 23:35
Medlem
Citat:

Genom sitt terapeutiska förhållningssätt framkallar han hos den andre fram trauman från tidigare förhållanden och ger möjlighet att man upplever samma känslor för honom som man upplevde för den personen som skapade trauman. Han underlättar att öppna gamla sår. Men har är ingen bra terapeut, han hjälper inte en att bearbeta trauman, han hjälper till att man upplever trauman och sedan blir lämnad i sticket.

Nej nej och fan nej igen😂
Citera
2024-11-21, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregers.Werle.03
Jösses, tänk så här då:

Mly tröttnar till sist på hela spektaklet eftersom varken produktionen eller hennes bachelor levde upp till vad hon hade förväntat sig. Så då ber hon om att få avbryta och resa hem. Den taffliga produktionen får då panik eftersom att ytterligare ett avhopp är det sista den behöver om den skall få jobba i branchen igen. Efter litet funderande så frågar de Mly och Stephane (ja, det där med att kalla honom Smygbögen är inte roligt längre) om de inte kan få göra som så att de låter Stephane välja bort Mly istället för tvärtom (visserligen på ett sätt som aldrig förekommit tidigare i seriens historia). På så vis kan både programmet och Stephane rädda sina ansikten. Kanske den t o m sträcker sig så långt att den erbjuder Mly tio papp under bordet, vad vet jag?

Att en sådan hjärter dam som Mly skulle ha något som helst intresse för Stephane (ytlig erotisk attraktion undantagen) efter vad hon upplevt sedan hon kommit till Mexiko finner jag helt och hållet uteslutet.

Hahaha helvete vilken bra skådespelare jag skulle vara om detta var sant😂😂 tack för komplimangen. Tyvärr var jag fattigare när jag kom hem än när jag åkte dit🥺🤝
Citera
2024-11-21, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nanteq
Du måste berätta om det här med flörtandet med produktionen?
Ligger det nån sanning i det och vad är det för charmtroll som verkar stå bakom kamerorna osv!

Alltså såhär, det fanns ena riiiktiga kex i produktionen. Men alla var proffsiga, upplevde jag iallafall. Det som vi andra upplevde som flörtig, som Fanny säger bara var att hon hade dragit sig undan och produktionskillen tyckte synd om henne, nah, det är väl inte 100% sant. Vi såg där vad vi såg och vi tyckte att det var olämpligt. Oavsett vad det kallas.
Citera
2024-11-22, 01:58
Medlem
Citat:
Det finns även dom som alltid blir kära i sådana som inte vill ha en eller inte kan älska tillbaks. Kan vara att de innerst inne känner sig inte värda ngns kärlek, att de inte förtjänar kärlek. En del blir kära i sådana som sviker en, behandlar en illa, som alltid väljer en annan. De väljer så att de alltid får ett brustet hjärta.

Många ggr är det en obearbetad relationtill till föräldrar som spöker här. Man väljer omedvetet den svikande pappan, den kalla och kärlekslösa mamman o c v. Genom att "välja" en som liknar ens förälder som inte kunde älska en uppehåller man en illusion om att man inte förtjänar kärlek. "Jag är så värdelös, ingen kan älska mig, därför kunde inte pappa/mamma heller." Barn tar gärna skulden på sig själva i stället för att erkänna att pappan/mamman hade själva sådana problem att de inte kunde älska tillbaks. De upprepar sitt barndomstrauma genom att återskapa det gamla när man var kär i ngn som inte brydde sig om en.

Sorgligt om det är så med Emely. Blir hon kär när Stephane avvisar henne? När hon vill öppna sitt innersta och han visar inget intresse för det fast han hade lovat det? Hon hinner inte ens berätta det hon ville, för han vill inte lyssna? Det som var så viktigt för henne blir bara ett kafferep som han vill avsluta snabbt? Blir han intressant när han struntar i hennes känslor? Blir han intressant när han väljer bort henne och i stället väljer en kvinna som inte är så intresserad av honom? När han tror det värsta om henne och tar parti hos "fienden"? Känner hon att vi har ngt att bygga på när han avvisar henne? Är det gemenskap med pappan/mamman som känns bekant här, en ensidig kärlek? Blir hon älskad tillbaks den här gången när hon omedvetet väljer en som liknar ngn från barndomen som krossade hennes hjärta?

Hon gillade honom för hans utseende och den känsla han utstrålade när de var tillsammans, jag upplevde det som att Ek var den som fick starkast känslor av alla tjejer i huset. Och det märktes redan från början att hon tyckte om honom.

Men jag tror att både män och kvinnor ska bli bättre på att investera i partners som känner mycket för de själva. Många människor idag gör det misstaget, att jaga den perfekta partnern. Perfekt i den meningen att att man känner stor attraktion och tycker den verkar vettig. Hitta fel och fortsätta leta i hopp om den "rätta". Men en stor del av att någon ens ska vara den rätta är att personen tycker om dig och vill ha mer av dig, det är otroligt viktigt. Det är fan 50%, övriga 50 är attraktion och personlighet. Och jag kan tänka mig att Ek också gör det misstaget utan att veta säkert för jag känner henne inte. Men jag ställde en fråga till henne hur det kommer sig att hon åker hela vägen till Mexiko för att dejta två killar när hon är så pass snygg och ordnad att hon borde kunnat hitta någon här. Jag förstår att det är en rolig grej, ett äventyr och allt det där, men ändå.

Mitt budskap till både Ek och dig är att tänka på hur otroligt viktigt det är att attraktionen, beundran, känsla är ömsesidig. Sträva efter att hitta någon som genuint tycker om er. Att inte bara gå efter känslan ni får av personen, utan också att gå efter de känslor som ni skapar för den andre. Om intresset inte är ömsesidigt så lägg inte tid på personen, bara slösad tid.
Sen ska man ha klart för sig att en del individer är bra på att få en tro att man är speciell för den och att den känner nått, fast så inte är fallet. Det kan bero på att de har dåliga intentioner eller helt enkelt är för veka och inte kan med att vara raka och tydliga. Men det gäller att försöka se igenom det i så fall. Men spring för allt i världen inte efter någon som inte uppskattar er! Gå inte där och hoppas på att personen på ett magiskt sätt ska få känslor som den inte har från början. Att det kanske ska förvandlas till nått. Bara dra och leta vidare.

Det är betydligt mycket bättre och mer sannolikt att ni ska bli lyckliga om ni väljer någon ni känner är hyfsat/lagom attraktiva men som tycker otroligt mycket om er, än personen som är upplevs som en magisk dröm men som känner att ni är utbytbara.
Citera
2024-11-22, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregers.Werle.03
Jösses, tänk så här då:

Mly tröttnar till sist på hela spektaklet eftersom varken produktionen eller hennes bachelor levde upp till vad hon hade förväntat sig. Så då ber hon om att få avbryta och resa hem. Den taffliga produktionen får då panik eftersom att ytterligare ett avhopp är det sista den behöver om den skall få jobba i branchen igen. Efter litet funderande så frågar de Mly och Stephane (ja, det där med att kalla honom Smygbögen är inte roligt längre) om de inte kan få göra som så att de låter Stephane välja bort Mly istället för tvärtom (visserligen på ett sätt som aldrig förekommit tidigare i seriens historia). På så vis kan både programmet och Stephane rädda sina ansikten. Kanske den t o m sträcker sig så långt att den erbjuder Mly tio papp under bordet, vad vet jag?

Att en sådan hjärter dam som Mly skulle ha något som helst intresse för Stephane (ytlig erotisk attraktion undantagen) efter vad hon upplevt sedan hon kommit till Mexiko finner jag helt och hållet uteslutet.

Min teori är att S fick reda på att E var aktiv Sverigedemokrat och för att undvika att det kom på tal framför kamerorna - där han skulle behöva bemöta det/ta politisk ställning - var han tvungen att ta det drastiska beslutet att avsluta innan det skulle behövde inträffa. Ett beslut som gick att ta eftersom de inte hade så stark kemi.
Citera
2024-11-22, 09:02
Medlem
Citat:
Tja! Nej, nej och åter nej. Jag hade en fantastisk och kärleksfull uppväxt så din tes är en prutt i rymden🫷

Men vad bra!! Jag bara gissade.
Citera
2024-11-22, 09:04
Medlem
Citat:

Men vad bra! Jag försökte väl se mer än vad som finns där!!!
Citera
2024-11-22, 11:07
Medlem
Citat:

Jag tror att F hade berättat för S att hon mådde dåligt av att du försökte pressa henne att välja mellan killarna. Därför säger han upprepade ggr att hon inte behöver känna sig pressad till ett val. Hon kan även ha sagt att hon kände sig utfryst och mobbad, det känns logiskt att hon har gjort det. S tar inte det här som ett elakt försök att få dig att framstå som ett sämre val. Han tror att det hon säger är sant.

Du och några andra gillar inte vissa saker som F gör och tycker att S borde få veta vad hon gjort och sagt. Så ni ställer tuffa frågor till henne, ni ljuger inte, det ni tar upp har hänt. F tycker inte om det, det får ju henne att framstå som ngt sämre val. Om hon säger att det är lögner, skrivna av elaka häxor som vill förstöra det för henne, kanske kan hon komma undan. Dom flesta runt bordet bedömmer dessa sanningar som falska påhopp, ingen bryr sig om sanningen. Fanny får offerrollen, ni är elaka och orättvisa.

S är upprörd men sover på saken. Men han kan inte lämna det utan ruser till huset dagen efter, det här kan inte vänta tycker han. Han pratar mkt om dom "elaka" frågorna, det är tydligt att han tänker mkt på det som hänt. Han har kommit fram till att det måste ha varit du som ställde dom tuffaste frågorna, de som gjorde stackars F så upprörd. Han väljer att "kasta ut" dig på en gång utan att vänta till rosceremonin. Han har inte stake att berätta hela sanningen utan pratar bara om bristande kemin.

Hans sätt att rusa till huset, kasta ut dig och sedan gå ut med Fanny kändes mkt märkligt. Men om man tar hänsyn till detta som jag skrivit här känns det logiskt. Han vill visa sig handlingskraftig, visa F att han kan rädda henne från allt det onda, han kan beskydda henne. Han vill bevisa att han kommer att stå på hennes sida vad än som händer. Han vill göra en märkering att så här behandlar man inte min F utan att bli bestraffad, sparkad i baken, hemskickad i förväg.

F tyckte att S bör veta "vad ni gör med henne i huset" och berättade allt. Ni tyckte att S borde få veta om vad hon gjort och sagt som ni inte tyckte var OK. Ni gjorde samma sak, informerade honom. F fick offerrollen och du var den elake.

Eller? Vad tycker du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in