Citat:
Tror också han väljer Fanny.
Emelin sa nått väldigt intelligent under programmet. Hon sa att om en man inte är intresserad av mig och vill han mig, då svalnar mitt intresse för honom. Varför ska jag investera mina känslor i någon som inte vill ha mig.
Detta är nått som fler borde lära sig av. Det är nått som skulle få fler förhållanden att vara och bestå. Folk är så jävla angelägna om att hitta den som just de själva känner mest för. Den de tycker är snyggast, den de tycker har bäst personlighet, den perfekta individen. Men det är minst lika viktigt att individen känner så för dig. Precis som Emelin sa så handlar det om att man själv ska vara omtyckt, vald och avgudad av den andre. Så när man väljer en partner ska man ingte bara gå på vad man själv känner. Man ska nästan mer gå på vad den personen känner för en själv.
Personligen dör mitt intresse för en individ direkt om den inte känner nått för mig. Spelar ingen roll hur snygg eller rolig den är. Att man inte betyder nått för individen är så otroligt oattraktivt.
Emelin sa nått väldigt intelligent under programmet. Hon sa att om en man inte är intresserad av mig och vill han mig, då svalnar mitt intresse för honom. Varför ska jag investera mina känslor i någon som inte vill ha mig.
Detta är nått som fler borde lära sig av. Det är nått som skulle få fler förhållanden att vara och bestå. Folk är så jävla angelägna om att hitta den som just de själva känner mest för. Den de tycker är snyggast, den de tycker har bäst personlighet, den perfekta individen. Men det är minst lika viktigt att individen känner så för dig. Precis som Emelin sa så handlar det om att man själv ska vara omtyckt, vald och avgudad av den andre. Så när man väljer en partner ska man ingte bara gå på vad man själv känner. Man ska nästan mer gå på vad den personen känner för en själv.
Personligen dör mitt intresse för en individ direkt om den inte känner nått för mig. Spelar ingen roll hur snygg eller rolig den är. Att man inte betyder nått för individen är så otroligt oattraktivt.
Det finns även dom som alltid blir kära i sådana som inte vill ha en eller inte kan älska tillbaks. Kan vara att de innerst inne känner sig inte värda ngns kärlek, att de inte förtjänar kärlek. En del blir kära i sådana som sviker en, behandlar en illa, som alltid väljer en annan. De väljer så att de alltid får ett brustet hjärta.
Många ggr är det en obearbetad relationtill till föräldrar som spöker här. Man väljer omedvetet den svikande pappan, den kalla och kärlekslösa mamman o c v. Genom att "välja" en som liknar ens förälder som inte kunde älska en uppehåller man en illusion om att man inte förtjänar kärlek. "Jag är så värdelös, ingen kan älska mig, därför kunde inte pappa/mamma heller." Barn tar gärna skulden på sig själva i stället för att erkänna att pappan/mamman hade själva sådana problem att de inte kunde älska tillbaks. De upprepar sitt barndomstrauma genom att återskapa det gamla när man var kär i ngn som inte brydde sig om en.
Sorgligt om det är så med Emely. Blir hon kär när Stephane avvisar henne? När hon vill öppna sitt innersta och han visar inget intresse för det fast han hade lovat det? Hon hinner inte ens berätta det hon ville, för han vill inte lyssna? Det som var så viktigt för henne blir bara ett kafferep som han vill avsluta snabbt? Blir han intressant när han struntar i hennes känslor? Blir han intressant när han väljer bort henne och i stället väljer en kvinna som inte är så intresserad av honom? När han tror det värsta om henne och tar parti hos "fienden"? Känner hon att vi har ngt att bygga på när han avvisar henne? Är det gemenskap med pappan/mamman som känns bekant här, en ensidig kärlek? Blir hon älskad tillbaks den här gången när hon omedvetet väljer en som liknar ngn från barndomen som krossade hennes hjärta?