Citat:
Varför kan jag inte mena det? Att jag stör mig på något innebär ju inte per automatik att jag vill förbjuda det. Det är bara feminister och andra typer av auktoritära personer som vill förbjuda sådant de inte gillar. Jag håller inte på med sånt.
Folk får klä sig hur de vill, men jag har också rätt att tycka vad jag vill om det. Men egentligen har jag inte gjort mer än att konstatera vad det är jag ser. Och sen började du och andra kvinnor ifrågasätta mig och berätta för mig att "nähä, det där är inte alls vad du ser så det så!!!
".Och det hade ju räckt med ett inlägg om inte du hade missförstått allt jag säger hela tiden så jag måste skriva nya för att reda ut dina missförstånd.
Citat:
Det är ju farligt om du sitter och snackar ihop dig med en massa incels här i tråden och bygger upp en sådan syn på kvinnor, du använder dessutom helt sjuka formuleringar.
Jag har inte snackat med någon incel så jag vet inte vad du pratar om.
Citat:
Istället för att försöka att se kritiskt på dina egna tankar: tex såhär: kan det vara så att jag har problem om jag blir så påverkad av kvinnor i hotpants att jag ,a) drar hela Sveriges kvinnor över en kam och b) måste sitta och orera över det i timmar på Flashback.
a) Jag har inte dragit hela Sveriges kvinnor över en kam. Vad har du fått det ifrån?
b) Jag skrev ett inlägg på två meningar. Något mer hade jag inte planerat att skriva om ämnet men så blev jag citerad av kvinnor som starkt ifrågasatte vad jag sa, bl a dig, och då har jag svarat på detta.
Sen när du kommer med den ena befängda anklagelsen efter den andra så måste jag ju få försvara mig.
Citat:
Lev och låt leva.
Träna dig i acceptans.
Öppna ögonen och se att de här kvinnorna i hotpants är inte i majoritet på gym men det är dem du ser och har hakat upp dig på.
Träna dig i acceptans.
Öppna ögonen och se att de här kvinnorna i hotpants är inte i majoritet på gym men det är dem du ser och har hakat upp dig på.
Vad spelar det för roll om de är i majoritet eller inte? Säg att 5 av 25 män på gymmet går omkring där och tränar helt nakna. Är det helt i sin ordning då tycker du eftersom det bara är en minoritet som gör det?
Citat:
Är du så lättpåverkad på en strand också?
Du klarar inte av att se tjejer i bikini?
Då det jag faktiskt ingen annan råd än att du flyttar härifrån.
Du klarar inte av att se tjejer i bikini?
Då det jag faktiskt ingen annan råd än att du flyttar härifrån.
Allt har sin plats. Personligen tycker jag inte bikini hör hemma på gymmet, på ICA, på tunnelbanan eller i väntrummet på tandläkarmottagningen, t ex. Det betyder inte att man "inte klarar av" att se det. Jag har garanterat sett fler tjejer komplett nakna IRL än vad 99,99% av alla män som någonsin existerat har gjort. Men för det behöver man ju inte vilja att hela det offentliga rummet ska förvandlas till någon sorts nudist-resort. Förstår du?
Citat:
Och du, du vinner inga matcher på att stycka upp mina meningar och svara på allting utan kontext för att du klipper i resonemanget som du önskar.
Jag utelämnar ingenting och styckar upp det efter hur du själv har styckat upp det. Det är ett mycket effektivare sätt att svara konkret på än att bara citera och svara på ett helt inlägg rakt av. Så gör jag alltid. Rekommenderas till alla.
Citat:
Att kunna förhålla sig kritiskt till sina egna slutsatser är viktigt i argumentation. Att man kan fråga sig: kan hon/hen/han ha en poäng? Kan jag vara för låst, etc.
Det klarar du inte av.
Det klarar du inte av.
Nej, jag kan inte se att du har någon poäng här, helt rätt. Men det beror nog mest på att du tycks prata om helt andra saker än vad jag pratar om, och att du vantolkar allt jag skriver samt skapar en massa fantasifoster och halmbyggen som du sedan argumenterar emot.
Citat:
Och att argumentera är att utveckla sina tankar med bättre argument än ett: "Jag TYCKER såhär och Tjejer är slampiga för att jag är hetero".
Att tex ställa sig frågan varför man anser att sina känslor är så förbannat viktiga.
Att tex ställa sig frågan varför man anser att sina känslor är så förbannat viktiga.
Har jag påstått att mina känslor är "förbannat viktiga"? Eller är det återigen dina fantasifoster som spökar?
Det här är ett diskussionsforum. Här skriver man vad man tycker och vad man har att säga. Det är själva meningen med forumets existens.
Citat:
Som sagt,du har sagt det miljoner gånger nu nu och då kan bemötandet bara bli ett:
"Tyck som du vill, det ger vi fan i."
"Tyck som du vill, det ger vi fan i."
Jag trodde du hade sagt allt du hade att säga för 3 inlägg sedan. Men tydligen har du mycket mer att säga...
Citat:
Så länge som vi lever i ett fritt, jämlikt samhälle ingår det i skolningen från pojke till man att lära sig att kontrollera sina känslor och leva med att tjejer klär sig på ett sätt som kan se utmanande ut, utan att de ska behöva stå för någonting eller veta någonting om vad du ev känner.
Har jag påstått något annat? Eller är det dina fantasifoster som spökar nu igen?
Citat:
De kan ha vilka skäl som helst till det, att vilja visa upp resultat av träning, att det är varmt,att visa sina snygga ben, att träffa en man, att vilja ha sex, att vara bekväm med sin kropp.
Och för femtioelfte gången så skiter jag fullständigt i vilka skäl de har. Det är inte relevant.
Citat:
Vad du känner om dem är fullständigt irrelevant för alla andra utom dig.
Varför någon ska bry sig är höljt i dunkel.
Varför någon ska bry sig är höljt i dunkel.
Och ändå bryr du dig så mycket om vad jag känner att du sitter här i timmar och orerar om det. Så varför ska någon bry sig? You tell me.
Citat:
Att en kille inte kan tänka sig att hans kåthet kan vara helt malplacerad och irrelevant är sen
gammalt.
Men den ska tydligen vara rättesnöre i hela samhället annars blir lilla pojken ilsk.
gammalt.
Men den ska tydligen vara rättesnöre i hela samhället annars blir lilla pojken ilsk.
Små pojkar blir inte kåta, eftersom de är barn. Så i just det här fallet tror jag inte din härskarteknik passar särskilt väl. Dessutom tycker jag det är märkligt att du ska berätta för män vad de har rätt att bli kåta av och inte.
Och att du inte ser någon rimlighet i att även kvinnor tar hänsyn till sin omgivning säger väl även det en hel del om vad du är för en person.