Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Här måste jag kliva in...
Övertygad över att Engström ska vara misstänkt eller övertygad att Engström är GM ?
Du måste skilja på dessa saker eller hur ?
Vadå övertygad om att ska vara misstänkt? Hur tänker du?
Jag tycker givetvis att det var bra att PU utredde SE i grunden efter förmåga, inte lätt med tanke på förutsättningarna. Det gjorde en del bra åtgärder och försök. Resonerade (av jag läst) hyggligt omkring vissa frågor, andra sämre, enligt mig. Tyvärr finns inga förhör att läsa, det är enbart referat, det försvårar för oss utomstående, dessutom är de svårt maskade. Givetvis är det begripligt att hålla honom som misstänkt till viss del, dock ej
skäligen misstänkt. Det håller inte, anser jag, utifrån det material som finns att tillgå. Om de nu inte sitter på information som ej offentliggjorts, går inte att hundra utesluta. Dessutom sitter de på vissa betraktelser av förhörspersoner som vi övriga inte har, vad de har utläst är inget som kommit till allmänhetens kännedom, tyvärr. Dock var det bananer att lägga ner utredningen på det material som presenterats, även dumt att namnge honom, om än Filter gjorde detta innan, tyvärr.
Jag är så klart
inte övertygad om att han är GM? Jag är heller
inte övertygat om hans fullständiga oskuld. Hur skulle jag?