Citat:
Ursprungligen postat av
Ericcca
Ok, hur ska du ha det?
Först är det tights tjejer klär sig i som är sexuellt ptovokativa sen är det plötsligt "underkläder". Äpplen, päron, ohederlighet och som det passar dig. En intellektuell gnom.
Det är en rätt extrem uppfattning att tjejer inte ska klä sig i tights. Säger jag att killar inte ska klä sig i löpartights då, väljer du att missförstå och påstår att jag tycker att män klär sig sexuellt. Hopplöst
Det är ingen nämnvärd skillnad på underkläder och träningskläder idag, därav att jag ibland skriver underkläder och ibland träningskläder eller tights eller whatever.
Citat:
Och nej, det är inte irrelevant vad jag som heterokvinna tycker om kvinnors kläder, är du helt störd?
Det är liksom min rätt att klä sig som jag trivs i.
Det är en åsikt lika värdefull att begrunda och bemöta vad jag tycker om min och andra kvinnors rätt att klä sig i valfri klädsel och ta i beaktande,som din i så fall.
Men du är ju helt efterbliven. Vi pratar inte om "rätten att klä sig som man vill" här. Det är du som har kommit och sagt, som kvinna, att klädseln vi pratar om inte är sexuellt provokativ och att män därför inte ska uppfatta den som sexuellt provokativ. Men det lär du väl ändå fatta att det är män som har tolkningsföreträdet här? Att klädseln inte trycker på några sexuella knappar hos dig KAN ju bero på att du inte är en heterosexuell man?
Herregud.
Är det någon här som fullständigt blandar ihop äpplen och päron och inte ens kan hålla reda på vad det är vi pratar om så är det du.
Citat:
Dessutom blandar du ihop äpplen och päron. Du menar att tights på tjejer är lika med porr, ja tom "underkläder", och när jag bemöter dig (var jävligt tacksam för det, för du är olidligt jobbig att prata med,du "hör" helt enkelt exakt vad du vill höra och snälltolkar så gott som aldrig,resp påstår saker som inte är sanna)
och kontrar med att män också har lite kläder p sig ibland och jag skiter fullständigt vad de vill signalera med det. Eller om jag ser en sexig bringa på sommaren, då påstår du att jag ska sluta påstå att män har sexuellt provokativa kläder på sig.
Nej, du fattar överhuvudtaget inte vad jag säger. Och ÅTERIGEN, så är "vad man vill signalera" totalt irrelevant. Det enda relevanta är slutresultatet/effekten. Den blir ju densamma oavsett vad syftet är.
Citat:
Men det är ju inte jag som driver en tråd framåt med den tesen, utan du. Har aldrig sagt att män bär sexuellt provokativ klädsel, utan har gjort en jämförelse med din uppfattning om vad du anser provokativt på kvinnor.
Män får klä sig precis hur de vill för mig.
Jag klarar av att härbärgera känslor av ev arousal.
Du jämförde och sa i princip "ja men män då!?" Men om kvinnor nu inte uppfattar mäns eventuellt tajta träningskläder som sexuelt provocerande så är blir ju jämförelsen meningslös. Det var det som var min poäng.
Men du tycks överhuvudtagt inte hänga med i vad jag skriver.
Citat:
Det är helt vansinniga projektioner och du kommer aldrig att få fram din poäng, för du har inte tänkt färdigt. Ett färdigt resonemang bygger på att man är villig att utforska blottorna i sitt resonemang.
Inte tänkt färdigt? Så om jag tänker lite mer så kommer jag slutligen komma fram till att jag inte ser det jag ser?
"Oj, nu när jag tänkte lite längre så insåg jag att hon ju inte alls bara har ett par små hotpants som sitter så tajt att de håller på att sugas in i underlivet på henne och en minimal BH, utan att hon i själva verket har en stor t-shirt och ett par löst sittande mjukisbyxor

"
Citat:
Du rör dig fortfarande i träsket: tights är porr. Tjejer vill bara kåta upp oss killar. Du "vet" att det är så och det KAN aldrig förhålla sig på annat vis. Alltså är det helt obegripligt varför du framhärdar i att vilja diskutera saken. Du låter som en knarrig grammofon. Du vill återigen bara hävda och hamra in din sanning här, inte argumentera.
Jag har inte nämnt avsikter överhuvudtaget, och jag skiter fullständigt i dem. Det är du som grovt misstolkar allt jag säger. Du argumenterar mot dina egna halmbyggen, och inte mot mig.
Citat:
Jag får önska dig lycka till i livet.
Finner ingen mening att fortsätta, utan har uttryckt allt jag behöver.
Det är rätt intressant att få inblick i hur trasiga och skeva män är.
Tur att ni inte representerar majoritet.
Det är intressant att få inblick i hur efterblivna kvinnor är.
Tyvärr verkar det som att ni representerar majoritet.
Jag kan för övrigt lova dig att majoriteten män har åsikter om dagens slampiga tjejmode på gymmen.
Citat:
Fick ett privat meddelande som menar att det utlöser känslor av skam över att vara incel när kvinnor går lättklädda
Det var ärligt. Då börjar vi komma någonstans en man som tar på sig att han faktiskt känner något och att det handlar om hans känslor.
Då kan man förstå på ett annat sätt. Även om jag inte landar i att kvinnor då måste sluta klä sig vadmän uppfattar som provokativt (för om tights är provokativt och måste förbjudas därav så kräver det en väldigt obehaglig inskränkning i kvinnors valfrihet).
Att du tolkar mina inlägg som att jag tycker att "kvinnor måste sluta klä sig i vad män uppfattar provokativt", "tigths måste förbjudas", eller att jag vill ha "religiös ortodox diktatur" som du skrev i något annat inlägg, visar ju bara hur misslyckad din tolkningsförmåga är.
Jag har överhuvudtaget inte sagt något om något sådant, utan det är dina egna fantasier du byggt upp baserat på mina inlägg, och som du sedan klistrar på mig och argumenterar emot.