2024-11-21, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Kvinnor går sällan igång på synliga kuk-konturer hos främmande män. Därmed inte sagt att man inte kan gilla det och tända på en erigerad penis hos en väldigt stilig man man tänder på i stort. Privat.

Då så. Då kanske du kan sluta prata om mäns "sexuellt provokativa" gymklädsel. Det är helt enkelt inte jämförbart.

Citat:
Det känns mest pinsamt om man ser kulorna genom tyget, men jag hade inte mått dåligt av det. Hade nog bara tittat bort. Av respekt, och tänkt att han nog inte ser hur det ser ut utifrån.
Tjejer är ju också nojiga över att få tex kameltå. Och du ska bara veta hur mkt tid som läggs ned på att det INTE ska bli en sådan effekt. Inte det lättaste,alltid. Tightsen är betydligt bättre nu (sömlösa).

De är uppenbarligen inte tillräckligt nojiga eftersom det är något man ser dagligen. Och om man nu är nojiga över camel toe finns en jätteenkel lösning.

Citat:
Men som jag skrev kan jag också förstå mättnaden av att allt ska vara så naket hela tiden och sexigt i reklam och på SoMe.
All denna rumphysteri där tjejer visar upp sig, tröttar ut mig. Men för kan man styra sitt flöde själv ju.

Men detta gäller som sagt inte längre bara i reklam och sociala medier, utan även IRL, hela tiden och överallt. Rumphysterin är total. Det räcker inte att slå av tv:n eller logga ut från Instagram.

Citat:
Men jag stör mig inte det minsta på tjejers klädsel om de bär tights och top tex. Om det vore förbjudet för tjejer att ha tights för att man såg konturen på deras kön igenom, skulle jag tycka det var ännu mer knäppt. Samma med män. I ett gym.är det mycket kropp. Visst finns det säkert någon som går över gränser, men då vanligt är det inte.

Men återigen så blir det ju liksom ganska irrelevant vad DU, som inte är en heterosexuell man, tycker om tjejers klädsel.

Några förbud ska vi inte ha, men jag tycker att man kan klä sig anständigt och med respekt för omgivningen och försöka inse att alla kanske inte vill behöva se de exakta konturerna av dina könsdelar varje gång de ska gå och handla mjölk eller träna på gymmet.

Citat:
Att vilja visa upp sin kropp och vara stolt över gains, vid ev rutor på magen och muskelutveckling är ju inte jättekonstigt i sig.
Alla vill vi ha bekräftelse. Det är ju därför många gymmar också. För att få en snygg utveckling och hypertrofi. För att man ska kunna gå lättklädd, tex i en klänning eller bikini utan att skämmas. Tjejer vill oftast få en markerad/större snygg rumpa då det är i ropet nu.

Men för det behöver man inte gå omkring i bara underkläderna på gymmet. Gör man det får man räkna med uppmärksamhet.
Citera
2024-11-21, 16:09
Medlem
Citat:
Att tjejer har "tighta träningskläder" beror på att de ska visa att de är tjejer (DUH). Allt mode handlar om att klä fram form,att visa det som är fint,att skapa bra proportioner.
Det är könsroller.
Om alla tjejer klädde sig i herrutstyrsel, vet inte vad män tränar i som standard på just gym,men säg, fladdriga shorts och stora t-shirtar, elller mysbyxor (och det GÖR JU många tjejer, ni ser några få och ser öht inte alls övriga på gymet eller de som gömmer sig i tjejgym för att de helt vill slippa män när de tränar och tror då att ALLA tjejer klär sig i tighta kläder med maximal exponering)
.
Hela mode-och klädindustrin säljer efter kön.
Vi har damavdelningar och herravdelningar etc.

Det kan inte vara så att ni småglin här inne, helt har missat att samhället liksom delar upp sig efter kvinnligt och manligt i klädsel.

Så de enda två alternativ som finns är alltså antingen underkläder, hotpants och bikinitopp, eller herrutstyrsel?

Men ja, att dagens tjejer är besatta av att bevisa för omvärlden att de verkligen är tjejer har nog inte gått någon förbi. Kanske är det transhysterin av idag som gör att dagens tjejer känner sig nödgade att visa upp underlivet för allmänheten vart de än går?

Citat:
Dessutom tycker jag ni kan kolla på löpargrupper, av blandade kön. Där är killarnas kläder och tjejerna ganska snarlika.
Inte alls ovanligt att killar springer i tights.
Och cykelbyxor är ju tighta. Även på män. Dvs bylsiga kläder är opraktiskt.

Jag trodde vi kom överens om i tidigare inlägg att det inte är jämförbart.

Citat:
Sög som det är,att ni önskar att kvinnor helt och hållet täcker sina kroppar och att det därmed inte är någon skillnad på er kvinnosyn och synen hos en ortodoxt religiös man i en religiös diktatur.

Så antingen är man ok med att kvinnor går omkring nakna offentligt, eller så är man för "ortodox religiös diktatur"?

Finns det överhuvudtaget inga mellanting i din värld?

Citat:
Hett tips: kolla in en riktig gym-tjej: Victoria Tonnessen-Persson. Hon älskar stora t-shirts.
Men av någon anledning tror jag inte ni räknar henne som en sån tjej ni adresserar här. Hon faller utanför er radar.

Nej, om hon inte klär sig på det sättet vi adresserar här så är det väl klart att vi inte räknar henne dit?
Citera
2024-11-21, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Kvinnor får klä sig så i hemmet, bisarrt att man tillåter sån klädsel i det offentliga. Att det har blivit så accepterat.
Vad är anledningen till att du anser att kvinnor inte bör få klä sig som de vill?

På vilket sätt påverkar andras klädsel dig, och vad får dig att tycka att du borde ha större rätt än jag att bestämma vilka kläder jag ska använda?
Citera
2024-11-21, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Då så. Då kanske du kan sluta prata om mäns "sexuellt provokativa" gymklädsel. Det är helt enkelt inte jämförbart.

De är uppenbarligen inte tillräckligt nojiga eftersom det är något man ser dagligen. Och om man nu är nojiga över camel toe finns en jätteenkel lösning.

Men detta gäller som sagt inte längre bara i reklam och sociala medier, utan även IRL, hela tiden och överallt. Rumphysterin är total. Det räcker inte att slå av tv:n eller logga ut från Instagram.

Men återigen så blir det ju liksom ganska irrelevant vad DU, som inte är en heterosexuell man, tycker om tjejers klädsel.

Några förbud ska vi inte ha, men jag tycker att man kan klä sig anständigt och med respekt för omgivningen och försöka inse att alla kanske inte vill behöva se de exakta konturerna av dina könsdelar varje gång de ska gå och handla mjölk eller träna på gymmet.

Men för det behöver man inte gå omkring i bara underkläderna på gymmet. Gör man det får man räkna med uppmärksamhet.

Ok, hur ska du ha det?
Först är det tights tjejer klär sig i som är sexuellt ptovokativa sen är det plötsligt "underkläder". Äpplen, päron, ohederlighet och som det passar dig. En intellektuell gnom.

Det är en rätt extrem uppfattning att tjejer inte ska klä sig i tights. Säger jag att killar inte ska klä sig i löpartights då, väljer du att missförstå och påstår att jag tycker att män klär sig sexuellt. Hopplöst

Och nej, det är inte irrelevant vad jag som heterokvinna tycker om kvinnors kläder, är du helt störd?
Det är liksom min rätt att klä sig som jag trivs i.
Det är en åsikt lika värdefull att begrunda och bemöta vad jag tycker om min och andra kvinnors rätt att klä sig i valfri klädsel och ta i beaktande,som din i så fall.

Dessutom blandar du ihop äpplen och päron. Du menar att tights på tjejer är lika med porr, ja tom "underkläder", och när jag bemöter dig (var jävligt tacksam för det, för du är olidligt jobbig att prata med,du "hör" helt enkelt exakt vad du vill höra och snälltolkar så gott som aldrig,resp påstår saker som inte är sanna)
och kontrar med att män också har lite kläder p sig ibland och jag skiter fullständigt vad de vill signalera med det. Eller om jag ser en sexig bringa på sommaren, då påstår du att jag ska sluta påstå att män har sexuellt provokativa kläder på sig.

Men det är ju inte jag som driver en tråd framåt med den tesen, utan du. Har aldrig sagt att män bär sexuellt provokativ klädsel, utan har gjort en jämförelse med din uppfattning om vad du anser provokativt på kvinnor.
Män får klä sig precis hur de vill för mig.

Jag klarar av att härbärgera känslor av ev arousal.

.
Det är helt vansinniga projektioner och du kommer aldrig att få fram din poäng, för du har inte tänkt färdigt. Ett färdigt resonemang bygger på att man är villig att utforska blottorna i sitt resonemang.

Du rör dig fortfarande i träsket: tights är porr. Tjejer vill bara kåta upp oss killar. Du "vet" att det är så och det KAN aldrig förhålla sig på annat vis. Alltså är det helt obegripligt varför du framhärdar i att vilja diskutera saken. Du låter som en knarrig grammofon. Du vill återigen bara hävda och hamra in din sanning här, inte argumentera.

Jag får önska dig lycka till i livet.
Finner ingen mening att fortsätta, utan har uttryckt allt jag behöver.

Det är rätt intressant att få inblick i hur trasiga och skeva män är.
Tur att ni inte representerar majoritet.

Fick ett privat meddelande som menar att det utlöser känslor av skam över att vara incel när kvinnor går lättklädda

Det var ärligt. Då börjar vi komma någonstans en man som tar på sig att han faktiskt känner något och att det handlar om hans känslor.

Då kan man förstå på ett annat sätt. Även om jag inte landar i att kvinnor då måste sluta klä sig vadmän uppfattar som provokativt (för om tights är provokativt och måste förbjudas därav så kräver det en väldigt obehaglig inskränkning i kvinnors valfrihet).
Senast redigerad av Ericcca 2024-11-21 kl. 16:29.
Citera
2024-11-21, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Vad är anledningen till att du anser att kvinnor inte bör få klä sig som de vill?

På vilket sätt påverkar andras klädsel dig, och vad får dig att tycka att du borde ha större rätt än jag att bestämma vilka kläder jag ska använda?

Vi har redan en lag mot förargelseväckande beteende, akta så du inte åker dit.
Citera
2024-11-21, 16:31
Medlem
Citat:
Vi har redan en lag mot förargelseväckande beteende, akta så du inte åker dit.
Jag upprepar frågorna.

Citera
2024-11-21, 16:34
Medlem
Citat:
Jag upprepar frågorna.

Har redan gett dig svar, i slutändan handlar det inte bara om mig utan om att du ska respektera din omgivning. Svårt kanske för en person med narcissistiska drag att förstå. Hej då.
Citera
2024-11-21, 16:37
Avslutad
Tights är ju inte kläder man gå ut med bara sådär

Det är fult att se en vuxen kvinna gå runt med tights i stan. Skriker "Attentionhoe" ! Men jag bryr mig faktiskt inte vad andra ha på sig, så länge det inte är jag.
Senast redigerad av Blackrose23 2024-11-21 kl. 16:40.
Citera
Medlem
Citat:
Jag upprepar frågorna.

Bra frågor.
Jävla svin i tråden som tycker att de ska ha rätt bestämma vad kvinnor ska ha på sig.
Alltså på riktigt.
Du får inget svar av den där tönten.
Han är lycklig varje gång någon ger honom uppmärksamhet, men är bara ute efter att trolla.
Tex att slänga fram en meningslös utsaga om att det finns lagar mot "förargelseväckande beteende".
Men lycka till med att försöka sy in någon för den brottsrubriceringen som har träningstights och top på gym.
Sick bastards.
Skulle inte förvåna mig om han är den typen av rättshaverist som indirekt trakasserar kvinnor på det sättet.
Citera
Medlem
Citat:
Ok, hur ska du ha det?
Först är det tights tjejer klär sig i som är sexuellt ptovokativa sen är det plötsligt "underkläder". Äpplen, päron, ohederlighet och som det passar dig. En intellektuell gnom.

Det är en rätt extrem uppfattning att tjejer inte ska klä sig i tights. Säger jag att killar inte ska klä sig i löpartights då, väljer du att missförstå och påstår att jag tycker att män klär sig sexuellt. Hopplöst

Och nej, det är inte irrelevant vad jag som heterokvinna tycker om kvinnors kläder, är du helt störd?
Det är liksom min rätt att klä sig som jag trivs i.
Det är en åsikt lika värdefull att begrunda och bemöta vad jag tycker om min och andra kvinnors rätt att klä sig i valfri klädsel och ta i beaktande,som din i så fall.

Dessutom blandar du ihop äpplen och päron. Du menar att tights på tjejer är lika med porr, ja tom "underkläder", och när jag bemöter dig (var jävligt tacksam för det, för du är olidligt jobbig att prata med,du "hör" helt enkelt exakt vad du vill höra och snälltolkar så gott som aldrig,resp påstår saker som inte är sanna)
och kontrar med att män också har lite kläder p sig ibland och jag skiter fullständigt vad de vill signalera med det. Eller om jag ser en sexig bringa på sommaren, då påstår du att jag ska sluta påstå att män har sexuellt provokativa kläder på sig.

Men det är ju inte jag som driver en tråd framåt med den tesen, utan du. Har aldrig sagt att män bär sexuellt provokativ klädsel, utan har gjort en jämförelse med din uppfattning om vad du anser provokativt på kvinnor.
Män får klä sig precis hur de vill för mig.

Jag klarar av att härbärgera känslor av ev arousal.

.
Det är helt vansinniga projektioner och du kommer aldrig att få fram din poäng, för du har inte tänkt färdigt. Ett färdigt resonemang bygger på att man är villig att utforska blottorna i sitt resonemang.

Du rör dig fortfarande i träsket: tights är porr. Tjejer vill bara kåta upp oss killar. Du "vet" att det är så och det KAN aldrig förhålla sig på annat vis. Alltså är det helt obegripligt varför du framhärdar i att vilja diskutera saken. Du låter som en knarrig grammofon. Du vill återigen bara hävda och hamra in din sanning här, inte argumentera.

Jag får önska dig lycka till i livet.
Finner ingen mening att fortsätta, utan har uttryckt allt jag behöver.

Det är rätt intressant att få inblick i hur trasiga och skeva män är.
Tur att ni inte representerar majoritet.

Fick ett privat meddelande som menar att det utlöser känslor av skam över att vara incel när kvinnor går lättklädda

Det var ärligt. Då börjar vi komma någonstans en man som tar på sig att han faktiskt känner något och att det handlar om hans känslor.

Då kan man förstå på ett annat sätt. Även om jag inte landar i att kvinnor då måste sluta klä sig vadmän uppfattar som provokativt (för om tights är provokativt och måste förbjudas därav så kräver det en väldigt obehaglig inskränkning i kvinnors valfrihet).
Jag har inga problem med tjejer i tights på gymmet men det jag har problem med är dom som bara har en bh som överdel och inget linne eller tröja över liksom wtf? Vad är problemet? Det är perverst och även respektlöst/äckligt när deras nakna hud på både mage o rygg nuddar utrustningen som andra ska använda.
Citera
2024-11-21, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draculark
Jag har inga problem med tjejer i tights på gymmet men det jag har problem med är dom som bara har en bh som överdel och inget linne eller tröja över liksom wtf? Vad är problemet? Det är perverst och även respektlöst/äckligt när deras nakna hud på både mage o rygg nuddar utrustningen som andra ska använda.

Bh?
Prova att anmäla för förargelseväckande beteende.
Tror du menar träningstop?
Och dessa kan ju vara väldigt små.
Inget jag skulle iklä mig, men är det verkligen ett stort samhällsproblem?Du har rätt till en åsikt.
Att gillar inte minimala toppar och hud i alla miljöer och personligen skulle jag inte själv klä mig så.
Men tror att du tar i lite.
Citera
2024-11-21, 16:41
Medlem
Citat:
Har redan gett dig svar, i slutändan handlar det inte bara om mig utan om att du ska respektera din omgivning. Svårt kanske för en person med narcissistiska drag att förstå. Hej då.
Nej, du har inte svarat på frågorna. Gör ett försök att förklara vad du tycker och motivera din åsikt om du vill bli tagen på allvar.

Återigen då.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in