2024-11-20, 12:53
Medlem
asterisk99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Behöver inte vara mer än att de var i receptionen för att försöka få prata med någon ,de var ju på Tv4 också och har varit på IVO men längre än reception blir det ju aldrig . Somliga har sagt att de varit hos riksdagen det har ju också bara varit att de lämnat in luntor med papper

på TV4 ? .. alltså försökt få uppmärksamhet kring fallet, eller var hon med på TV4 i något inslag ?
2024-11-20, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asterisk99
på TV4 ? .. alltså försökt få uppmärksamhet kring fallet, eller var hon med på TV4 i något inslag ?
Sa bara att de varit på tv4 för att försöka få kontakt såg själv inte liven men kan tänka mig att de mfl menar att svensk media borde låta föräldrar komma till tals likt alJazeera gjort med sin värdelösa dokumentär
2024-11-20, 19:05
Medlem
LejonM ska börja vråla i Mora igen, hon har bara tagit en liten paus säger hon
2024-11-20, 19:19
Medlem
Citat:
Behöver inte vara mer än att de var i receptionen för att försöka få prata med någon ,de var ju på Tv4 också och har varit på IVO men längre än reception blir det ju aldrig . Somliga har sagt att de varit hos riksdagen det har ju också bara varit att de lämnat in luntor med papper

Vid riksdagen har väl Boråshaggan vart några dagar
2024-11-20, 19:21
Medlem
Citat:
LejonM ska börja vråla i Mora igen, hon har bara tagit en liten paus säger hon

Underbart..har saknat henne
2024-11-20, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busibrallan
Vid riksdagen har väl Boråshaggan vart några dagar
Ja , hon har nog varit kvar i Stockholm sedan den storslagna demonstrationen för några veckor sedan
2024-11-21, 16:36
Medlem
N tror nu att hon har bevis för att sonen har färdtjänst , det operatören säger är du säger att hon inte får upp något sådant trots att N säger att han har det , operatören tolkar N som att sonen har beviljats färdtjänst .
2024-11-21, 16:41
Medlem
minopoliss avatar
Citat:
N tror nu att hon har bevis för att sonen har färdtjänst , det operatören säger är du säger att hon inte får upp något sådant trots att N säger att han har det , operatören tolkar N som att sonen har beviljats färdtjänst .

Jag kollade och personen sa väl "jag kan se att han har färdtjänst" men fick inte säga när han fick det. Eller hörde jag fel? Hon spelade upp det två gånger
2024-11-21, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minopolis
Jag kollade och personen sa väl "jag kan se att han har färdtjänst" men fick inte säga när han fick det. Eller hörde jag fel? Hon spelade upp det två gånger
Jag tolkar det som att hon menade att det var Ns info som fick henne att "se" detta men hon kunde inte ens få upp någon profil på honom vilket man alltid får ..dessutom är det oerhört svårt att få färdtjänst om man kan ta sig med kollektivtrafik och bor där den går hela tiden och det aldrig är långt till någon hållplats .
2024-11-21, 17:03
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Jag tolkar det som att hon menade att det var Ns info som fick henne att "se" detta men hon kunde inte ens få upp någon profil på honom vilket man alltid får ..dessutom är det oerhört svårt att få färdtjänst om man kan ta sig med kollektivtrafik och bor där den går hela tiden och det aldrig är långt till någon hållplats .
Det är ju egentligen bara att ringa och säga att man vill boka färdtjänst och uppger hans personnummer så kommer dom säga att han inte har det eller att han har det. Eftersom hon tror att han i princip ligger i koma så undrar jag lite vad han ska ha färdtjänst till? Du får inte ha färdtjänst till vårdbesök och sånt. Menar hon då att kidnapparna fixat färdtjänst för att kunna åka billig taxi eller nåt?
2024-11-21, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Det är ju egentligen bara att ringa och säga att man vill boka färdtjänst och uppger hans personnummer så kommer dom säga att han inte har det eller att han har det. Eftersom hon tror att han i princip ligger i koma så undrar jag lite vad han ska ha färdtjänst till? Du får inte ha färdtjänst till vårdbesök och sånt. Menar hon då att kidnapparna fixat färdtjänst för att kunna åka billig taxi eller nåt?
Det ska väl vara bevis för att han är i behov av assistenter och att de åker och handlar , på bio osv tillsammans med hjälp av färdtjänst eller att E själv åker med färdtjänst till olika aktiviteter .

Ja, varför ringer hon inte och försöker boka färdtjänst istället för att ljuga och låtsas att hon vill kolla datum när färdtjänst beviljades

Nu är hon inne på att hon inte hittar handledaren som sonen hade och att det inte finns bilder på när han mottog diplom , när dottern tog sin examen så var hon där och såg då diplom . Handledaren var åtminstonde tidigare i ett annat land pga pappan avlidit och där kanske han behövde stanna länge pga arvskifte och annat
2024-11-21, 17:36
Medlem
Är lätt att kolla om någon har god man eller förvaltare syns nämligen på tex ratsit eftersom det då finns med Särskild postadress där namn och adress på annan person återfinns , Ns son har inget sådant

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in