2024-11-21, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Du kom inte på några fler anledningar än att kunna fortsätta knarka då nä. Väntat.
Du har fått hundratals anledningar här inne, men alas, du vägrar att ta till dig, trots källhänvisningar och dylikt...
Citera
2024-11-21, 14:46
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Jag har nämnt massor av titlar i massor av inlägg om cannabis på detta forum. Jag lägger en källa där en sådan behövs eller efterfrågas. Boktips är inte min grej... ni na na na, na...
Du har nämnt massor av titlar i massor av inlägg, ok.
Men gör det här också då. Vi ska väl inte behöva leta upp dig i andra trådar för att få reda på vilka böcker du hänvisar till.
Citera
2024-11-21, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Om du skulle ta och bevisa de här fysiska och psykiska långtgående skadorna kanske?

Jag har hänvisat till käller av detta slag massor av gånger i flera olika trådar i samma ämne. Fler kommer vid behov eller önskemål i en specifik frågeställning för aktuell tråd.
Citera
2024-11-21, 14:50
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Jag har hänvisat till käller av detta slag massor av gånger i flera olika trådar i samma ämne. Fler kommer vid behov eller önskemål i en specifik frågeställning för aktuell tråd.
Det är precis vad vi har här, en specifik frågeställning. Visa nu bevis på de långtgående fysiska och psykiska skador som cannabis ger.
Citera
2024-11-21, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Det är precis vad vi har här, en specifik frågeställning. Visa nu bevis på de långtgående fysiska och psykiska skador som cannabis ger.

Nej. Trådens frågeställning är en annan och dessutom långt mer generisk än så. Om du vill diskutera långtgående fysiska och psykiska skador som cannabis ger råder jag dig att starta en ny tråd.
Citera
2024-11-21, 16:08
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Nej. Trådens frågeställning är en annan och dessutom långt mer generisk än så. Om du vill diskutera långtgående fysiska och psykiska skador som cannabis ger råder jag dig att starta en ny tråd.

Men du tjatar ju om det hela tiden? Verifiera dina påståenden eller lägg ner dem.
Citera
2024-11-21, 16:52
Medlem
Citat:
Klockrent exempel på att tala emot sig själv i samma inlägg! Jag tror du förstår utan att jag ska behöva förklara det uppenbara för dig.

I övrigt som sagt olika skadebilder, som visar sig på olika sätt och i olika stadier av missbruk.

Gräsrotsrörelsen baserar sina val och argument efter vetenskap. Vet du ens vad en gräsrotsrörelse är?

Ja, absolut olika varav de flesta är lättare än redan lagliga substanser.
Citera
2024-11-21, 19:12
Medlem
TongLongLCs avatar
Citat:
Ställ dig frågan varför någon vill legalisera cannabis? Jag kan bara komma på en anledning. Kan du komma på fler?

1. Svenssons som inte missbrukar slipper få straff, prick i registret och risk att bli av med jobbet.

2. Flera vita jobbtillfällen.

3. Bättre folkhälsa genom kvalitetskontroller mot kemikalier eller andra olagliga substanser som kan vara utblandat i dagens cannabis.

4. Man vet vilken %-halt produkterna man brukar har och kan därefter justera för att få ut önskad dos. Mindre risk för överdosering.
Edibles löser skadeproblemet som rökning medför sig.

5. Människor får ett alternativ att välja mellan att handla legal eller illegal cannabis.

6. Inför punktskatt, men se till att priset på legal cannabis inte överstiger dagens illegala på 100-200kr/g beroende på kavlité osv.
Detta för att inte skrämma bort folk till den illegala marknaden.

Lägg pengarna på t.ex. förebyggande arbete i skola, sjukvården och polisväsendet.

7. Blir användningen avkriminaliserad kan illegala försäljare, tänker då i första hand på DarkWeb, införa ID-kontroller för att försöka undvika försäljning till minderåriga.
Med detta krävs förstås hårda lagkrav på försäljning till minderåriga för att ha avskräckande effekt.
Citera
2024-11-21, 20:53
Medlem
Citat:
Det säger jag heller inte. Ordet du ska fokusera lite mer på är "kopplingen".

Och som jag skrev så är kopplingen att cannabis kan trigga igång ett tillstånd som personen ifråga redan är drabbad av.
Så vad är det du vill säga egentligen om du inte menar att cannabis orsakar schizofreni? Varför överhuvudtaget ta upp det?
Citera
2024-11-21, 21:00
Medlem
Citat:
För en knarkare är det det. En knarkare vill bara knarka. Det är bara knarkare som vill ha legalisering. Så ja, det handlar bara om att tillgången på knark ska öka.
Presentera belägg för dina vanföreställningar tack. Vad baserar du det påståendet på?
Bland män mellan 18-29 år så vill ungefär hälften se en legalisering av cannabis.
Är det troligt att alla dessa använder cannabis menar du?

Du är så okunnig i de här frågorna att man skäms å dina vägnar. Din syn bygger uteslutande på fördomar, okunskap och lögner.
Citera
2024-11-22, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TongLongLC
1. Svenssons som inte missbrukar slipper få straff, prick i registret och risk att bli av med jobbet.

2. Flera vita jobbtillfällen.

3. Bättre folkhälsa genom kvalitetskontroller mot kemikalier eller andra olagliga substanser som kan vara utblandat i dagens cannabis.

4. Man vet vilken %-halt produkterna man brukar har och kan därefter justera för att få ut önskad dos. Mindre risk för överdosering.
Edibles löser skadeproblemet som rökning medför sig.

5. Människor får ett alternativ att välja mellan att handla legal eller illegal cannabis.

6. Inför punktskatt, men se till att priset på legal cannabis inte överstiger dagens illegala på 100-200kr/g beroende på kavlité osv.
Detta för att inte skrämma bort folk till den illegala marknaden.

Lägg pengarna på t.ex. förebyggande arbete i skola, sjukvården och polisväsendet.

7. Blir användningen avkriminaliserad kan illegala försäljare, tänker då i första hand på DarkWeb, införa ID-kontroller för att försöka undvika försäljning till minderåriga.
Med detta krävs förstås hårda lagkrav på försäljning till minderåriga för att ha avskräckande effekt.

Hela din argumentation utgår ifrån att cannabis ska få finnas överhuvudtaget. Min ståndpunkt är att det ska bort helt och hållet, till varje pris.
Citera
2024-11-22, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Och som jag skrev så är kopplingen att cannabis kan trigga igång ett tillstånd som personen ifråga redan är drabbad av.
Så vad är det du vill säga egentligen om du inte menar att cannabis orsakar schizofreni? Varför överhuvudtaget ta upp det?

De flesta som får schizofreni blir aldrig riktigt friska. Så varför knarka och ta risken?

Rusets makt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in