2024-11-21, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
Tror också han väljer Fanny.

Emelin sa nått väldigt intelligent under programmet. Hon sa att om en man inte är intresserad av mig och vill han mig, då svalnar mitt intresse för honom. Varför ska jag investera mina känslor i någon som inte vill ha mig.

Detta är nått som fler borde lära sig av. Det är nått som skulle få fler förhållanden att vara och bestå. Folk är så jävla angelägna om att hitta den som just de själva känner mest för. Den de tycker är snyggast, den de tycker har bäst personlighet, den perfekta individen. Men det är minst lika viktigt att individen känner så för dig. Precis som Emelin sa så handlar det om att man själv ska vara omtyckt, vald och avgudad av den andre. Så när man väljer en partner ska man ingte bara gå på vad man själv känner. Man ska nästan mer gå på vad den personen känner för en själv.

Personligen dör mitt intresse för en individ direkt om den inte känner nått för mig. Spelar ingen roll hur snygg eller rolig den är. Att man inte betyder nått för individen är så otroligt oattraktivt.

Det finns även dom som alltid blir kära i sådana som inte vill ha en eller inte kan älska tillbaks. Kan vara att de innerst inne känner sig inte värda ngns kärlek, att de inte förtjänar kärlek. En del blir kära i sådana som sviker en, behandlar en illa, som alltid väljer en annan. De väljer så att de alltid får ett brustet hjärta.

Många ggr är det en obearbetad relationtill till föräldrar som spöker här. Man väljer omedvetet den svikande pappan, den kalla och kärlekslösa mamman o c v. Genom att "välja" en som liknar ens förälder som inte kunde älska en uppehåller man en illusion om att man inte förtjänar kärlek. "Jag är så värdelös, ingen kan älska mig, därför kunde inte pappa/mamma heller." Barn tar gärna skulden på sig själva i stället för att erkänna att pappan/mamman hade själva sådana problem att de inte kunde älska tillbaks. De upprepar sitt barndomstrauma genom att återskapa det gamla när man var kär i ngn som inte brydde sig om en.

Sorgligt om det är så med Emely. Blir hon kär när Stephane avvisar henne? När hon vill öppna sitt innersta och han visar inget intresse för det fast han hade lovat det? Hon hinner inte ens berätta det hon ville, för han vill inte lyssna? Det som var så viktigt för henne blir bara ett kafferep som han vill avsluta snabbt? Blir han intressant när han struntar i hennes känslor? Blir han intressant när han väljer bort henne och i stället väljer en kvinna som inte är så intresserad av honom? När han tror det värsta om henne och tar parti hos "fienden"? Känner hon att vi har ngt att bygga på när han avvisar henne? Är det gemenskap med pappan/mamman som känns bekant här, en ensidig kärlek? Blir hon älskad tillbaks den här gången när hon omedvetet väljer en som liknar ngn från barndomen som krossade hennes hjärta?
Citera
2024-11-21, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Hoppas att Stephane väljer Fanny, de förtjänar varandra. Och att Fanny sedan dumpar honom och att han blir lika ledsen som Emely blev när han dumpade henne. Det är mkt möjligt att det blir så. Man ligger som man bäddar!

Känner han inget för Emely så ska han inte välja henne heller. Det är ju fel att välja någon bara för att den personen har känslor för en medans man själv har noll känslor tillbaka.

Personligen om jag var Steffe, vetskapen om att man är second option hos Fanny borde ha gjort att man valde bort henne. Hennes velande mellan Steffe och Rasse också är inte speciellt attraktivt, tyder på osäkerhet och att hon mer är där för uppmärksamheten. Fanny har bara utseende.

Lina ser trevlig ut men har barn vilket går bort. Dom är på för olika plan i livet.

Yogatjejen med stenarna borde vara Steffes första alternativ, dom passar varandra bra, båda kan snacka andlighet och magiska stenar, hon kan stå och yoga med hans morsa och hon har alltid haft honom som första och enda alternativ.
Senast redigerad av DaddyCool64 2024-11-21 kl. 12:39.
Citera
2024-11-21, 12:50
Medlem
Kom att tänka på att på sätt och vis skapar Stephane en terapeutisk situation när han "hypnotiserar" genom att titta en djupt i ögonen och berättar inte så mycket om sig själv. När han inte ger ngn info om sig själv lämnar han utrymme att fylla på luckorna med egna fantasier. När han är så tyst uppmanar han att tala och berätta, ger utrymme för att associera fritt.

Genom sitt terapeutiska förhållningssätt framkallar han hos den andre fram trauman från tidigare förhållanden och ger möjlighet att man upplever samma känslor för honom som man upplevde för den personen som skapade trauman. Han underlättar att öppna gamla sår. Men har är ingen bra terapeut, han hjälper inte en att bearbeta trauman, han hjälper till att man upplever trauman och sedan blir lämnad i sticket.

Det händer mkt i relationer men oftast ser vi inte allt som sker under ytan. Vi bär alla gamla spöken som vi inte är medvetna om.
Citera
2024-11-21, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Känner han inget för Emely så ska han inte välja henne heller. Det är ju fel att välja någon bara för att den personen har känslor för en medans man själv har noll känslor tillbaka.

Personligen om jag var Steffe, vetskapen om att man är second option hos Fanny borde ha gjort att man valde bort henne. Hennes velande mellan Steffe och Rasse också är inte speciellt attraktivt, tyder på osäkerhet och att hon mer är där för uppmärksamheten. Fanny har bara utseende.

Lina ser trevlig ut men har barn vilket går bort. Dom är på för olika plan i livet.

Yogatjejen med stenarna borde vara Steffes första alternativ, dom passar varandra bra, båda kan snacka andlighet och magiska stenar, hon kan stå och yoga med hans morsa och hon har alltid haft honom som första och enda alternativ.

Han skall definitivt inte välja Emely. Hon kan hitta en bättre man som passar henne bättre. Fanny kan han välja om de både är där för äventyret och inte för att hitta kärleken för livet. Med Amanda kan han säkert flumma med ett tag. Finns det några relationer som skapats i Bachelor som har hållit med tiden?
Citera
2024-11-21, 13:33
Medlem
Citat:
Han skall definitivt inte välja Emely. Hon kan hitta en bättre man som passar henne bättre. Fanny kan han välja om de både är där för äventyret och inte för att hitta kärleken för livet. Med Amanda kan han säkert flumma med ett tag. Finns det några relationer som skapats i Bachelor som har hållit med tiden?

Ida och Sebastian är väl dom jag kan komma på på rak arm. I amerikanska versionen finns de desto fler som hållit ihop (men också många fler säsonger så inte så konstigt kanske).
Citera
2024-11-21, 13:34
Medlem
Citat:

Senaste Bachelorette ledde väl till nått seriöst (minns inte namn på personerna)? Senast jag hörde så var dom fortfarande tillsamans.

Men man kommer inte långt på bara några dejter och för många är bachelor mest en rolig grej där man kan marknadsföra sig själv. Men med det sagt så har denna säsong varit lite skum, det känns som att killarna slagits för mycket mot varandra, försöka samla på sig så många brudar som möjligt till sitt eget läger och sedan försöka hålla dom där istället för att skapa djupare band.
Det blir lite skumt då när båda grabbarna slösar så många dejter och tid enbart föratt försöka övertyga brudar som velar (tex Fanny).
Citera
2024-11-21, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jotack
Ida och Sebastian är väl dom jag kan komma på på rak arm. I amerikanska versionen finns de desto fler som hållit ihop (men också många fler säsonger så inte så konstigt kanske).

Ida och Sebastian fann varandra innan programmet började. Hon kom till programmet och de spelade spelet fast de redan hade valt varandra.
Citera
2024-11-21, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Senaste Bachelorette ledde väl till nått seriöst (minns inte namn på personerna)? Senast jag hörde så var dom fortfarande tillsamans.

Men man kommer inte långt på bara några dejter och för många är bachelor mest en rolig grej där man kan marknadsföra sig själv. Men med det sagt så har denna säsong varit lite skum, det känns som att killarna slagits för mycket mot varandra, försöka samla på sig så många brudar som möjligt till sitt eget läger och sedan försöka hålla dom där istället för att skapa djupare band.
Det blir lite skumt då när båda grabbarna slösar så många dejter och tid enbart föratt försöka övertyga brudar som velar (tex Fanny).

Fp
Senast redigerad av jotack 2024-11-21 kl. 13:42.
Citera
2024-11-21, 13:42
Medlem
Citat:
Ida och Sebastian fann varandra innan programmet började. Hon kom till programmet och de spelade spelet fast de redan hade valt varandra.

Dom hade väl bara skrivit lite på instagram men aldrig träffats? Sia och Isa hade väl setts innan däremot. Men jag har ingen vidare koll faktiskt.
Citera
2024-11-21, 13:44
Medlem
Citat:
Kom att tänka på att på sätt och vis skapar Stephane en terapeutisk situation när han "hypnotiserar" genom att titta en djupt i ögonen och berättar inte så mycket om sig själv. När han inte ger ngn info om sig själv lämnar han utrymme att fylla på luckorna med egna fantasier. När han är så tyst uppmanar han att tala och berätta, ger utrymme för att associera fritt.

Genom sitt terapeutiska förhållningssätt framkallar han hos den andre fram trauman från tidigare förhållanden och ger möjlighet att man upplever samma känslor för honom som man upplevde för den personen som skapade trauman. Han underlättar att öppna gamla sår. Men har är ingen bra terapeut, han hjälper inte en att bearbeta trauman, han hjälper till att man upplever trauman och sedan blir lämnad i sticket.

Det händer mkt i relationer men oftast ser vi inte allt som sker under ytan. Vi bär alla gamla spöken som vi inte är medvetna om.
Nja. Att kalla det terapeutiskt förhållningssätt är att ge honom för mycket cred. Det jag ser är snarare en person som blir stel och tyst vilket får motparten att babbla på. Att själv vara tyst är världens bästa sätt att få nån annan att prata.
Citera
2024-11-21, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jotack
Dom hade väl bara skrivit lite på instagram men aldrig träffats? Sia och Isa hade väl setts innan däremot. Men jag har ingen vidare koll faktiskt.
Jag minns det. Hon hade sett hans video och dm-ade honom att om han ville träffa henne i Sthlm en gång så lovade hon söka till programmet. Han lydde produktionens order och nobbade en träff, men skickade hennes namn vidare till dem för att han ville att hon skulle uppmanas söka. Så löd iaf den officiella versionen.
Citera
2024-11-21, 14:18
Avslutad
Citat:
De andra kände sig säkert retade av henne men det är inte OK att demonstrativt gå när ngn kommer in. Vad gjorde Fanny när de gick, mådde dåligt och tyckte att de var elaka och sa inget? Eller sa hon till Emely att hon kände sig utfryst och mobbad när de gick? Berättade hon för Emely om hur hon mådde p g a hennes beteende, som Emely berättade om sina känslor p g a Fannys velande? Fick Emely veta vilka känslor väcktes inom henne?

Vad hade hänt om Fanny berättat för Emely om hur hon mår? Hade Emely bara fiftat bort det som Fanny gjorde när Emely berättade om hur hennes velande påverkar henne och dom andra? Hade Emely svarat att hon har rätt att göra som hon vill och att hon inte bryr sig om vad hon känner? Eller hade Emely kunnat ha förståelse för hennes känslor? Valde Fanny att inte berätta för att hon trodde att Emely var lika dålig som hon själv att ta kritik?

Jag lägger inte ner så mycket tid att tänka på Fanny eller Emily om jag ska vara ärlig. Du känns väldigt engagerad och det är jag verkligen inte. Jag har bara blivit upprörd när jag tycker mig ha sett ett väldigt tråkigt beteende från några av tjejerna.

Jag önskar alla tjejer och silverkedjan samt Stefan eller Stephane allt det bästa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in