2024-11-21, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catlover55
När jag läser i tråden här inser jag att alla här inte varit tonårstjejer. Amanda är en tvättäkta mobbare som gömmer sig bakom falskhet och gulligull - alla tjejer som någonsin träffat på en sån här tjej kan se från mils avstånd att Amanda stämmer in på den bilden. Använder det där gulliga men smått nedlåtande tonläget och så fort någon vänder ryggen till eller står i hennes väg så står hon redo med kniven. Middagen med familjen var ett praktexempel - Lina frågar A om hon klarar av posen på tå, A skiter fullständigt i att svara och vänder sig direkt till S mamma, klistrar på sitt falska leende och börjar smöra…

Men - möjligheten att hon inte är medveten om hennes falskhet finns. Då jag misstänker att nivån av intelligens är på samma nivån som den magiska energin i hennes kristaller….

Har varit inne på det hela tiden. Hon toppade beteendet nu i senaste avsnitten när hon efter hemliga frågorna ställer programledarfrågor till Lina och Fanny när Steffes familj är med. Det var osnyggt. Scenen när hon mosade på om hennes stenar var nästan surrealistisk.

Jag tror att hon vet precis vad hon gör.

Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
Men både ser bra ut och ger ett bra första intryck. Rasmus har säkert mer personlighet i sig. Men han har säkert fått så mycket skit för sin adhd under uppväxten att han nu i vuxen ålder försöker spela så normal som möjligt, så vettig och mellanmjölk som det bara går. För att dölja den han egentligen är, den mer spralliga, impulsiva och roliga adhd killen som finns där inne någonstans. Det är den personligheten som faktiskt lockar många kvinnor och brudar, och inte den där tråkiga mellanmjölken som han låtsas vara. Men har han kallats för jävla dampunge i hela sin barndom, så tror han att det är ett dåligt drag som ingen vill veta av. Men det är fel. Det är tråkmånsen ingen dras till. Eller betydligt färre i alla fall.

Kan mycket väl vara exakt så och att det är därför han är mycket roligare efter några groggar. Då kommer sprallet fram.
Citera
2024-11-21, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DagobertDagobert
Hon mobbade ju fanny till att må dåligt. Tjejerna stack när hon kom osv och sen allt frågande om hon hade valt och att hon måste välja.. Trion av mobbare kände nog ganska snabbt att dom var ratade och då började mobbadet.. Jävligt osmakligt. Du och resten kan fortsätta slicka emilys arsle rent här, det tycker hon nog om.

Det är svårt att bli omtyckt när man är så okänslig för andras känslor och åsikter som Fanny var. Hon ville styra vad de andra fick göra och tycka. Man kan inte kräva att bli omtyckt. Fanny hade rätt att välja båda killarna och de andra hade rätt att säga vad de tyckte om det.

Fanny verkar må dåligt när de andra inte gör som hon vill. Det var befogad att ifrågasätta hennes val att välja båda killarna eftersom det drabbade de andra negativt. Fanny drar sig gärna till offerrollen när hon inte vill se på vilket sätt hon själv påverkar att det blir som det blir. Man kan känna sig som ett offer när man inte vill ta ansvar för sitt eget handlande. Man kan även ta på sig på offerrollen för att få den andre att fråmstå som en skitstövel. Det funkar inte alltid så att om man säger sig vara ett offer så är man det.
Citera
2024-11-21, 09:56
Medlem
Kanske berättade Fanny för Stephane om "mobbandet"? Känns rimligt att hon öppnade sitt hjärta för honom om hon mådde så dåligt p g a det. Eller fick han veta om "mobbandet" genom Fannys vän i produktion? Stephanes och Emelys träffar slutade vara magiska när han hade en baktanke om en mobbare i huvudet?

Att Stephane visste om "mobbnigen" skulle förklara hans sätt att rusa till huset, att prata så mkt om de "elaka" frågorna, att kasta ut Emely på det där sättet (han kunde ha väntat till rosceremonin) och sedan ta Fanny ut på dejt???

Det var ngt skumt att göra på det här viset. Kanske rann hans bägare över med de elaka (sanna) frågorna och så bestämde han sig att rädda Fanny och bli hennes hjälte? Vågar Fanny eller Stephane någonsin erkänna om det var så här det gick till?
Citera
2024-11-21, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Kanske berättade Fanny för Stephane om "mobbandet"? Känns rimligt att hon öppnade sitt hjärta för honom om hon mådde så dåligt p g a det. Eller fick han veta om "mobbandet" genom Fannys vän i produktion? Stephanes och Emelys träffar slutade vara magiska när han hade en baktanke om en mobbare i huvudet?

Att Stephane visste om "mobbnigen" skulle förklara hans sätt att rusa till huset, att prata så mkt om de "elaka" frågorna, att kasta ut Emely på det där sättet (han kunde ha väntat till rosceremonin) och sedan ta Fanny ut på dejt???

Det var ngt skumt att göra på det här viset. Kanske rann hans bägare över med de elaka (sanna) frågorna och så bestämde han sig att rädda Fanny och bli hennes hjälte? Vågar Fanny eller Stephane någonsin erkänna om det var så här det gick till?

Eller så var det bara så som han sa att han inte hade nån attraktion till Emely. Medans Fanny fick gå på nästan varenda dejt. Det är rätt tydligt att han inte var intresserad av henne.

Antagligen så var det produktionen som låg på att nu börjar tiden rinna ut så nu får du gå och göra dig av med dom som du inte alls är intresserad av.

Citat:
Ursprungligen postat av Hallonet2299
Hallå, har ni sett att Stephane aka Stefan inte följer Fanny Franke på instagram? Ser henne heller inte på hans följare-lista. Hur kommer det sig? Det kanske bara är så hos mig. Märkligt, han som igår la upp massa intima bilder på de två från programmet.

Jag gissar att det är Fanny som Steffe väljer till slut. Det känns rätt klart. Förhållandet håller sedan inte längre än i nån vecka. Steffe blir ledsen och tar bort henne från instagram för att slippa se henne.
Senast redigerad av DaddyCool64 2024-11-21 kl. 10:25.
Citera
2024-11-21, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Eller så var det bara så som han sa att han inte hade nån attraktion till Emely. Medans Fanny fick gå på nästan varenda. Det är rätt tydligt att han inte var intresserad av henne.

Antagligen så var det produktionen som låg på att nu börjar tiden rinna ut så nu får du gå och göra dig av med dom som du inte alls är intresserad av.

Så kan det ha varit också, vi vet säkert inte hela sanningen.
Citera
2024-11-21, 10:35
Medlem
chipstutte1337s avatar
Citat:

Jag har en teori om att det var produktionen som ville förnedra och såra Emely för hon är SD. Därför tvinga Stephane att dumpa henne mitt på ljusa dagen framför alla. En medveten struggle session.
Citera
2024-11-21, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DagobertDagobert
Hon mobbade ju fanny till att må dåligt. Tjejerna stack när hon kom osv och sen allt frågande om hon hade valt och att hon måste välja.. Trion av mobbare kände nog ganska snabbt att dom var ratade och då började mobbadet.. Jävligt osmakligt. Du och resten kan fortsätta slicka emilys arsle rent här, det tycker hon nog om.

De andra kände sig säkert retade av henne men det är inte OK att demonstrativt gå när ngn kommer in. Vad gjorde Fanny när de gick, mådde dåligt och tyckte att de var elaka och sa inget? Eller sa hon till Emely att hon kände sig utfryst och mobbad när de gick? Berättade hon för Emely om hur hon mådde p g a hennes beteende, som Emely berättade om sina känslor p g a Fannys velande? Fick Emely veta vilka känslor väcktes inom henne?

Vad hade hänt om Fanny berättat för Emely om hur hon mår? Hade Emely bara fiftat bort det som Fanny gjorde när Emely berättade om hur hennes velande påverkar henne och dom andra? Hade Emely svarat att hon har rätt att göra som hon vill och att hon inte bryr sig om vad hon känner? Eller hade Emely kunnat ha förståelse för hennes känslor? Valde Fanny att inte berätta för att hon trodde att Emely var lika dålig som hon själv att ta kritik?
Citera
2024-11-21, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chipstutte1337
Jag har en teori om att det var produktionen som ville förnedra och såra Emely för hon är SD. Därför tvinga Stephane att dumpa henne mitt på ljusa dagen framför alla. En medveten struggle session.

Det kan ha varit flera inblandade för att se till att det blev som det blev. Det var ett märkligt sätt att kasta ut ngn.
Citera
2024-11-21, 10:52
Medlem
Citat:
Så kan det ha varit också, vi vet säkert inte hela sanningen.

Det är rätt uppenbart hur det förhållit sig.

Han man följt programmet vet man att Ek fick en individuell dejt med Emanuel i början av serien. Efter den gången blev det nästan inga fler individuella dejter. När hon fick den där första rosen så baserades det på hennes uppträdande och inte på att han hade fattat tycke. Han dejtade flera andra brudar som flera gånger. Så Ek var mer eller mindre ghostad. Anledningen till att hon inte blev hemskickad tidigare var antagligen för att det fanns andra tjejer som han var mer angelägen om att inte ge en ros och skicka hem. Sen så drog ju massa tjejer också en efter en självmant. Så hon blev hängandes i ingenmanslandet.

Jag tror att Emanuel fått veta att Ek ställde Funny mot väggen när hon inte kunde välja mellan Rasmus och Emanuel. Den gången i ett av de senaste avsnitten när Funny hade varit på en dejt och kom tillbaks och Ek konfronterade henne, jag tror att Emanuel fick kännedom om det. Sedan har produktionen valt att klippa bort det i efterhand eftersom det blir bättre tv och mindre obvious när han sedan skickade hem Ek. Jag tror de har material där Fanny berättar om detta för Emanuel.

Men i alla fall. När de hade den där utfrågningen så drar Emanuel slutsatsen om att Ek ligger bakom de där "fula" frågorna, frågor som egentligen var berättigade. Eftersom han värderar Fanny så pass högt så valde han därför att skicka hem Ek i förväg, som ett statement i syfte att vinna till sig pluspoäng hon Fanny. Hade det varit Fanny eller Amanda som ställt de där frågorna så skulle han ignorerat det. Men han ville impa på Fanny.

Det var egentligen dumt eftersom Fanny knappt känner nått för honom, medans Ek var uppenbart kär i honom. Trots de få dejter som Ek fick och trots att hon blev ghostad så tog hon det hårt när hon åkte ut. Hennes utspel mot Fanny visar också att hon tog det personligt och att det var djupa känslor inblandat. Men Emanuel verkar själv inte vara den mest seriösa och pålitliga mannen där ute. Han värderar nog inte pålitlighet eller känslor hos den andra individen speciellt högt. Han går bara på vad han känner.
Senast redigerad av Malapagos 2024-11-21 kl. 11:05.
Citera
2024-11-21, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malapagos
Det är rätt uppenbart hur det förhållit sig.

Han man följt programmet vet man att Ek fick en individuell dejt med Emanuel i början av serien. Efter den gången blev det nästan inga fler individuella dejter. När hon fick den där första rosen så baserades det på hennes uppträdande och inte på att han hade fattat tycke. Han dejtade flera andra brudar som flera gånger. Så Ek var mer eller mindre ghostad. Anledningen till att hon inte blev hemskickad tidigare var antagligen för att det fanns andra tjejer som han var mer angelägen om att inte ge en ros och skicka hem. Sen så drog ju massa tjejer också en efter en självmant. Så hon blev hängandes i ingenmanslandet.

Jag tror att Emanuel fått veta att Ek ställde Funny mot väggen när hon inte kunde välja mellan Rasmus och Emanuel. Den gången i ett av de senaste avsnitten när Funny hade varit på en dejt och kom tillbaks och Ek konfronterade henne, jag tror att Emanuel fick kännedom om det. Sedan har produktionen valt att klippa bort det i efterhand eftersom det blir bättre tv och mindre obvious när han sedan skickade hem Ek. Jag tror de har material där Fanny berättar om detta för Emanuel.

Men i alla fall. När de hade den där utfrågningen så drar Emanuel slutsatsen om att Ek ligger bakom de där "fula" frågorna, frågor som egentligen var berättigade. Eftersom han värderar Fanny så pass högt så valde han därför att skicka hem Ek i förväg, som ett statement i syfte att vinna till sig pluspoäng hon Fanny. Hade det varit Fanny eller Amanda som ställt de där frågorna så skulle han ignorerat det. Men han ville impa på Fanny.

Jag tror också att Stephane visste om konflikten mellan Emely och Fanny och att han tog Fannys parti eftersom han var förblindad av henne. Om Fanny haft mer förståelse för Emelys synpunkt och inte tagit det som ett påhopp hade det inte blivit ngn konflikt.

Jag tror också att han tror att Emely har ställt dom värsta frågorna, som var baserade på sanningar och sådant som Fanny sagt och gjort. Och att han ville impa genom att kasta ut henne före ceremonin. Och den här killen fick Emely på fall, fy fan!
Citera
2024-11-21, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64

Jag gissar att det är Fanny som Steffe väljer till slut. Det känns rätt klart. Förhållandet håller sedan inte längre än i nån vecka. Steffe blir ledsen och tar bort henne från instagram för att slippa se henne.

Tror också han väljer Fanny.

Emelin sa nått väldigt intelligent under programmet. Hon sa att om en man inte är intresserad av mig och vill han mig, då svalnar mitt intresse för honom. Varför ska jag investera mina känslor i någon som inte vill ha mig.

Detta är nått som fler borde lära sig av. Det är nått som skulle få fler förhållanden att vara och bestå. Folk är så jävla angelägna om att hitta den som just de själva känner mest för. Den de tycker är snyggast, den de tycker har bäst personlighet, den perfekta individen. Men det är minst lika viktigt att individen känner så för dig. Precis som Emelin sa så handlar det om att man själv ska vara omtyckt, vald och avgudad av den andre. Så när man väljer en partner ska man ingte bara gå på vad man själv känner. Man ska nästan mer gå på vad den personen känner för en själv.

Personligen dör mitt intresse för en individ direkt om den inte känner nått för mig. Spelar ingen roll hur snygg eller rolig den är. Att man inte betyder nått för individen är så otroligt oattraktivt.
Citera
2024-11-21, 11:19
Medlem
Hoppas att Stephane väljer Fanny, de förtjänar varandra. Och att Fanny sedan dumpar honom och att han blir lika ledsen som Emely blev när han dumpade henne. Det är mkt möjligt att det blir så. Man ligger som man bäddar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in