2024-11-20, 06:44
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Chilla mannen. Kvinnor projicerar, Andreas är en soft och snäll kille (han har ju stått ut med den värsta psykobruden i programmets historia, faktiskt), och då läser en del tjejer in att han också är fysiskt attraktiv. Jag lutar mer åt att Andreas är en sån kille som tjejer gärna vill "presentera för sin tjejkompis"...

Jag gissar också att män har lättare att helt separera utseende från personlighet och beteende.

Nej, Andreas är en man medelklasskvinnor mellan 26-35 år som vill gifta sig och skaffa barn blir kära i.
Ni har så jävla dåliga koll, det är så pinsamt.
Citera
2024-11-20, 06:49
Citat:
Ursprungligen postat av jandals
Med Magnus kontrollbehov så borde han ha självinsikt till att inse att ingen expert i världen kommer hitta någon som träffar rätt på hans exakta krav.

Lars Lerin och "Junior" är en märklig match på pappret, men de funkar. Opposites can attract. Att matcha Magnus med en kopia av honom själv hade verkligen varit en katastrof, de hade tävlat i att kränka varandra. Jag tror att matchningen var välvillig och hade kunnat vara bra för Magnus, om han inte hade varit så snabb med att döma ut Hector.

Du får det att låta som att matchen var dålig för Magnus, men den var betydligt sämre för Hector. Han förtjänar någon som uppskattar och lyfter honom!

Han du svarar är ju sjuk i huvudet, varför går han på dig så för att du tycker Andreas är snygg? Hur kan man bli så svartsjuk på en annan flasbacksanvändares preferenser?!

Måste bara flika in att jag tycker Junior är otroligt obehaglig. Jag har manliga homosexuella vänner som haft kontrollerande, psykiskt (och fysiskt) misshandlande partners, får väldigt dåliga vibbar av Junior.
Och Lars Lerin är så himla snäll och tolerant och en sån som tycker synd om andra så det går ut över han själv.
Det värsta var när Lars skulle vara julvärd och hans narcissist-make kom och skulle stjäla showen genom att dansa i fjäderdräkt framför honom.
INGEN i julvärdstraditionens historia har haft sin fru/make som kommit in och varit med öht.
Citera
2024-11-20, 07:00
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jandals
Lite hälsosamma muskler är snyggt, men inte om det tar över hela tillvaron så som du beskrev.

Man kan väl vända på det... killar kan säkert attraheras av influencer-tjejer men om de upptäcker hur artificiellt livet med en sådan är så är det inte så attraktivt längre.

Men det verkar vara vanligare att män blir kära i artificiella kvinnor än att kvinnor blir kära i body builders. Jag är ingen expert på det manliga psyket men har sett så många män dregla över plast. Verkligen inte alla, precis som här i tråden känner jag män som tycker det är avtändande. Jag är fotbollssupporter, och de flesta i mina kretsar är män, och det här samtalsämnet kommer ofta upp och delar männen i två läger.
Citera
2024-11-20, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Men det verkar vara vanligare att män blir kära i artificiella kvinnor än att kvinnor blir kära i body builders. Jag är ingen expert på det manliga psyket men har sett så många män dregla över plast. Verkligen inte alla, precis som här i tråden känner jag män som tycker det är avtändande. Jag är fotbollssupporter, och de flesta i mina kretsar är män, och det här samtalsämnet kommer ofta upp och delar männen i två läger.

Min upplevelse är att det snarare handlar om vilka kategorier av människor det handlar om snarare än om könsskillnader. Ofta är det fitness- och bodybuilder- kvinnor som attraheras av manliga bodybuilders samt är tillsammans med dem. Det beror inte bara på att de är attraherade av varandra utan att de har likadana intressen som: Träning, kost, doping, tävling, fejk-bränna, och proteinpulver. Många par samarbetar också för att marknadsföra sig inom bodybuilding- industrin och har gemensamt företag riktat mot deras bransch.
Citera
2024-11-20, 09:01
Medlem
Efter att ha läst alla era kommentarer om kvinnor, och män, fysisk och psykisk attraktion kan man summera att smaken är som baken- delad.

För egen del kan jag svårt att separera fysisk från psykisk attraktion. Jag anser att intelligens och personlighet påverkar helhetsintrycket av hur pass attraktiv jag uppfattar en annan människa vara. Det finns personer som är attraktiva ända fram tills att de öppnar munnen och avslöjar vilken nivå av karaktär, personlighet och intellekt man har att förhålla sig till.

Personligen anser jag ingen man i GVFÖ är attraktiv, däremot tolkar jag att Andreas är en omtänksam person, som har värme, omsorg och goda intentioner. Något som Selma behöver, om hon är klok nog att värdera det som relevant.

Niklas och Ninni, de är bättre tillsammans, än separat. De befruktar, bygger upp och tar fram det bästa hos varandra. Att ha den förmågan är en gåva, för någon som har förmågan att uppskatta och känna tacksamhet.
Citera
2024-11-20, 10:44
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Min upplevelse är att det snarare handlar om vilka kategorier av människor det handlar om snarare än om könsskillnader. Ofta är det fitness- och bodybuilder- kvinnor som attraheras av manliga bodybuilders samt är tillsammans med dem. Det beror inte bara på att de är attraherade av varandra utan att de har likadana intressen som: Träning, kost, doping, tävling, fejk-bränna, och proteinpulver. Många par samarbetar också för att marknadsföra sig inom bodybuilding- industrin och har gemensamt företag riktat mot deras bransch.

Ja jag nämnde det i min första kommentar om detta, att det är kvinnliga bodybuilders som dras till manliga bodybuilders. Och det är precis som du säger både på grund av utseendepreferens och gemensam livsstil och karriär.
Jag går också väldigt mycket på gemensamma intressen när jag söker partner. För mig är både livet som fotbollssupporter och musik/konsertintresset centralt, jag har inte tid att inte umgås med någon utan liknande intressen eftersom det är där jag lägger all min tid. Därtill ska personen ha bra utstrålning och en fin personlighet, och självklart är jag inte helt blind för utseende. Så att hitta någon som tickar i den checklistan är lite som att hitta en enhörning 🤣
Så jag förstår varför body builders väljer varandra. Men vi som inte håller på med detta finner inte de männen attraktiva.
Citera
2024-11-20, 10:45
Medlem
ComedyBalls avatar
Fan vilket tjat.

Jag skulle nog säga att den absoluta majoriteten av kvinnor föredrar en tränad ”tonad” man framför en dad bod med kärlekshandtag och hängtuttar. Så är det bara. Sen kan män med dad bods vara fantastiska människor rent personlighetsmässigt.

Att träna och ta hand om sig själv handlar inte om att ”väga maten som en jävla bög, kolla in sina magrutor i spegeln som ett ego” bla bla all skit ni skriver. Det handlar om att ha RESPEKT för sin kropp, vara nöjd och stolt över vad man ser i spegeln, äta på ett sätt som främjar hälsa och välmående och inte vad som är gott i stunden.

Nästa gång ni sätter foten på en badstrand i sommar så kolla er omkring, det kommer inte dröja länge innan ni inser att nästan INGEN är smal/tränad. Det är kaggar som hänger, chipstuttar etc. Man ser att de skäms lite över det men de orkar heller inte göra något åt det för att chips och dip är förjävla gott helt enkelt. Idag är det MOT normen att vara smal, förr var det standard.

För egen del så har jag varit på bägge sidor så jag vet hur det känns. Och skillnaden i attraktion/uppmärksamhet från motsatta könet är ENORM, det går liksom inte säga emot..
Citera
2024-11-20, 13:07
Medlem
Noterar att advokaten har tatuerat sig på en fylleresa. Lirar det på Advokatfirman på Blasieholmen?
Citera
2024-11-20, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl

Ja, du har helt rätt i att de attraheras av det, men skulle de faktiskt prova att leva med en "Bianca Ingrosso" och all mat ska fotas, det ska tas selfies istället för att uppleva semestern (som ska tas om 100 ggr tills exakt rätt) och hela livet blir tillrättalagt content, då är det inte så kul. Män kan nog vara lite naiva såsett, de attraheras av ytan men förstår inte vad det innebär och hur mycket arbete som ligger bakom.
Citera
2024-11-20, 13:51
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ComedyBall
Fan vilket tjat.

Jag skulle nog säga att den absoluta majoriteten av kvinnor föredrar en tränad ”tonad” man framför en dad bod med kärlekshandtag och hängtuttar. Så är det bara. Sen kan män med dad bods vara fantastiska människor rent personlighetsmässigt.

Att träna och ta hand om sig själv handlar inte om att ”väga maten som en jävla bög, kolla in sina magrutor i spegeln som ett ego” bla bla all skit ni skriver. Det handlar om att ha RESPEKT för sin kropp, vara nöjd och stolt över vad man ser i spegeln, äta på ett sätt som främjar hälsa och välmående och inte vad som är gott i stunden.

Nästa gång ni sätter foten på en badstrand i sommar så kolla er omkring, det kommer inte dröja länge innan ni inser att nästan INGEN är smal/tränad. Det är kaggar som hänger, chipstuttar etc. Man ser att de skäms lite över det men de orkar heller inte göra något åt det för att chips och dip är förjävla gott helt enkelt. Idag är det MOT normen att vara smal, förr var det standard.

För egen del så har jag varit på bägge sidor så jag vet hur det känns. Och skillnaden i attraktion/uppmärksamhet från motsatta könet är ENORM, det går liksom inte säga emot..

Jag är allvarligt förvånad av hur slarvigt ett stort antal män i tråden läser kvinnornas svar. Ingen har skrivit att de föredrar chipstuttar eller rejäl övervikt. Det är absolut attraktivt att röra på sig och ta hand om sin hälsa. Jag har själv alltid tränat och varit i bra form (men unnar mig med glädje att äta gott)
Det vi skriver är att för de allra flesta kvinnor, om de inte själva är body builders, så är det bokstavligt talat avtändande för oss med män som spänner sig, är kostFIXERADE och flexar överpumpade muskler. De kan absolut impa på andra män med detta, men ett STORT antal kvinnor skrattar bara åt det. Och de av oss som varit ihop med såna män kan säga att där slog inte precis livsglädjen i taket. MÅSTE jag välja mellan dessa två ytterligheter väljer jag dad boden. De är dessutom oftast goa att krama.
Citera
2024-11-20, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
varför går han på dig så för att du tycker Andreas är snygg? Hur kan man bli så svartsjuk på en annan flasbacksanvändares preferenser?!

Du blandar ihop profiler, det var "Thecrafter" som var indragen i någon diskussion om Andreas. Jag har aldrig uttalat mig om hans utseende överhuvudtaget, så dra inte in mig i det där tack

Tycker Andreas verkar vara en trevlig person att hänga med. Söt för att han är charmig, men inte så överdrivet snygg. Jon är den enda manliga deltagare som varit lite het, så castingen kunde jobba mer på den fronten (särskilt jämfört andra länders GVFÖ).
Senast redigerad av jandals 2024-11-20 kl. 15:07.
Citera
2024-11-20, 14:47
Medlem
Spider-Girls avatar
Vem är den här supersnygga Jon som alla nämner? Den enda jag hittar är den inte så attraktive John.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in