2024-11-20, 13:12
Medlem
Orkar snart inte se henne mer. Hon har alltså möjlighet att få boende kommande veckor från SOC som hon kan betala tillbaka till när hon får mer än en miljon kontant om ett par veckor. Istället sover hon ute i kylan för att hon vägrar betala något för sig själv, är det inte gratis vill hon inte ha. Inte heller vill hon ha varma kläder, mat och liknande om det är begagnat eller fult - hon vill bara ha det hon själv valt ut. Folk tycker det är så hemskt och synd om henne när det är hennes egna val att sova ute, hon har alternativ men det duger inte om hon måste lägga ut en krona själv nu eller i framtiden. BARA gratis duger.

Tror hon sover ute för att Hassan ska tycka synd om henne och ta in henne igen, men det är bara hon själv som blir drabbad av sina dumma val. Förstår inte varför det ska vara så jävla svårt i det här landet att tvångsvårda någon som uppenbart har missbruk och psykiska problem. Hon behöver inte insamlingar och skit, pengar kommer hon ha i överflöd. Hon behöver komma till insikt om att hennes dåliga val bara skadar henne själv och hon har ett skadligt missbruk hon kan få hjälp med bara hon accepterar att hon har problem och erkänner att hon behöver hjälp. Hon fixar inte det på egen hand.
Citera
2024-11-20, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rulladbulle
Jag hade KANSKE kunnat känna empati med kärringen om hon inte hade gjort sina barn så förbannat illa. Dessa pojkar lär behöva många timmars terapi (något de mest troligt dock inte kommer att ta emot, med diverse problem i livet som följd).

Uppenbarligen är hon ju någorlunda kapabel till att tycka bra om andra människor, hon lagar mat åt Hassan, pratar om hans goda egenskaper och uttrycker till och med att hon älskar honom. Barnen kunde hon inte ens hjälpa med basal hygien. Tycker det är så vedervärdigt jävla vidrigt att göra så här mot sina egna barn, sjuk eller inte.

Önskar henne allt ont.

Svänger snabbt med åsikterna om Hassan också. Igår önskade hon livet ur honom, skulle utföra svart magi och voodoo för att rasera hans liv och få hans könsorgan att ruttna. Hon tycker bara om någon så länge de bidrar till att göra hennes liv bättre - bjuder på mat, sovplats, alkohol etc.
Tar gratislivet slut önskar hon att de ligger 2 meter under jord. Får väl se om gårdagens trollformler ger någon effekt på Hassans hälsa nu då.
Citera
2024-11-20, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biljardballe
Hur är det där om nätterna? Är det farligt för en ensam kvinna?
Förvisso, vem vill antasta en gammal äcklig fyllekärring? Hon är nog rätt så trygg där.

Pia, det här är den första dagen på resten av ditt nya liv.
Gräddstruten såg ut som en michelingubbe när hon klädde på sig alla sina kläder,en ev. våldtäktsman skulle få hålla på tills solen gick upp för att få av dom..även om hon hjälpte till.
Citera
2024-11-20, 13:42
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
Svänger snabbt med åsikterna om Hassan också. Igår önskade hon livet ur honom, skulle utföra svart magi och voodoo för att rasera hans liv och få hans könsorgan att ruttna. Hon tycker bara om någon så länge de bidrar till att göra hennes liv bättre - bjuder på mat, sovplats, alkohol etc.
Tar gratislivet slut önskar hon att de ligger 2 meter under jord. Får väl se om gårdagens trollformler ger någon effekt på Hassans hälsa nu då.

Hassan följer henne säkerligen hela tiden som oss via internet.
Citera
2024-11-20, 13:59
Medlem
afraidofmatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Level100s
Gräddis skäggis kan du nog se på hennes hemsida, så slipper du vänta till julafton

Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Synd att hon är galen, hon är både vältalig och begåvad. Denna kvinna är verkligen inte korkad. Orsakerna till hennes problem är ren psykisk ohälsa.

Citat:
Ursprungligen postat av biljardballe
Hehe, vältalig.

Citat:
Jo, jag tycker det faktiskt. Hon är bra på att uttrycka sig och bra på att framföra olika budskap och bra på att säga saker, sedan så gapar hon skriker och svamlar emellanåt eftersom hon är ju sjuk på något vis, som vi
redan vet..

Men hon har ändå sina kvalitéer tycker jag.

Galen och gapig iaf...

Citat:
Hassan följer henne säkerligen hela tiden som oss via internet.

Hej Hassan! Jag tror du gjorde ditt livs bästa val när du slängde ut gäddröven!
Citera
2024-11-20, 14:01
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afraidofmats
Galen och gapig iaf...

Hej Hassan! Jag tror du gjorde ditt livs bästa val när du slängde ut gäddröven!

Hassan måste vara betuttad i Gräddisrumpan, eller helt enkelt ganska svältfödd på sex. Jag skulle aldrig i mitt liv husera en sådan galen kvinna i mitt hem, även om hon skulle se ut som Melania Trump.
Citera
2024-11-20, 15:33
Medlem
Vad är det här för hemska, vedervärdiga kommentarer? Man tappar ju tron om mänskligheten. Tänk om hennes barn eller hennes barns kompisar/ föräldrar läser detta? Töntigt och ovärdigt att skriva så hemska saker om en redan så utsatt person! Så Tuffa bakom skärmen, men i verkligheten incels som bor i mammas källare och runkar med morsans BH i handen
Citera
2024-11-20, 15:46
Medlem
DenOtroligaStrutens avatar
Jag citerar ingen här...
Skriver ett eget inlägg...
Håller med en del, håller inte med andra...

Antagligen har alla 'taggarna utåt',
så fort jag gör ett inlägg här...

'Nu är DumStruten här igen', typ...

Men, jag har lika stor rätt att yttra mig som ni andra...

Jag vill bara göra ett inlägg om att jag tycker synd om Pia...

Ja, ni vet ju redan min inställning, men, ev, vet ni inte varför jag tycker så...

Då vill jag berätta något lite om det... (som vår kung sa, ang att inte ha haft en pappa under sin uppväxt,) att som jag ser det, så har allt 'spårat ur' för Pia, för att det bara har byggts på av än det ena, än det andra...

Hon vill vara stark, och stolt, och klara upp allt, men det går bara mer och mer mot total undergång...
Hon är både intelligent, och, ibland, rolig, som någon skrev här i tråden...

Om ni visste hur nära jag har varit sådan här problematik, så skulle ni förstå mig bättre än vad ni verkar att göra här i tråden...

Jag har inte varit i Pia's situation, men jag har haft/ja, har, en person i min allra närmsta familj, som har haft något liknande Pia's situation, som jag försökt att hjälpa, hjälpa, hjälpa...
Ja, ni anar inte, tror jag, vad det kostar på...

Nu är det mycket bättre, men jag tar inte åt mig äran, inte enbart, det var mediciner, inläggning på psyk, mm. som fick det att vända...
Men, jag vill tro att jag också gjorde min del...

Så, till er alla, som bara hatar, tänk än en gång på 'de där mockasinerna', jag nämnde i ett tidigare inlägg...

Till Pia:

Håll ut, det kommer att vända även för dig..
Senast redigerad av DenOtroligaStruten 2024-11-20 kl. 16:00.
Citera
2024-11-20, 15:59
Medlem
biljardballes avatar
Det blir nog ett härbärge på julafton för kärringen ändå.
Eller under en gran i Sjödalsparken.
Citera
2024-11-20, 16:21
Avslutad
Jag tror att hon försöker ge H dåligt samvete genom att sova utomhus för hon har trots allt fått bättre och säkrare alternativ presenterade för sig, men just nu verkar hon så uppslukad av konflikten med Hassan att hon glömmer vad som faktiskt är viktigt: Att akut lösa hemlöshetssituationen och att göra en långsiktig plan för boende och återhämtning.

Kan tycka att socialtjänsten i Huddinge som trots allt har ett uppsökande team borde försöka möta upp henne fysiskt och hjälpa med det praktiska för att göra de ansökningar som krävs för att hon ska kunna få hjälp. När någon är så djupt försjunken i sin misär är det inte rimligt att förvänta sig att att hon ska kunna vila på sin egna exekutiva förmåga eller försöka hjälpa henne över telefon. Det vet alla som jobbat med eller varit nära en person i samma situation.
Citera
2024-11-20, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten
Ja, det är mycket möjligt, men jag vill inte önska henne det...

Ja, ev, bättre än att sova utomhus, så klart...

Hennes 50-års-dag närmar sig ju också...

Jag vill inte heller önska henne 'allt elände till den...'

Jag tror ibland att ni här i tråden tror att jag bara är 'en dum nolla' som bara gör snälla inlägg som att jag tycker så synd om Pia...

Ja, det gör jag också, men jag vet också hur lätt det är att 'tippa över den gräns' där allt fungerar, till att det blir total galenskap...

Det kan hända vem som helst...

Men man måste nog 'ha varit där för att riktigt förstå...'

Där, och då, kommer empatin...

Vem bryr sig om vad nollor på Flashback som gottar sig i en sjuk och utsatt människas misär tycker? Blir glad av att se att det iaf finns en person här med lite emotionell intelligens! Håller med i det du skriver.
Citera
2024-11-20, 16:35
Medlem
biljardballes avatar
Om Pia manipulerar Hasse och han till slut viker sig så kommer det sluta med att han blir vräkt, och då får fan Hasse skylla sig själv - men då kan båda två sova i Sjödalsparken på julafton.
Senast redigerad av biljardballe 2024-11-20 kl. 16:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in