2024-11-13, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greatgargamel
Skulle man kunna tolka att det är troligt att Mbappe faktiskt är skyldig eftersom förundersökningen fortfarande pågår...? Hade det bara varit trams så antar jag att utredningen redan hade lagts ner.
Det tar tid att utreda. Många aspekter skall tas i beaktning.
Citera
2024-11-13, 19:57
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Vem betalade hotellrummet? Det är väl ganska dyrt att bo där flera dagar.
Var det ”festfixarna” som gjorde det? Är hon isf anställd av dem och var det då frågan om en tjänsteförrättning? F-skattar hon?
Kan ju om inte annat bli en skatteteknisk fråga.
Och om hon var anställd, som vaddå isf? Glädjeflicka?

Det är nog många som undrar samma sak som dig och jag håller fullständigt med dig i dina undringar.
Många frågetecken är det.
Stureplansgruppen har fått ögonen på sig för deras partiverksamhet.

Vem är hon?
Fortfarande ingen som verkar veta och det är ovanligt för att vara Flashback. Borde vara ett antal som vet vem hon är.
Det kommer att komma fram …

Ryktet går att det är en Nepobaby.
Stämmer det?
Senast redigerad av BallaBella 2024-11-13 kl. 20:02.
Citera
2024-11-16, 10:16
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Vilken total tystnad det blivit i media. Eller har jag missat något?
Citera
2024-11-16, 12:27
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Vilken total tystnad det blivit i media. Eller har jag missat något?
Vill du ha grundlösa spekulationer eller vad mer finns det att prata om just nu? Invänta FUP eller åtal så ska du se.
Citera
2024-11-20, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Rättegång, inte förhandling.

Citat:
Exakt!

En rättegång är en form av förhandling.

"Domstolen håller ofta en huvudförhandling i brottmål, det brukar även kallas för rättegång"

https://www.domstol.se/amnen/brott-och-straff/sa-gar-en-rattegang-till/
Citera
Parongatans avatar

Moderatormeddelande

Postat av Parongatan 2024-11-20, 03:23
Moderator
Okej. Eftersom att OT- och tramsinläggen fortsätter att hagla så har tråden återigen fått rensas och en hel skock varningar delats ut.

Nu är tålamodet kortare än urinröret på en silverfisk.

/Moderator
2024-11-20, 09:09
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Skulle man kunna tolka att det är troligt att Mbappe faktiskt är skyldig eftersom förundersökningen fortfarande pågår...? Hade det bara varit trams så antar jag att utredningen redan hade lagts ner.

Jag gissar att man avvaktar lite med att lägga ned utredningen tills de tekniska bevisen analyserats.

Mbappé är formellt bara misstänkt så länge förundersökningen pågår inte "skyldig" som du lite slarvigt skriver.
Citera
2024-11-20, 11:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Jag gissar att man avvaktar lite med att lägga ned utredningen tills de tekniska bevisen analyserats.

Mbappé är formellt bara misstänkt så länge förundersökningen pågår inte "skyldig" som du lite slarvigt skriver.
Det som förvånar mig är att han inte är häktad vilket är kutym om kreti och pleti är misstänkta för liknande brott.
Här känns det som om staten inte har råd att hålla honom häktad i ett halvår om han skulle bli friad i en rättegång. Likhet inför lagen så långe det inte kostar.
Citera
2024-11-20, 12:59
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Det som förvånar mig är att han inte är häktad vilket är kutym om kreti och pleti är misstänkta för liknande brott.
Här känns det som om staten inte har råd att hålla honom häktad i ett halvår om han skulle bli friad i en rättegång. Likhet inför lagen så långe det inte kostar.

Anmälan verkar ha kommit in sent och vi vet inte om anmälaren ändrar sin historia i olika förhör. Har hon gjort det bedömer nog åklagaren att ett åtal inte håller.

Det finns också uppgifter om SMS mellan anmälaren och Mbappé efter mötet där uppgifterna inte tyder på någon fnurra på tråden.

Även våldtäktsanklagelser mot kända personer kan variera i styrka antar jag. Alla kanske inte måste häktas för att det ska kunna bedrivas en utredning? Mbappés möjligheter att lägga sig i utredningen från Madrid kanske bedöms som rätt låga?
Citera
2024-11-20, 13:33
Medlem
Jilins avatar
Att han inte häktats kan bero på att risken för att han ska fly och gömma sig bedöms som minimal.
Citera
2024-11-20, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jilin
Att han inte häktats kan bero på att risken för att han ska fly och gömma sig bedöms som minimal.
Det troligaste är att dom inte brytt sej om att ta ställning till det. Och det behövs ju inte. En anmälan har kommit in och en förundersökning har inletts, det gäller en offentlig persom som helt uppenbart inte har nånstans att ta vägen oavsett användning av eventuella rättsinstrument som delgivning, anhållan, häkte eller misstankegrad. De bryr sej inte ens om att överhuvudtaget prata med den här offentliga personen....

Det offentliga rummet är ett effektivt fängelse oavsett hur man använder eller inte använder de administrativa verktyg som finns tillgängliga, helt enkelt en form av implicit husarrest som man inte ens behöver något domstolsbestut för att verkställa. Informellt och väldigt behändigt i det här fallet, det kan liknas vid valfri form av mobbning, utfrysning eller liknande.
Citat:
Husarrest
innebär att en person är fängslad i sitt eget hem. Detta förbud mot att avvika från den egna bostaden tillämpas i en del länder och är i regel ett resultat av ett domstolsbeslut.
Citera
2024-11-20, 17:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Anmälan verkar ha kommit in sent och vi vet inte om anmälaren ändrar sin historia i olika förhör. Har hon gjort det bedömer nog åklagaren att ett åtal inte håller.

Det finns också uppgifter om SMS mellan anmälaren och Mbappé efter mötet där uppgifterna inte tyder på någon fnurra på tråden.

Även våldtäktsanklagelser mot kända personer kan variera i styrka antar jag. Alla kanske inte måste häktas för att det ska kunna bedrivas en utredning? Mbappés möjligheter att lägga sig i utredningen från Madrid kanske bedöms som rätt låga?
Klart det behövs häktning.
Jag har tyvärr en bekant jag kunde varit utan. Han har nu suttit häktad med restriktioner och förhör med BO har skett vid två tillfällen och bandats. Han greps omgående och häktades efter två dagar.
Motiveringarna är att brottet ger minst två år i fängelse. Han kan förstöra bevis (brottsplats är inte ens i deras ägo längre). Flyktrisk.
Jag vill påstå att Mbappé har pengar att fly för resten av sitt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in