2024-11-07, 21:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Back-Commenter
Det mest korrekta är att domstolen förordnar en offentlig försvarare om den bedömer att det behövs. En ordningsfråga helt enkelt.

Jag om han så vill, han kan tacka nej till detta erbjudande. Jag har dock svårt att se framför mig Mbappe försvara sig själv i en Svensk domstol utan tolk eller en offentlig försvarare som kan Svenska.
Citera
2024-11-07, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greatgargamel
Håller med! Det sänder en väldigt dålig signal till laget att han kan festa i Stockholm etc medans de övriga sliter på träningar och spelar matcher. Därav anledningen till att han inte längre är med i landslaget, droppen för tränarna blev väl att han dessutom är anmäld för våldtäkt..efter sin partyhelg på V och Bank hotel i Stockholm.
Precis. Och samtidigt kritiseras han inte öppet så att han kan återvända när allt har lagt sig. En bra Mbappé är förstås en tillgång, oavsett hur han är som person.
Citera
2024-11-07, 22:16
Medlem
Citat:
Det säger väl en hel del om att han har petats från Franska landslaget..de är naturligtvis också rädda för att han ska bli fälld för våldtäkten och svarta ner laget och jag har svårt att tro att de enbart fattat detta beslut på känsla..
Jo, det kan man ju tänka. Men jag bara menar att det är inget bevis att förundersökningen tagit sig i någon riktning. Vilket du ville hävda.
Citera
2024-11-07, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Precis. Och samtidigt kritiseras han inte öppet så att han kan återvända när allt har lagt sig. En bra Mbappé är förstås en tillgång, oavsett hur han är som person.

Det alla oroar sig över är nog om detta kommer ”lägga sig” eller inte..blir han dömd för våldtäkten i Sverige har jag svårt att se att han får spela mer fotboll i Madrid eller annan klubb framöver..
Citera
2024-11-07, 22:19
Medlem
Citat:
Det alla oroar sig över är nog om detta kommer ”lägga sig” eller inte..blir han dömd för våldtäkten i Sverige har jag svårt att se att han får spela mer fotboll i Madrid eller annan klubb framöver..
Tvivlar på det. Avstängning några matcher, offentlig ursäkt att han missuppfattade situationen, nån kurs, och vidare. Och alternativet är något år i sandlådan för stora pengar.
Citera
2024-11-07, 23:07
Medlem
Citat:
Tvivlar på det. Avstängning några matcher, offentlig ursäkt att han missuppfattade situationen, nån kurs, och vidare. Och alternativet är något år i sandlådan för stora pengar.
Ungefär så.

Oavsett om han tvingas ta ett svenskt litet straff eller inte så kan han luta sig tillbaka och leva livet hur han vill efteråt. Jobba behöver han ju inte direkt.
Citera
2024-11-08, 00:07
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Just det där spelar nog ingen roll.
Alla vet ju vad det handlar om ändå.

Att han inte kritiseras öppet nu är väl ganska självklart? Oskyldig tills dom ev. fallit.
Citera
2024-11-08, 00:10
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Det beror helt på vad som kommer fram. Vi vet ju ingenting vad som hände ännu egentligen.

Skulle det handla om något grövre kommer han bli frihetsberövad en period och jag tvivlar på att så många vill ha med honom att göra då förutom arabländerna.
Senast redigerad av Steff83 2024-11-08 kl. 00:14.
Citera
2024-11-08, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det beror helt på vad som kommer fram. Vi vet ju ingenting vad som hände ännu egentligen.
Ja, jag pratade också vad som händer OM han fälls.
Citera
2024-11-08, 00:29
Medlem
Citat:
Mbappe kommer behöva en Svensk advokat. Punkt slut. Alternativet är att han sitter med tolk.

Citat:
Ursprungligen postat av Back-Commenter
Det mest korrekta är att domstolen förordnar en offentlig försvarare om den bedömer att det behövs. En ordningsfråga helt enkelt.

😂 Tror ni på det själva, att Mbappé skulle godta en offentlig försvarare?
Varför skulle han inte kunnat sitta med en tolk? Mtp alla brottslingar som behöver tolk under förhandlingar är det knappast nåt märkvärdigt om Mbappé skulle ha sin franska advokat + tolk, om det nu ens går till nån förhandling.
Citera
2024-11-08, 01:56
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
😂 Tror ni på det själva, att Mbappé skulle godta en offentlig försvarare?
Varför skulle han inte kunnat sitta med en tolk? Mtp alla brottslingar som behöver tolk under förhandlingar är det knappast nåt märkvärdigt om Mbappé skulle ha sin franska advokat + tolk, om det nu ens går till nån förhandling.

Rättegång, inte förhandling.
Citera
2024-11-08, 02:14
Bannlyst
Citat:
Ja, jag pratade också vad som händer OM han fälls.
Han kommer ej fällas, han skiter väl i och återvända till Sverige.
Han kommer fällas då sverige vill alltid sticka ut i mängen på allt, den här jävla "Metoo" också, värsta bullshiten.

Det handlar om karaktärsmord. Kolla bara assinge, gissa tre gånger vilket land som väckte åtal mot honom gällande våldtäkt mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in