2024-11-19, 17:00
Medlem
knarkhitlers avatar
Tur att hon har råd med mat i alla fall. Barnen i Afrika har inte råd att käka sig så feta, och inga bidrag heller.

Var hittar de egentligen folket till alla snyftreportage. Sist var det nån sjukpensionerad blattekärring som hade två bilar och en kriminell son som grät ut i blaskan.

Kom igen flashback, gräv!
Senast redigerad av knarkhitler 2024-11-19 kl. 17:03.
Citera
2024-11-19, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Vi har råd att skänka pengar till Ukraina och köpa en massa vapenskit, men vi har inte resurser att skapa drägliga förhållanden för våra egna vithyade medborgare. Känner ej till just denna persons bakgrund, men de är många som kämpar och allt kan inte bero på dåliga beslut.

Det finns de som har det jobbigt i livet och de som fullständigt ignorerar livet i sig och därmed får det jobbigt. Synd att barn är inblandade i tragedin. Men jag håller med. Nu vet jag dock att om man är sjuksriven eller arbetslös i en traditionel bruksmiljö kan det vara tungt att komma tillbaks till en normal tillvaro. därför tycker jag det är katastrof att svenskar skall ha ekonomiska bekymmer då vi just skänker pengar till höger och vänster till de mest märkliga projekt, grupper och organisationer.
Citera
2024-11-19, 17:01
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Den kvinnan lider sannerligen inte av matbrist, hon kan halvera sitt matkonto och köpa en julgran varje månad.
Citera
2024-11-19, 17:03
Medlem
Bankdosas avatar
Jag har en plastgran som bara ligger och skräpar. En rätt exklusive. Den kan hon få. Blir bara glad och bli av med den.
Citera
2024-11-19, 17:07
Medlem
Tratten52s avatar
Gå ut i skogen och hugg en själv, hur svårt är det. Helt gratis och dessutom svensk gran.
Citera
2024-11-19, 17:08
Medlem
rex144s avatar
Hon säger att hon har 2000kr kvar efter räkningar, men då har de troligen många lån...

För annars enligt socialbidragsnormen för två vuxna ska man ha 6800kr+ 3000kr för ett barn.
Socialen betalar hyran.

Elkostnaden kan inte vara stor då hon bor i elområde 1 ?
Citera
2024-11-19, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten52
Gå ut i skogen och hugg en själv, hur svårt är det. Helt gratis och dessutom svensk gran.
Är inte det olagligt?!
Citera
2024-11-19, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framtidsanalys
Det är med stor förundran man läser reportage på SVT nyheter.

” Tidigare jobbade Cecilia som barnskötare men nu är hon sjukskriven. Hennes sambo är arbetslös. Tillsammans har de två barn och en hund. När alla räkningar är betalda har familjen cirka 2 000 kronor kvar till mat.
– Vi brukar samla pant när vi är ute med hunden. Pengarna går till mat, säger hon.”

Sjukskrivna Cecilia säger att de får vända på ”varje krona” men att döma av hennes yttre så lever hon i ett överflöd av mat.

Frågeställning; Är det trovärdigt att göra ett sk snyftreportage om Cecilia?

Hennes barn är det möjligen synd om, då de inte väljer sina föräldrar.
Fet å två barn, hon har råd med 4 mobiler å äta sig proppmätt ?
Citera
2024-11-19, 17:14
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrustyOldAR-10
Länk till reportaget?

Nu har jag själv inte växt upp under sådana förhållanden men tycker att det låter som en fruktansvärd sits att vara barn till sådana föäldrar. Pengar är såklart inte allt men att i tidig ålder känna ekonomisk stress sätter nog sina spår.

Jag hoppas att de får hjälp av t.ex. Majblomman så att uppväxten inte bara blir misär.

Finns två inlägg över ditt.
Citera
2024-11-19, 17:15
Medlem
Smekarn87s avatar
Staten och kapitalet sitter i samma båt. Vissa jobb räcker uppenbarligen inte för att klara sig på.
Citera
2024-11-19, 17:18
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Ibland knackar de på och erbjuder idioter till villaägare att köra iväg deras sopor mot en ersättning till återvinningen. Sopor som ALLTID hamnar i naturen.

Är det Think Pink och han fettot i permobil du syftar på?
Citera
2024-11-19, 17:20
Medlem
Tratten52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Är inte det olagligt?!

Det är mycket som är olagligt. Sveriges yta består av 90 % barrskog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in