Citat:
Ursprungligen postat av
Needs.more.brandy
Jag kan bara skaka på huvudet. Att plocka ut fem lag och bara prata om dem när man summerar, istället för att diskutera svensk supporterkultur i sin helhet, känns lite som att bara använda det yttersta skalet på en lök. Varför liksom? Går ni inte på vardagsmatcherna?
Även om vi skulle bortse ifrån att jag är lite HIF-centrerad så finns det massor att prata om från Superettan och även övriga lag i Allsvenskan. Bara i sista omgången tycker jag att det finns intressanta ämnen. Vad tyckte ni om Östers följe i Degerfors t ex? Fint pyro och en planstormning efter matchen. Och vad tycker ni om IFK Norrköpings protest på Strawberry? Väldigt bra i mitt tycke. Polisen ska inte kunna bete sig hur som helst. Dessutom har vi ett kval kvar. För att vara Landskrona BoIS hade de ett bra följe mot Utsiktens BK. Blir de lika många i Värnamo? Vem vill ni ha i Allsvenskan utav dessa båda?
Lite Heif-centrerad är en rätt grov skönskrivning.
Tycker det var en oväntad objektiv och balanserad lista från en djurgårdare. Topp 5 i Sverige är en helt egen hylla som ingen utanför ens är i närheten av. Varit en rolig säsong för det mesta. Jag var på plats nere i Malmö när de körde sitt första av tre otroliga tifon och det var faktiskt så man hajade till över hur bra målat det var.