2024-11-18, 03:28
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Är URB fortfarande aktiva? Hade gissat att de la ner för 10 år sedan.
Ja. De reppar med banderoll och grupptröjor/jackor på sina matcher, men verkar vara ganska lowkey annars. Skönt nog har de inte viftat med hammaren och skäran eller liknande på ett bra tag. Jävla smuts.
Citera
2024-11-18, 11:11
Medlem
CasualCapybaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag litar inte en sekund på danskarnas siffror.

För att?
Citera
2024-11-18, 13:38
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CasualCapybara
För att?
Därför FCK ägs av privatpersoner med ett monetärt intresse direkt kopplat till klubben? Men det spelar ju mindre roll nu när vi redan fått det hela förklarat. Danskarna har något jävla slutspel vilket innebär att dom får fler stora matcher dom räknar in i sitt snitt.
Citera
2024-11-18, 17:54
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Jag känner att jag missat lite väl mycket av vad som hänt i Allsvenskan för att kunna göra en topp 10 där. Väljer istället att fokusera på Superettan:

1. Helsingborgs IF
𝟕𝟐𝟗𝟗 i snitt hemma, vilket var överlägset flest i serien. Även flest i Superettan på bortaplan. Flera lyckade tifon och bränningar. Vi har alltid varit högljudda, men jag tycker att sångerna blivit längre också på så sätt att de inte dör ut. Överlag en bra säsong.

2. Örebro SK
4287 i snitt. Större än sina lokala rivaler på alla vis, trots en mycket sämre säsong än Degens. Jag tyckte att de höll igång hyfsat på Olympia.

3. Örgryte IS
2336 är inget imponerande publiksnitt, men ÖIS har blivit av med all marginalpublik. Nu är det bara supportrar kvar i stort sett och de är aktiva. Bra bränningar inte minst.

4. Östers IF
Relativt liten publik, men Öster är nog de som utvecklats mest jämfört med föregående säsong. Sektion Södra har växt till sig på deras läktare och skapat någon form utav ultraskultur. Kan ta ytterligare kliv i Allsvenskan kanske.

5. GIF Sundsvall
Patronerna kör på. Man ska tänka på att de haft en tung säsong sportsligt och nu kommer att få kvala för att hålla sig kvar i Superettan.

6. Landskrona BoIS
Inte imponerande generellt, men de kan vara ganska många i derbyn och direkt avgörande matcher. 3530 i snitt är bra för att vara BoIS. Väldigt hetsiga, vilket jag hade gillat om de inte hade varit så överdrivet inriktade på oss.

7. IK Brage
Det börjar hända saker på allvar i Borlänge. Kul. De har både sång, pyro och lite tifoverksamhet.

8. Degerfors IF
Oftast är det ganska dött på Stora Valla, som för övrigt är en väldigt överskattad arena. De växte mot slutet, när Allsvenskan närmade sig, men deras grupp URB är allt för obetydliga.

9. Sandvikens IF
Jämnt mellan Sandviken och deras rivaler Gefle. SIF har dock haft en bättre säsong, vilket gjort att de haft den medvind som ofta krävs när man startar upp från början.

10. Gefle IF
De har en seglivad, men liten supporterkultur. Bästa ljusblå laget.

11. Trelleborgs FF
Lågt publiksnitt (1004) men de har tifon ibland. Det räddar dem lite.

12. Varbergs BoIS
Har en handfull trogna, men det räcker inte.

13. IK Oddevold
Uddevallas stolthet skrämmer ingen.

14. Skövde AIK
Sorry grabbar.

15. Östersunds FK
2258 är ett relativt högt publiksnitt, men deras publik är tråkig. Tror till och med att de accepterar bögflaggor på sina läktare.

16. Utsiktens BK
De har knappt hemmapublik. Än mindre borta.
Man slås av hur låga publiksnitten är i superettan. Landskronas publiksnitt är alltså under 3000 utan matchen mot Hif. Det är öde även på en liten svensk arena.

Öis 2200 på Gamla ullevi.

Öster 3300.

Och det här är topplagen. Från hyfsat folkrika regioner.
Citera
2024-11-19, 08:51
Medlem
Kaciguios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Man slås av hur låga publiksnitten är i superettan. Landskronas publiksnitt är alltså under 3000 utan matchen mot Hif. Det är öde även på en liten svensk arena.

Öis 2200 på Gamla ullevi.

Öster 3300.

Och det här är topplagen. Från hyfsat folkrika regioner.
Superettan är en sån jävla tråkig serie att härja i, du anar knappt.
Majoriteten av matcherna är där inga eller en handfull av bortasupportrar som kommer till Olympia.
Öster, Örgryte, Trelleborg och Landskrona är de enda matcherna som står ut.

Tycker det har gjorts stora steg framåt senaste åren hos oss vilket gör det ännu tristare att vi harvar där nere när det går som bäst på läktaren.
Bara att ta nya tag nästa år och hoppas spelarna kan göra jobbet på planen.
Citera
2024-11-19, 10:37
Medlem
Malmö-supportrar har knivrånat BP-julgranar på halsdukar

https://x.com/wassenuss/status/1858790511970062782?s=46
Citera
2024-11-19, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Snackar du om i antal så förmodligen inte, men vi kan lätt överrösta er!
Nja, tycker Djurgården har varit svaga. Tufft med motgångarna i debyna men fortfarande svag insats. Tifon och bränningar har däremot varit mer än godkända!
Citera
2024-11-19, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaciguio
Majoriteten av matcherna är där inga eller en handfull av bortasupportrar som kommer till Olympia.

Tycker det har gjorts stora steg framåt senaste åren hos oss vilket gör det ännu tristare att vi harvar där nere när det går som bäst på läktaren.
Håller med, vi levererar match efter match på södra men är fortfarande i Superettan. Man är inte så optimistisk inför nästa år...

VSK och Kalmar lär väll bidra med lite mer "action" får man hoppas på.
Citera
2024-11-19, 16:43
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaciguio

Det kan låta konstigt, men jag gillar Superettan. Kvalitén på fotbollen är tillräcklig för mig. Motståndet är också tillräckligt för att jag ska tända till. Det jobbiga är mest att mff fortsätter att vinna, så vi halkar efter mer och mer när vi ligger där nere. Jag kan fortfarande inte låta bli att jämföra mig med svinen och det är ofta en nedslående verklighet rent sportsligt.
Däremot håller jag med om att vi har bra supportrar. Från soffan är jag imponerad utav sångstyrkan som många gånger går genom rutan, de snygga tifona och de många bränningarna. Kan jag bara hålla mig undan trubbel i fortsättningen så kan det bli en kul säsong 2025. Jag försöker se mig som pensionerad från scenen, men det är klart att man inte släpper läktaren så lätt.

Citat:
Ursprungligen postat av SnabbaSixten16
Håller med, vi levererar match efter match på södra men är fortfarande i Superettan. Man är inte så optimistisk inför nästa år...

Vi kommer ju behöva bygga ett nytt lag. Så är det.

VSK kanske kan stöka lite, men Kalmar FF har väl aldrig bjudit på någon action? Är de ens störst i Småland?
Citera
2024-11-19, 17:10
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnabbaSixten16

Grejen verkar vara att alla tappa rejält i superettan. Man får inte de allsvenska versionerna av Kalmar och Vsk. Allt verkar kretsa kring de fem storlagen i allsvenskan. Utan dem så finns det ingen nerv, inga bortsupportar som drar folk hos mindre lag.

Västerås kommer säkert gå tillbaks till 3000 något i publiksnitt.

Det enda heta mötet utan de lagen i hela svensksa elitfotbollen är Helsingborg-Landskrona.
Citera
2024-11-19, 18:06
Medlem
Citat:
Det kan låta konstigt, men jag gillar Superettan. Kvalitén på fotbollen är tillräcklig för mig. Motståndet är också tillräckligt för att jag ska tända till. Det jobbiga är mest att mff fortsätter att vinna, så vi halkar efter mer och mer när vi ligger där nere. Jag kan fortfarande inte låta bli att jämföra mig med svinen och det är ofta en nedslående verklighet rent sportsligt.
Däremot håller jag med om att vi har bra supportrar. Från soffan är jag imponerad utav sångstyrkan som många gånger går genom rutan, de snygga tifona och de många bränningarna. Kan jag bara hålla mig undan trubbel i fortsättningen så kan det bli en kul säsong 2025. Jag försöker se mig som pensionerad från scenen, men det är klart att man inte släpper läktaren så lätt.

VSK kanske kan stöka lite, men Kalmar FF har väl aldrig bjudit på någon action? Är de ens störst i Småland?
Ja VSK kan nog stöka lite, men troligtvis inte kff. Tänkte mer på kff som en rolig borta match. Lagom lång resa, fin arena och en del supportrar.
Citera
2024-11-20, 12:37
Medlem
CasualCapybaras avatar
Citat:

Kalmar har ju kalmar-familjen som är kat-c
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in