2024-11-18, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEarlGrey
Bitcoin tradar 24/7 globalt.

Priset gick upp efter att du och Kalle skrivit att det skulle gå ner.

75K är en skrattretande siffra.

Snälla säg att du inte är så dum så du tror att bitcoin etf tradeas 24/7.

Även när du köper bitcoin på typ avanza så kan du endast tradea på deras öppettider.
Vet hut, horunge.
Citera
2024-11-18, 19:39
Medlem
Microstrategy har köpt ytterligare över 50k bitcoin.

https://x.com/saylor/status/1858496146026467378

Citat:
MicroStrategy has acquired 51,780 BTC for ~$4.6 billion at ~$88,627 per #bitcoin and has achieved BTC Yield of 20.4% QTD and 41.8% YTD. As of 11/17/2024, we hodl 331,200 $BTC acquired for ~$16.5 billion at ~$49,874 per bitcoin. $MSTR

Om du har gjort misstaget att sälja under senare tid är det inte alls otroligt att Microstrategy har funnits på andra sidan av affären.
Citera
2024-11-18, 20:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Snälla säg att du inte är så dum så du tror att bitcoin etf tradeas 24/7.

Även när du köper bitcoin på typ avanza så kan du endast tradea på deras öppettider.
Vet hut, horunge.

Du svarade aldrig på om du sålt eller inte.

Sålde du? Vi närmar oss 75K ..
Citera
2024-11-18, 20:15
Avslutad
Citat:
Det åldrades inte något vidare.

Sålde ni?

Självklart, sålde allt i morse. Vad skulle jag annars ha gjort? Vi är strax under 90 och sen kan det rasa snabbt
Citera
2024-11-18, 21:36
Medlem
Fucking comeback! HODL
Citera
2024-11-18, 21:42
Medlem
Citat:
Du svarade aldrig på om du sålt eller inte.

Sålde du? Vi närmar oss 75K ..
Varför skulle jag sälja?

Denna bullrun kommer pågå i flera månader och har just startat.
Citera
2024-11-18, 21:52
Medlem
” Trump's social media group in talks to buy Bakkt, FT reports” bullish
Citera
2024-11-18, 21:58
Avslutad
Citat:
Varför skulle jag sälja?

Denna bullrun kommer pågå i flera månader och har just startat.

För att du tror på dipp, men strunt samma.

Önskar dig lycka till med ditt HODL, liksom jag önskar alla som HODLar lycka till.
Citera
2024-11-18, 22:13
Medlem
Citat:
För att du tror på dipp, men strunt samma.

Önskar dig lycka till med ditt HODL, liksom jag önskar alla som HODLar lycka till.

Jag tror på dipp ja men den kommer nog bli rätt kort.
Det är sällan man ser några längre perioder av nedgång i början på en cykel
Citera
2024-11-18, 22:29
Avslutad
Citat:
Jag tror på dipp ja men den kommer nog bli rätt kort.
Det är sällan man ser några längre perioder av nedgång i början på en cykel

Tror snarare på mer uppgång. Den här cykeln är inte som tidigare cykler. Men absolut, blir det dipp så blir den förmodligen kortvarig.

Finns mycket som kan hända som kan pressa upp priset mot 100K. Kommer nog att HODLa mig förbi 100K också. För riskabelt att sälja/trada nu med allt som händer med Trump, etc. Priset kan rusa och så blir man tvungen att FOMOa in ..

Vi som varit med ett antal år har ackumulerat nog med kapital redan och kommer att nå våra mål med HODL, onödigt att ta några risker på vägen.

HODL!
Citera
2024-11-18, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oskii
Det är sant, sen sägs det också att 4 åriga cykeln följs bra också hittills.

För någon som är dåligt insatt, vilka är start och slutdatum för var 4 åriga cykel?

Tänkte att jag själv skulle anaylsera prisförändringen och se mönstret men måste veta perioderna för var 4-åriga cykel.
Citera
2024-11-19, 00:00
Medlem
Okej, dags att skriva lite nu om mina tankar kring läget. Denna tråd domineras av personer som utgår från teknisk analys för att göra prognoser för framtiden. Själv anser jag att teknisk analys endast fungerar i den meningen att om tillräckligt många marknadsaktörer utgår från teknisk analys så får deras kollektiva agerande på denna data en påverkan på kursen.

Fundamentalt är dock det hela väldigt enkelt. Kursen på aktier eller bitcoin stiger, om efterfrågan är stark och utbudet svagt. Utbudet blir svagt i situationer där folk förväntar sig stigande kurser och då är det svårt att möta efterfrågan. Kursen pressas upp. Det som också skett. Vi ser hur mer och mer pengar nu flyttas från enskilda personer till institutioner. En sådan stor institutionell aktör är Microstrategy som långsiktigt tror på väldigt mycket högre kurs för Bitcoin.

I övrigt har vi ETF:er som nu äger allt mer Bitcoins. Det samlade ägandet i ETF:er uppgår i dagsläget till 1,2 miljoner bitcoins (globalt). Därutöver luftas nu tankar om att USA som stat ska skapa en Bitcoin-reserv. Vi vet inte vad det blir av det ännu, men RFK Jr drev detta, en senator driver det och Donald Trump agerande insmickrande på den stora Bitcoin-konferensen i Nashville.

När det gäller ETF:er ägs dessa dels av enskilda privatpersoner men också av andra fonder. En fond kan placera exempelvis 5-10% av sina tillgångar i en bitcoin ETF och i övrigt äga obligationer och aktier. På det viset sprids liksom risken i att äga Bitcoin ut på större fondkolleltiv där man inte lägger alla ägg i samma korg, men ändå vill ta del av lyftkraften i den lukrativa cryptohandeln.

De stigande priset på Bitcoin skapar också ekonomisk styrka. Det finns allt fler bitcoinmiljonärer och miljardärer i världen idag. Pengar och förmögenhet är makt. Detta är vad som gjort bitcoinentusiasterna till en alltmer potent lobby för sina frågor. Den kraften är inte avtagande, utan den blir starkare för var dag som går. Därför tror jag inte det är omöjligt med en amerikansk bitcoinreserv och att ett sådant agerande sedan följs av andra statsmakter.

Det finns alltså mycket i det nu fundamentala som skiljer denna period och tid från den situation som rådde för 4 år sedan eller 8 år sedan. Att därför fästa sin tro till att gamla cykliska mönster ska gå igen och att förlita sig för mycket på teknisk analys, det tror jag kan bli rejält misslyckat.

Själv har kan jag inte med någon data säga om eller när Bitcoin troligen stiger över 100 000 dollar eller om kursen kommer att krascha. Jag tror dock inte utifrån det jag skrivit ovan, att vi står inför en krasch. Det finns så mycket i det fundamentala nu som är positivt för Bitcoin att jag håller hårt i mina och inte kommer sälja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in