2024-11-18, 18:22
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Den här psykologin är det som fascinerat mig mest med Dumpen. Genomgående, med bara några få undantag, har gäddorna inte brytt sig om sina egna utseenden. Högstadietiden var ju den period i livet då ytliga saker, som att ha rätt märke på jeansen, var som viktigast, men de här mupparna dyker upp på sexdejt med vad de tror är en högstadieelev med smutsiga arbetskläder, spretigt hår och nu till och med syrgastub. Det skulle vara väldigt intressant att höra en psykiatriker förklara beteendet. En sak är dock klar, de är bara där för att konsumera köttet, de bryr sig inte ett dugg om själva människan de ska träffa. Chatloggarna bekräftar detta också. Den enda gädda jag läst som verkat bry sig om låtsasbarnet var den där efterblivna tjejgäddan i Kramfors.

Citat:
Ursprungligen postat av MisterClueless
Jag håller med dej. Om man har något enda litet uns av empati, så borde man inte kunna stänga av så fullständigt och betrakta en annan människa som enbart en sak som är till för sin egen tillfredsställelse. Det måste bero på någon egendomlig uppdelning av psyket eftersom flera av gäddorna är gifta, har barn, jobb och ett i övrigt fungerande socialt liv. Det är liksom bara den här helsjuka biten dom vårdar ömt i hemlighet och lyckas gömma undan för omgivningen. Exakt vid vilken tidpunkt i livet dom här vattentäta skotten dyker upp i hjärnan på gubbarna vore intressant att få veta. Man kan inte skylla på en jävligt taskig barndom, för det hade jag själv och lyckades ändå undkomma med psyket i behåll. Kanske är det någon gen hos vissa svaga individer som gör dom extra disponibla för att utveckla avvikande beteende. Som sagt, det vore väldigt intressant att få ett svar på det här.

Gubbar, gubbar! Vi borde ha ett pris på Gäddgalan som heter "Årets brist på självinsikt".

Syrgasprinsen är en het kandidat. Barfotasälen är en annan.

https://dumpen.se/2024/07/19/bandtraktorn/

En tonårsflickas våta dröm kommer vaggandes.
Citera
2024-11-18, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Gubbar, gubbar! Vi borde ha ett pris på Gäddgalan som heter "Årets brist på självinsikt".

Syrgasprinsen är en het kandidat. Barfotasälen är en annan.

https://dumpen.se/2024/07/19/bandtraktorn/

En tonårsflickas våta dröm kommer vaggandes.

Haha #447 är helt klart en favorit. Kort som en liten hobbit kommer han vinglande fram barfota med en otroligt utstrålning och karisma.
Citera
2024-11-18, 19:12
Medlem
vByL2CLis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SegerHelg88
Frågan är, kommer vi få se mer ifrån Kungsgäddan igen? Han karisma kan jag fascineras över fortfarande. Han har något mer än vad PappaStor hade.
Efter att Kungsgäddan satt Dumpen på plats ordäntligt tror jag de drar sig för att mucka med honom igen.
Citat:
Alltså, har de medvetet försökt lura dit intellektuellt funktionsvarierade?
Japp. Så ser Dumpens arbetsmetoder ut för närvarande. Rädda barn. Jo visst...
Citat:
#515 Påminner om en jugoslavisk Daniel Larson. Om ni inte vet vem internetfenomenet Daniel Larson är, så sök på YouTube.
Googla pleasure-dom om du inte vet vad det är.
Citat:
Ursprungligen postat av Rashygien
Ja vad ska man säga om helgen. En digital tsunami
Vad tror du? Kommer det rassla till likadant igen med omgång två av bonanzagäddor?
Citera
2024-11-18, 20:42
Medlem
#513 har stängt ner sin fb nu
Citera
2024-11-18, 20:46
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vByL2CLi
Efter att Kungsgäddan satt Dumpen på plats ordäntligt tror jag de drar sig för att mucka med honom igen.
"På plats", och med en felstavning också?? Hm, skojig kommentar. Den s k Kungsgäddan är ingenting annat än en kortväxt, överviktig och totalt misslyckad figur någonstans i Norrland. På vilket sätt är en sådan här uppenbar loser "kung"? Nu får ni fan ge er...
Citera
2024-11-18, 20:54
Medlem
Otto Flicks avatar
Elevassistenten (#296) och Slingraren (#424) har ju rätt ´intressanta' samtal när de ringer in och skall försöka få Sara att inte kontakta sambo etc. Finns det fler bra samtal ni kan tipsa om som man lyssna till så här på kvällskvisten? Konfrontationer är en sak, men samtalen är oftast mer intressanta i mitt tycke.
Citera
2024-11-18, 21:04
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa
Haha #447 är helt klart en favorit. Kort som en liten hobbit kommer han vinglande fram barfota med en otroligt utstrålning och karisma.
Han: kom och sov över så kan vi tok knulla
Hon: hihihi vad e tok knulla
Han: det är bara exempel på min sjuka humor

Ja, han har ju a way with words, det har han ju. Det man inte har på fötterna får man ha i munläder.
Citera
2024-11-18, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Elevassistenten (#296) och Slingraren (#424) har ju rätt ´intressanta' samtal när de ringer in och skall försöka få Sara att inte kontakta sambo etc. Finns det fler bra samtal ni kan tipsa om som man lyssna till så här på kvällskvisten? Konfrontationer är en sak, men samtalen är oftast mer intressanta i mitt tycke.

Citat:
"På plats", och med en felstavning också?? Hm, skojig kommentar. Den s k Kungsgäddan är ingenting annat än en kortväxt, överviktig och totalt misslyckad figur någonstans i Norrland. På vilket sätt är en sådan här uppenbar loser "kung"? Nu får ni fan ge er...

Ja lyssna på #291! Även Kistagäddan hade intressant samtal. Jag minns dock inte nr just nu.
Citera
2024-11-18, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdeman
Ja lyssna på #291! Även Kistagäddan hade intressant samtal. Jag minns dock inte nr just nu.

Kistagäddan har gäddnummer #337
Citera
2024-11-18, 21:23
Medlem
vByL2CLis avatar
Bild av Oldsmobilegäddan spårlöst borta!

När jag nyligen försökte få mig ett gott skratt noterade jag att Dumpen Media AB har tagit bort en av mina absoluta favoritbilder från sin så kallade "sajt". Dagen innan de publicerade Oldsmobilegäddan gick de ut med en efterlysning av honom där de publicerade tre bilder på honom. Den första visar honom med ett mysigt lätt leende i en soffa, den andra visar honom när han fyller på glukos i bilen som gav honom hans smeknamn, och den tredje, som nu är borttagen, visade honom i ett månlandskap med svångremmen hårt åtdragen under kaggen. Kopior av bilden med dumpens så kallade "logo type" finns fortfarande kvar, men då man knappt ser Oldsmobilgäddan bakom loggan är det svårt att få en uppfattning av hur rolig den är. Jag råkar ha sparat en kopia för privat bruk, och undrar nu om någon annan är intresserad av att ta del av den. Om någon vet var jag kan ladda "upp" den får ni gärna meddela så löser jag det.

Och om det finns någon representant från Dumpen Media AB i tråden får ni gärna berätta varför just denna bild åkte i papperskorgen. Höll den inte måttet?

Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Han: kom och sov över så kan vi tok knulla
Hon: hihihi vad e tok knulla
Han: det är bara exempel på min sjuka humor

Ja, han har ju a way with words, det har han ju. Det man inte har på fötterna får man ha i munläder.
Citat:
Om gud finns, så måste han varit full eller en jävligt dålig konstruktör när han skapade maniskan till avbild av sig själv ammen
Citera
2024-11-18, 21:38
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ja man undrar vad de själva har för standard om de på något sätt kan se konditori-gäddans sorgliga existens, låga begåvning och flacka känsloliv som något i förtjänst av epitetet kunglig.
Citera
2024-11-18, 21:41
Medlem
vByL2CLis avatar
Mest korkade gäddor. Ny lista!!!

Citat:
Den fetaste, mest korkade,
Med anledning av gårdagens kavalkad av mer eller mindre utvecklingsstörda dumpenoffer funderade jag lite över vilka som objektivt sätt skulle kunna vara de mest svagbegåvade i Dumpens historia. From the top of my head, så att säga, slänger jag ur mig följande utan inbördes ordning:
  • C*ndyman K*nt
  • Permobilgäddan
  • Kleinefeltgäddan
  • Gäddparet i Hudiksvall eller var de nu höll till
  • Roskildegäddan
  • Brian
  • Färdtjänstgäddan
  • Han som skylde på ADHD och hotade med att skvallra för sin morsa

Vilka har jag glömt?

Utom tävlan får man väl nämna den person som Bellevuegäddan #130 vid 2:06 i videon påpekar är så jävla dum i skallen att det finns inte.
Senast redigerad av vByL2CLi 2024-11-18 kl. 21:45. Anledning: Kom på en till: Podcastgäddan i Frölunda #204
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in