2024-11-18, 12:05
Medlem
MisterCluelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Den här psykologin är det som fascinerat mig mest med Dumpen. Genomgående, med bara några få undantag, har gäddorna inte brytt sig om sina egna utseenden. Högstadietiden var ju den period i livet då ytliga saker, som att ha rätt märke på jeansen, var som viktigast, men de här mupparna dyker upp på sexdejt med vad de tror är en högstadieelev med smutsiga arbetskläder, spretigt hår och nu till och med syrgastub. Det skulle vara väldigt intressant att höra en psykiatriker förklara beteendet. En sak är dock klar, de är bara där för att konsumera köttet, de bryr sig inte ett dugg om själva människan de ska träffa. Chatloggarna bekräftar detta också. Den enda gädda jag läst som verkat bry sig om låtsasbarnet var den där efterblivna tjejgäddan i Kramfors.
Jag håller med dej. Om man har något enda litet uns av empati, så borde man inte kunna stänga av så fullständigt och betrakta en annan människa som enbart en sak som är till för sin egen tillfredsställelse. Det måste bero på någon egendomlig uppdelning av psyket eftersom flera av gäddorna är gifta, har barn, jobb och ett i övrigt fungerande socialt liv. Det är liksom bara den här helsjuka biten dom vårdar ömt i hemlighet och lyckas gömma undan för omgivningen. Exakt vid vilken tidpunkt i livet dom här vattentäta skotten dyker upp i hjärnan på gubbarna vore intressant att få veta. Man kan inte skylla på en jävligt taskig barndom, för det hade jag själv och lyckades ändå undkomma med psyket i behåll. Kanske är det någon gen hos vissa svaga individer som gör dom extra disponibla för att utveckla avvikande beteende. Som sagt, det vore väldigt intressant att få ett svar på det här.
Citera
2024-11-18, 13:17
Medlem
Rashygiens avatar
Ja vad ska man säga om helgen. En digital tsunami med kromosomutmanade gäddor. Känns som dessa kommer glömmas bort fort i mängden, kanske syrgasgäddans minne får leva kvar en stund. Otroligt tacksamt att dumpen stekte alla på ett bräde istället för att dra ut på eländet.
Citera
2024-11-18, 13:27
Avstängd
HajPaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rashygien
Ja vad ska man säga om helgen. En digital tsunami med kromosomutmanade gäddor. Känns som dessa kommer glömmas bort fort i mängden, kanske syrgasgäddans minne får leva kvar en stund. Otroligt tacksamt att dumpen stekte alla på ett bräde istället för att dra ut på eländet.

Skriver man att det är en förståndshandikappad på Dumpen.se så läggs kommentaren inte ut.
Citera
2024-11-18, 13:41
Medlem
Rashygiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HajPaDig
Skriver man att det är en förståndshandikappad på Dumpen.se så läggs kommentaren inte ut.

Det hade jag ingen aning om, skriver aldrig där. Skrev du förståndshandikappad? Det känns ändå som ett politiskt korrekt ordval. Hade haft lite mer förståelse om inlägg plockats bort där folk skriver mongoloid eller kanske efterbliven (jag personligen gillar och använder båda uttrycken men kan ha förståelse för att andra inte vill använda sig av dessa).
Citera
2024-11-18, 14:14
Avstängd
HajPaDigs avatar
Citat:
Det hade jag ingen aning om, skriver aldrig där. Skrev du förståndshandikappad? Det känns ändå som ett politiskt korrekt ordval. Hade haft lite mer förståelse om inlägg plockats bort där folk skriver mongoloid eller kanske efterbliven (jag personligen gillar och använder båda uttrycken men kan ha förståelse för att andra inte vill använda sig av dessa).

Jag skrev det ja. Det har jag gjort flera ggr och det läggs inte ut. Kanske om man skriver att han ska ändå inte leta små barn för att våldta. Prova själv.
Citera
2024-11-18, 14:15
Avslutad
Citat:

Jag skrev för ett tag sedan att en av gäddorna verkade ha en funktionsvariation. Det blev inte heller publicerat 🫤 De kanske inte vill att man ska rikta kritik gentemot deras tillvägagångssätt eller nåt?
Citera
2024-11-18, 14:16
Avstängd
HajPaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Icecream
Jag skrev för ett tag sedan att en av gäddorna verkade ha en funktionsvariation. Det blev inte heller publicerat 🫤 De kanske inte vill att man ska rikta kritik gentemot deras tillvägagångssätt eller nåt?

Naturligtvis är det så.
Citera
2024-11-18, 14:37
Avslutad
Citat:
Funktionsvarierad heter det numera. Förståndshandikappad är numera Hitler-prat, lite som Idiotanstalt.

För övrigt så spelar det ingen roll om de är efterblivna. Det är "registrerad som avliden" som räknas.
Citera
2024-11-18, 15:53
Medlem
SegerHelg88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vByL2CLi
Jag håller med dig helt och hållet. Det visar tydligt på hur Dumpens affärsmodell ser ut. I princip finns det tre sorters gäddor:
  1. Efterblivna - dessa är lättfångade och till för att dra in swish
  2. Vanliga - dessa kan pressas på pengar genom försäljning av vårdpaket hos Impulskollen
  3. Kungsgäddan #505 - dessa rår man inte på

Riktigt bra utdrag från #516

Tis 0809 Du vill knulla då
Tis 2019 Sov gott i natt sötnos
Ons 1747 Sov gott i natt
Ons 1912 Läget
Ons 2111 Sov gott i natt
Tors 1759 Läget
[Igår] 1756 Go kväll
[Igår] 2149 Hur mår du då
[Idag] 0649 Hej
[Idag] 0709 Älskling
Lör 0831 Saknar dej jete myke kram puss Du e så söt ok vaker kram puss
Lör 1043 Sötnos
Lör 1101
Lör 1323 Kram kram puss puss
Lör 2040 Sov jete gott i natt kram
Lör 2124 Sötnos
Lör 2146 Saknar dej jete myke

Han håller alltså på i fem dagar (minst) utan en endaste reaktion. Men så kommer ett Naaw från fiskaren, och då klämmer han till med ett

Frågan är, kommer vi få se mer ifrån Kungsgäddan igen? Han karisma kan jag fascineras över fortfarande. Han har något mer än vad PappaStor hade.
Citera
2024-11-18, 16:00
Medlem
SegerHelg88s avatar
Alltså, har de medvetet försökt lura dit intellektuellt funktionsvarierade? Ja, de är väl i samma mentala status som Skinhead-Sara och Putte Näsgodis.

#509 Påminner om Breivik med aids och om han vore bög.

#510 Påminner om Ola-Conny med aids.

#515 Påminner om en jugoslavisk Daniel Larson. Om ni inte vet vem internetfenomenet Daniel Larson är, så sök på YouTube.

Vilka tråkiga lågvattenmärken. Kom igen nu, vi vill se en man likt Kungsgäddan eller PappaStor!
Citera
2024-11-18, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xanda
Han bör skiljas från sitt uppdrag även om det inte är han. Namnlikheten räcker för att det ska bli obehagligt.
Han är nu borta från klubbens hemsida.
Citera
2024-11-18, 17:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SegerHelg88

#509 Påminner om Breivik med aids och om han vore bög.

#510 Påminner om Ola-Conny med aids.

#515 Påminner om en jugoslavisk Daniel Larson. Om ni inte vet vem internetfenomenet Daniel Larson är, så sök på YouTube.

Klockrena beskrivningar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in