2024-11-16, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigeus
Till er som verkat i tråden ett tag;

Om Adam sitter av fängelsestraffet (när är det han kommer ut? 2027 eller 2028?) då är frågan, får han åka till Marbella och börja mäkla som om ingenting allas har hänt hemma i Sverige?

Någon sakkunnig som kan uttala sig?

Krävs ingen utbildning för att mäkla i Spanien.
Citera
2024-11-16, 16:25
Medlem
Citat:
Till er som verkat i tråden ett tag;

Om Adam sitter av fängelsestraffet (när är det han kommer ut? 2027 eller 2028?) då är frågan, får han åka till Marbella och börja mäkla som om ingenting allas har hänt hemma i Sverige?

Någon sakkunnig som kan uttala sig?

Han har avtjänat sitt straff då och är väl fri att åka vart han vill?
Citera
2024-11-17, 01:24
Bannlyst
Från Aftonbladet; Den stjärnmäklare som dömdes i Stockholms tingsrätt har häktats på nytt i väntan på nästa rättegång, skriver nyhetsbyrån Siren.

”Det finns risk att han på fri fot avviker”, står det i hovrättens beslut.

Men mannens advokat vill att Högsta domstolen river upp häktningsbeslutet.

Mäklaren dömdes i hovrätten till 3,5 års fängelse för grov ekonomisk brottslighet.

Nu när Adam häktats, vet någon hur länge han kommer hållas kvar i häktet? När börjar han sedan att avtjäna fängelsestraffet?
Citera
2024-11-17, 08:03
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Från Aftonbladet; Den stjärnmäklare som dömdes i Stockholms tingsrätt har häktats på nytt i väntan på nästa rättegång, skriver nyhetsbyrån Siren.

”Det finns risk att han på fri fot avviker”, står det i hovrättens beslut.

Men mannens advokat vill att Högsta domstolen river upp häktningsbeslutet.

Mäklaren dömdes i hovrätten till 3,5 års fängelse för grov ekonomisk brottslighet.

Nu när Adam häktats, vet någon hur länge han kommer hållas kvar i häktet? När börjar han sedan att avtjäna fängelsestraffet?
Häktning och de antal dagar man suttit dras av från fängelsestraffet i Sverige. Nu är ju rättegången i Hovrätten först om några månader.
Tror på höjt straff.
Citera
2024-11-18, 13:32
Medlem
Linn söker ny lägenhet norr om stan. 3:a eller 4:a. Från och med 1/2.
Citera
2024-11-18, 13:45
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marsouin
Alla tre bolagen är rätt nybildade fastighetsmäklare i Marbella. Verkar som Adam och Fouad planerat för ett liv efter avtjänandet…

B44828697 ML 3J INVEST SL bildades senvåren 2023 med Fouad Al-Abani och Mattias N@s som företrädare, ett gäng spanjorer är firmatecknare också. Mattias N@s nämns här så det kan ju ge en fingervisning om vad det är för pengar som tvättas i spanska fastigheter.

Företrädare för B72708779 A&F DEVELOPMENT SL är Adam Farhoumand och Fouad Al-Abani men i början av 2023 blir Ken@n Sin@novic och José Cano Romero firmatecknare också (han är firmatecknare för ML 3J INVEST SL också). Kenan verkar vara en mäklare från Jönköping.

Företrädare för B72708761 A&F SWEDEN UNIK REAL ESTATE SL är Adam Farhoumand och Fouad Al-Abani, men i början av 2023 blir Ken@n Sin@novic och José Cano Romero firmatecknare här också.

Finns det någon koppling mellan dessa figurer/företag och gänget i den svenska netflixserien om fastighetsmäklare i Marbella?
Citera
2024-11-18, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marsouin
Alla tre bolagen är rätt nybildade fastighetsmäklare i Marbella. Verkar som Adam och Fouad planerat för ett liv efter avtjänandet…

B44828697 ML 3J INVEST SL bildades senvåren 2023 med Fouad Al-Abani och Mattias N@s som företrädare, ett gäng spanjorer är firmatecknare också. Mattias N@s nämns här så det kan ju ge en fingervisning om vad det är för pengar som tvättas i spanska fastigheter.

Företrädare för B72708779 A&F DEVELOPMENT SL är Adam Farhoumand och Fouad Al-Abani men i början av 2023 blir Ken@n Sin@novic och José Cano Romero firmatecknare också (han är firmatecknare för ML 3J INVEST SL också). Kenan verkar vara en mäklare från Jönköping.

Företrädare för B72708761 A&F SWEDEN UNIK REAL ESTATE SL är Adam Farhoumand och Fouad Al-Abani, men i början av 2023 blir Ken@n Sin@novic och José Cano Romero firmatecknare här också.

Äntligen har vi någon som fångat upp det jag skrev tidigare i tråden.
Mattias Nas är släkt med Anders Adali som också är dömd för momsfiffel i mobilhärvan. Anders och Linn har tidigare vart ett par, på den vägen har förmodligen Mattias kommit i kontakt med Adam.
I skrivande stund tvättar Mattias sina pengar i diverse fastighetsprojekt i Marbella. Vad Mattias har roll i Unik är okänt för mig men kan han han hjälpt Adam och Fouad att tvätta pengar? Min vän som arbetar som mäklare i Marbella har berättat om vilka fastigheter man sålt för Mattias räkning. Hen arbetar på Norma Franck.
Citera
2024-11-18, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Finns det någon koppling mellan dessa figurer/företag och gänget i den svenska netflixserien om fastighetsmäklare i Marbella?
Jag har inte sett den serien så det vet inte jag. Någon annan kanske vet?
Citera
2024-11-18, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Followthemoney
Äntligen har vi någon som fångat upp det jag skrev tidigare i tråden.
Mattias Nas är släkt med Anders Adali som också är dömd för momsfiffel i mobilhärvan. Anders och Linn har tidigare vart ett par, på den vägen har förmodligen Mattias kommit i kontakt med Adam.
I skrivande stund tvättar Mattias sina pengar i diverse fastighetsprojekt i Marbella. Vad Mattias har roll i Unik är okänt för mig men kan han han hjälpt Adam och Fouad att tvätta pengar? Min vän som arbetar som mäklare i Marbella har berättat om vilka fastigheter man sålt för Mattias räkning. Hen arbetar på Norma Franck.

Tycker Linns dotter är så sjukt lik Anders Adalis dotter Milou när Milou var lite yngre. Tror fan nästan att Anders är pappan till Naomi. Notera att Linn döljer Naomi i sociala medier. Många frågor om varför hon inte liknar Adam det minsta (min gissning).
Senast redigerad av Z1983 2024-11-18 kl. 23:17.
Citera
2024-11-20, 15:59
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z1983
Tycker Linns dotter är så sjukt lik Anders Adalis dotter Milou när Milou var lite yngre. Tror fan nästan att Anders är pappan till Naomi. Notera att Linn döljer Naomi i sociala medier. Många frågor om varför hon inte liknar Adam det minsta (min gissning).

Han eller hans kumpan? blir kanske åtalade för detta, eller så måste dom hitta den som godkände lånen? Kanske har åtalat utökats.

Från dagens industri idag:

Bostadsbluff stoppas – befarades ge högre räntor
Högsta domstolen sätter nu ned foten om vad som ska gälla när bolånekunder lurar banker med hjälp av falska uppgifter. Huruvida någon reell kreditförlust uppstått eller inte är ointressant, förklarar HD och fastställer Svea hovrätts dom mot en 33-årig man som ljugit om lön och skulder för Danske Bank.
Citera
2024-11-28, 19:12
Medlem
Pebbiss avatar
WTF! https://www.expressen.se/nyheter/sve...arens-kollega/ Det börjar spåra ur fullständigt.
Citera
2024-11-28, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
WTF! https://www.expressen.se/nyheter/sve...arens-kollega/ Det börjar spåra ur fullständigt.

Vilka är dom unga klivarna och någon som
Trycker på info berätta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in