Citat:
Ursprungligen postat av
Simborgarmannen
Det är livsfarligt för Väst att alienera Kina i detta läge. NATO kan möjligen hantera Ryssland om USA stannar i alliansen, men skall vi slåss mot 1,4 miljarder kineser också, då blir det väldigt, väldigt jobbigt.
Öh, "möjligen"? Ryssen har lika stor ekonomi som Spanien. Tror du väst, även utan USA, skulle ha problem att hantera Spanien om de började kriga?
Men nej, klart vi inte vill kriga med Kina.