2024-11-18, 17:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HemskeSven
Öh, "möjligen"? Ryssen har lika stor ekonomi som Spanien. Tror du väst, även utan USA, skulle ha problem att hantera Spanien om de började kriga?

Men nej, klart vi inte vill kriga med Kina.

Spanien har inte 146 miljoner invånare, interkontinentala kärnvapenmissiler och oändliga naturresurser. Så jämförelsen haltar en aning.
Citera
2024-11-18, 17:26
Medlem
Biden bestämmer om att . Trodde det var trump som är president nu ?
Jaha tillträdande thrump ,han är inte där än.

Låter iaf lite lurigt att det sista man gör är att skicka missiler
Senast redigerad av troligengud 2024-11-18 kl. 17:35.
Citera
2024-11-18, 17:42
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Spännande tider och jag är redo.
Det tror jag inte att du är. Vid världskrig är det bara en tidsfråga till total kärnvapenutväxling och nukleär vinter, då nästan alla på norra halvklotet fryser eller svälter ihjäl.

https://iesho.blogspot.com/2022/03/71-atomvinter.html
https://iesho.blogspot.com/2023/05/approaching-nuclear-war.html
Citera
2024-11-18, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Canonica
Ditt scenario är att Zelenski sitter i sin bunker och trivs med tillvaron då?
Du menar att han lyckades lura din idol puttler att invadera Krim? Så du menar att Zelenski är smartare än puttler eftersom han lurade puttler upp på läktaren.
Åhhh…stackars puttler, typ?
Det är inte ett dugg synd om Putin och Ryssland.
Krim är av såväl strategisk som kulturell betydelse. Tacka fan för att inte Ryssland var villiga att låta US Navy ta över Sevastopol mfl platser.
Citera
2024-11-18, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Jag är så gammal att jag minns den krisen.

Det är inte att jämföra med Putins nutida aggressioner.
Jaså, se mitt andra svar ang Sevastopol.
Citera
2024-11-18, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Ryska medier är statskontrollerade. Säger de att man vill gå till Atlanten över radioaktiva fält genom Europa så är detta sanktionerat av Kreml. Tror du något annat är du mer än lovligt naiv.
Jag har inte hört detta, men det har du. Hoppas du varit i kontakt med HK, för det här låter som en noga utarbetad plan.
Citera
2024-11-18, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JimMVP
Bidens pengatvättshåla kallat Ukraina får nu använda någon sorts långdistansrobotar mot Ryssland, är det vad du tänker på?

Jag hoppas Ukraina skickar missiler mot Moskva så att Putin äntligen kärnvapenbombar Ukraina.

Varför hoppas du att Putin kärnvapenbombar Ukraina? Vad är bra med det?
Citera
2024-11-18, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glochidiate
Hej kompisar! Jag ber om ursäkt till alla som är trötta på mina inlägg. Men det finns ingen utväg. Ukropropaganda och censur har ingen plats i ett svenskt demokratiskt samhälle. Så, låt oss fortsätta:

Värst är väl ändå när Ukrainare går på toan och gör nr 2 det luktar förjävligt.
Citera
2024-11-18, 17:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Josseskristus
Varför hoppas du att Putin kärnvapenbombar Ukraina? Vad är bra med det?
Ett skithål mindre i världen.
Citera
2024-11-18, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
Varför tar du inte livet av dig bara? Barn och familjelös losers som bara önskar skit över andra är verkligen patetiskt...
I svaret innan hoppas du att missiler skall börja flyga, för att direkt under hoppas att den du duellerar med skall ta livet av sig för att denne önskar krig. Det är brottsligt det du föreslår. Och det är märkligt att ena sekunden vill du själv ha krig, för att i nästa inte vilja det. Tanken om det tredje världskriget skapar tydligen kognitiv dissonans hos många. Själv hoppas jag på ett medelstort krig med små bomber, eller vad var det nu Biden sa till Netanyahu i våras, när han påbörjade sitt utrotningskrig.
Citera
2024-11-18, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Ett skithål mindre i världen.

Ok, det är lite svårt att resonera med dig då du tycker massmord på civila är något bra. Jag vet liksom inte vad jag ska säga.
Citera
2024-11-18, 17:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Josseskristus
Ok, det är lite svårt att resonera med dig då du tycker massmord på civila är något bra. Jag vet liksom inte vad jag ska säga.
Det händer i alla krig, titta på palestina tex, där civila mördas i massor av kroknäsorna.
inget ovanligt att civila mördas i krig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in