• 1
  • 2
2024-11-18, 11:20
Moderator
Hobbybondes avatar
Verkar vara någon form av vägbygge? Någon som vet hur det ser ut på platsen och hur fan de kan ha fallit ned oberoende av varandra i samma hål?
En allvarligt skadad tydligen
Citat:
Två yngre män har oberoende av varandra varit på väg hem och inte observerat hålet, säger Ulf Flink, jourutredningsbefäl hos polisen, till tidningen.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1308842
Citera
2024-11-18, 11:24
Moderator
Briasccas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Verkar vara någon form av vägbygge? Någon som vet hur det ser ut på platsen och hur fan de kan ha fallit ned oberoende av varandra i samma hål?
En allvarligt skadad tydligen

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1308842
Hmm, kan det vara sabotage - Någon tar bort räcken och skyddsmarkeringar runt ett stort hål, och i mörkret faller man ned, eller kör ned.
Citera
2024-11-18, 11:25
Medlem
supremanics avatar
Om det var så otydligt uppmärkt, borde inte räddningstjänst spärrat av efter första olyckan?
Citera
2024-11-18, 11:27
Medlem
Om det är mörkt och hålet inte avspärrat/markerat på rätt sätt är det lätt hänt att någon cyklar ner i ett hål. Även gående är det inte alltid lätt att uppmärksamma ett hål. Man förväntar inte ett hål på gångbanan och man kanske kollar mobilen.

Det kommer väl fram rätt snart om det är entreprenörens fel eller som någon är inne på, att det är nåt slags sabotage eller ”en prank” av någon som inte tänkte till ytterligare en gång innan.
Citera
2024-11-18, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Om det var så otydligt uppmärkt, borde inte räddningstjänst spärrat av efter första olyckan?
Beror helt på tiden emellan. Jag tippar på att den allvarligt skadade låg kvar när nästa druttade ner.
Citera
2024-11-18, 11:33
Medlem
Det är på vägen ut från Bruksgatan, mot Trädgårdsgatan. Arbetet har pågått ganska länge, och det är ofattbart hur avspärrningarna har gått till. Livsfarligt för såväl gående, som arbetare och busschaufförer.

https://www.hd.se/2024-11-18/man-myc...vid-vagarbete/
Citera
2024-11-18, 13:45
Medlem
Det är tydligt avspärrat vid den korsningen. De själva eller någon annan måste ha flyttat på staket för att komma i närheten av hålet.
Citera
2024-11-20, 04:34
Medlem
Någon som vet hur det är med honom?
Citera
2024-11-22, 06:37
Medlem
Abjects avatar
Han ligger på intensiven i Lund.
Blev spetsat av ett armeringsjärn i ögat.
Citera
2024-11-28, 15:13
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abject
Han ligger på intensiven i Lund.
Blev spetsat av ett armeringsjärn i ögat.

Nedsövd i kritiskt tillstånd senaste jag hörde nåt. Han var på väg hem från en julfest och var den andra som trillade ner i samma bygge. Armeringsjärnet ska ha gått en bra bit in i hjärnan så man får väl anse det vara en högoddsare om han klarar sig.

Jag är intresserad av hur det såg ut på platsen och hur polisen inte lyckats säkra avspärrningarna runt efter att den förste gått i gropen?
Citera
2024-11-28, 18:12
Medlem
Nu är jag inte byggingenjör men armeringsjärn i en grop?
Jävla osis att det inte bara var ett armeringsnät

Brukar jag inte se, mest framgrävda rör eller vad fan de gör
Citera
2024-12-01, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Nu är jag inte byggingenjör men armeringsjärn i en grop?
Jävla osis att det inte bara var ett armeringsnät

Brukar jag inte se, mest framgrävda rör eller vad fan de gör

Inte alls ovanligt. Antingen har det pågått arbeten med någon betongkonstruktion, eller så är det inte otroligt att det suttit armeringsjärn som markerar utsättning för tex kantstenslinjer. Det används ofta så, men ska enligt reglementet då vara försedda med skyddande knopp (vilket det ofta slarvas med)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in