• 1
  • 2
2024-12-02, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Hmm, kan det vara sabotage - Någon tar bort räcken och skyddsmarkeringar runt ett stort hål, och i mörkret faller man ned, eller kör ned.

Så fort arbetet avslutas på fredagen så flyttar idioter avspärrningarna så de kan köra eller gå bättre i hela stan.
Skiter i stoppförbud, avspärrningar och att gå på andra sidan gatan.
Sett det många gånger även efter olyckorna på Bruksgatan.
Upp till det så kommer pissfulla som är sura för att de inte hittat ett “kvart i två ragg“ och sparkar ned resten av staketen.
Citera
2024-12-20, 15:09
Medlem
Orgelnistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abrakadabra77
Någon som vet hur det är med honom?

Citat:
Sista dagarna i november lyckades man väcka upp Daniel och Catarina kunde få ögonkontakt med sonen för första gången. Hon tror inte att han minns något ifrån olyckan. På neurokirurgen har läkare sagt att man tror att Daniel ska bli helt återställd, men att det kan ta allt från ett halvt till ett och ett halvt år.

Än så länge har han mycket svårt att prata, men han förstår allt, berättar Catarina. Läkarna i Lund har förklarat att man kan klara sig med en av sina två pannlober, eller med två halva. Hjärnan kompenserar.

– Jag tror att Daniel ska bli helt återställd och min syster som är sjuksköterska är övertygad om det. Jag kan se förändringar hos Daniel varje dag, ja ibland från förmiddag till eftermiddag. Hans unga ålder och goda fysik har räddat hans liv.

– Nu kan han gå med rollator och igår kunde han för första gången äta köttbullar och potatismos istället för puré, berättar hon när hon träffar HD och Sydsvenskan på torsdagen.

Hans öga är helt intakt, något ögonläkaren beskriver som ”riktig bonnatur”. Catarina Rosberg är imponerad och full av respekt för den vård sonen fått hela vägen. På neurokirurgen har alla varit både omtänksamma och väldigt professionella. Den senaste månaden har hon tillbringat många av dygnets timmar där, ibland tillsammans med familjen eller med Daniels vänner eller sina egna systrar i högtalartelefon.

Sydsvenskan
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in