2024-11-18, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Det är ju min poäng.

Det finns ju människor som kan tänka själva ffa när det kommer till barn. = om dem ser något som gör att dem har oro för barnet kommer dem anmäla. Dem behöver inte att någon säger åt dem att anmäla.

Sen har vi dom som tror att någon måste säga åt folk att göra något. Kanske för att de är följeslagare själva. = dem som anmälde bara för att jocke sa att dem skulle anmäla

Men hur vet du att folk anmälde pga Jocke?
Citera
2024-11-18, 00:29
Medlem
Citat:
Ja jocke gjorde ett inlägg på instagram där han uppmanade folk att soc anmäla eftersom socialen avslutat ärendet.

Sant. Men hur VET du att folk anmälde pga Jocke? Hur många anmälningar kom in?
Citera
2024-11-18, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Exakt. Folk kan ha anmält före Jocke yttrade sig och efter att han yttrade sig. Och detta kan de ha gjort utan att öht ens sett Jockes text. Och de kan ha sett Jockes text och förstått att barnet far illa men inte anmält. Jag menar det finns ju så många varianter kring detta .. folk kan ha anmält utan att tro att barnet for illa, de kan ha trott att barnet for illa men inte anmält ...

Precis. Det handlar inte om en enskild händelse, utan om flera tillfällen där oron för barnet tydligt funnits länge, långt innan decemberhändelsen, och det har inget att göra med Jocke.
Citera
2024-11-18, 01:07
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Men snälla vän, folk kan väl se att barn far illa och anmäla utan att Jocke har sagt något?
Fattar du verkligen inte min poäng eller trollar du bara?
Fattar du fortfarande inte kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
Som svar på ditt inlägg. Självklart kan folk själva se problem och anmäl det till soc, jag har aldrig påstått något annat.

Svaret står ju i inlägget du besvarade, om du hade provat läsa
Citat:
om dem ser något som gör att dem har oro för barnet kommer dem anmäla. Dem behöver inte att någon säger åt dem att anmäla.
Senast redigerad av Dopy 2024-11-18 kl. 01:10.
Citera
2024-11-18, 01:11
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Sant. Men hur VET du att folk anmälde pga Jocke? Hur många anmälningar kom in?
Folk kommenterade att dem hade anmält efter Jockes story på Instagram.
Citera
2024-11-18, 01:19
Medlem
Pianotangents avatar
Citat:

Var kommenterande de det? På hans instagram story ser ju bara Jocke om de kommenterat att de anmälde Chrippa.
Citera
2024-11-18, 01:29
Medlem
Citat:
Du började diskutera att jocke fick skulden för orosanmälningar till soc, jag förklarade att det inte var så konstigt eftersom jocke uppmanade sina följare att anmäla chrippa till soc.
Ingenstans har jag nämnt dem andra anmälningarna.
Och dem tidigare anmälningarna behöver inte ha någon betydelse i hurvida det finns någon sanning i det eller ej.
Jocke blev soc anmäld falskt första gången när Lunis vara bara 1 vecka gammal.

Det är konstigt eftersom innan Jocke ens hade yttrat sig, var han redan utpekad som den som låg bakom anmälningarna.

Det tidigare anmälningarna är mycket intressanta.
Citera
2024-11-18, 02:22
Medlem
Citat:
Fattar du verkligen inte min poäng eller trollar du bara?
Fattar du fortfarande inte kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
Som svar på ditt inlägg. Självklart kan folk själva se problem och anmäl det till soc, jag har aldrig påstått något annat.

Svaret står ju i inlägget du besvarade, om du hade provat läsa

Citat:
om dem ser något som gör att dem har oro för barnet kommer dem anmäla. Dem behöver inte att någon säger åt dem att anmäla.

Men snälla lilla idiot, om någon uppmärksammar en på något så kan det ju hända att man därför märker en viss sak, och därför då gör en orosanmälan????`??????

Sen kan man ju ha märkt det innan men inte kommit sig för att göra en orosanmälan men när man läser det Jocke skrev så reagerar man och ja fan det borde man göra.

Det kan också vara så att man inte har en aning om hur det fungerar så man först när man läst Jockes uppmaning förstår att jahaa man kan göra något som kallas orosanmälan.
Citera
2024-11-18, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Det är konstigt eftersom innan Jocke ens hade yttrat sig, var han redan utpekad som den som låg bakom anmälningarna.

Det tidigare anmälningarna är mycket intressanta.

Ja det är mycket märkligt. Kanske någon med spåkula berättade det 😏

Håller med. Det intressanta är vem eller kanske vilka låg bakom de tidigare anmälningarna. Jag ger mig på att med hyfsat god tillbakablick gissa att det är någon väldigt nära Chrippa.
Citera
2024-11-18, 02:49
Medlem
De beslagtagna telefonerna som finns för att söka kring brott kring lånen kan visa andra intressanta saker. Namn kan komma ut som de har samtalat med.
Citera
2024-11-18, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommissarien1989
Ja han söker ju kontor för sin dator osv osv..
Så nu har dom gjort en egen hörna hemma så länge

UPPD...
https://delafil.se/7b49b9f33fc25170/Screenshot_20241117_181837_Instagram.jpg

Linnea fick redan första veckan med "sin" stream en varning av twitch för "aiding ban evasion" - de får inte sitta vid samma dator/setup. Nu verkar de ha separerat sina setups.

Det märkliga är ju varför de inte bara hyr en större lägenhet eller hus där de har varsitt rum. Det hade aldrig blivit nåt problem då.
Senast redigerad av banal 2024-11-18 kl. 04:59.
Citera
2024-11-18, 04:46
Medlem
Citat:

Kräket själv uppgav att det kom in 80 anmälningar i direkt anslutning till uppmaningen av Jocki. Han ljög antagligen men att folk anmälde friskt tror jag man kan sluta sig till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in