2024-11-17, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Vad har det att göra med att Jocke uppmanade sina följare att massanmäla till soc?

Anmälde Jocke verkligen folk att göra massanmälningar eller är det något som bara finns i din fantasi?
Citera
2024-11-17, 23:38
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Så ingen kan se att barnet för illa på nätet efter att Jocke har sagt något då?
Anmälde dem för att jocke sa åt dem så är det ingen riktig oro.
Anmälde dem för att dem såg något som gjorde dem oroliga för barnet så var det en riktig oro.
Det är inte så komplicerat att förstå.
Citera
2024-11-17, 23:39
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Anmälde Jocke verkligen folk att göra massanmälningar eller är det något som bara finns i din fantasi?
Ja jocke gjorde ett inlägg på instagram där han uppmanade folk att soc anmäla eftersom socialen avslutat ärendet.
Citera
2024-11-17, 23:41
Medlem
Är väl ingen direkt större förlust att inte se hans vloggar på youtube. Vad är intressant nu ens när han kanske inte kan resa eller att folk vänt han ryggen. Ska han vlogga från vinden kan han ju lika gärna livestreama.
Citera
2024-11-17, 23:43
Medlem
Citat:
Anmälde dem för att jocke sa åt dem så är det ingen riktig oro.
Anmälde dem för att dem såg något som gjorde dem oroliga för barnet så var det en riktig oro.
Det är inte så komplicerat att förstå.

Vadå en riktig oro? Kan man inte få en riktig oro efter att ha läst vad Jocke skrev? Varför inte undrar jag helt allvarligt?
Citera
2024-11-17, 23:44
Medlem
Citat:
Ja jocke gjorde ett inlägg på instagram där han uppmanade folk att soc anmäla eftersom socialen avslutat ärendet.

Ja jo det är det vi diskuterar. Jag undrar bara varför du pratar om massanmälan för? Vad är meningen med det?
Citera
2024-11-17, 23:53
Medlem
Citat:
Vad har det att göra med att Jocke uppmanade sina följare att massanmäla till soc?

Nu förstår jag.
Du missförstod vad som diskuterades och antog att det handlade om en specifik händelse, men vi andra menade de anmälningar som ska ha inkommit innan Jocke ens hade yttrat sig som han fick skulden för. Speciellt av några användare här i tråden.
Jag frågade bara när i tiden han hade yttrat sig.
Citera
2024-11-18, 00:05
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Nu förstår jag.
Du missförstod vad som diskuterades och antog att det handlade om en specifik händelse, men vi andra menade de anmälningar som ska ha inkommit innan Jocke ens hade yttrat sig som han fick skulden för. Speciellt av några användare här i tråden.

Citat:
Rätta mig om jag har fel, men var det inte Jocke som fick skulden för att det inkom x antal orosanmälningar till socialtjänsten?
Citat:
Jocke uppmanade ju sina följare att massanmäla chrippa till soc.
Citat:
När i tiden var det?
Citat:
I våras, i samband med att soc avslutade sin utredning.
Citat:
Det kom anmälningar innan dess. Någon annan låg ett steg före.
Citat:

Du började diskutera att jocke fick skulden för orosanmälningar till soc, jag förklarade att det inte var så konstigt eftersom jocke uppmanade sina följare att anmäla chrippa till soc.
Ingenstans har jag nämnt dem andra anmälningarna.
Och dem tidigare anmälningarna behöver inte ha någon betydelse i hurvida det finns någon sanning i det eller ej.
Jocke blev soc anmäld falskt första gången när Lunis vara bara 1 vecka gammal.
Citera
2024-11-18, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Nu förstår jag.

Exakt. Folk kan ha anmält före Jocke yttrade sig och efter att han yttrade sig. Och detta kan de ha gjort utan att öht ens sett Jockes text. Och de kan ha sett Jockes text och förstått att barnet far illa men inte anmält. Jag menar det finns ju så många varianter kring detta .. folk kan ha anmält utan att tro att barnet for illa, de kan ha trott att barnet for illa men inte anmält ...
Citera
2024-11-18, 00:08
Medlem
Citat:
Exakt. Folk kan ha anmält före Jocke yttrade sig och efter att han yttrade sig. Och detta kan de ha gjort utan att öht ens sett Jockes text. Och de kan ha sett Jockes text och förstått att barnet far illa men inte anmält. Jag menar det finns ju så många varianter kring detta .. folk kan ha anmält utan att tro att barnet for illa, de kan ha trott att barnet for illa men inte anmält ...

Det finns ju människor som kan tänka själva ffa när det kommer till barn.
Sen har vi dom som tror att någon måste säga åt folk att göra något. Kanske för att de är följeslagare själva.
Citera
2024-11-18, 00:16
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det finns ju människor som kan tänka själva ffa när det kommer till barn.
Sen har vi dom som tror att någon måste säga åt folk att göra något. Kanske för att de är följeslagare själva.
Det är ju min poäng.

Det finns ju människor som kan tänka själva ffa när det kommer till barn. = om dem ser något som gör att dem har oro för barnet kommer dem anmäla. Dem behöver inte att någon säger åt dem att anmäla.

Sen har vi dom som tror att någon måste säga åt folk att göra något. Kanske för att de är följeslagare själva. = dem som anmälde bara för att jocke sa att dem skulle anmäla
Citera
2024-11-18, 00:22
Medlem
Citat:
Det är ju min poäng.

Det finns ju människor som kan tänka själva ffa när det kommer till barn. = om dem ser något som gör att dem har oro för barnet kommer dem anmäla. Dem behöver inte att någon säger åt dem att anmäla.

Sen har vi dom som tror att någon måste säga åt folk att göra något. Kanske för att de är följeslagare själva. = dem som anmälde bara för att jocke sa att dem skulle anmäla

Men snälla vän, folk kan väl se att barn far illa och anmäla utan att Jocke har sagt något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in