Citat:
Ja, fup lämnar en del att önska. Om jag fattat rätt så får tjänstgörande polis beslut av jful i Kalmar att göra husrannsakan i dildomannens bostad för att söka efter honom men även efter stöldgods. Det framgår inte i fup om de verkligen letade efter saker i huset eller om de nöjde sig med att prata med de två döttrarna som ringde efter sin pappa. Vid det tillfället visste de ju inte vad som var stulet så vad skulle de leta efter?.
Lite oklart där.
När dildomannen kommer tillbaka till bostaden cyklandes från marinan går hundföraren till marinan för att leta efter stöldgods där. Framgår inte om han har nyckel och går in i byggnaden eller nöjer sig med att leta utomhus. Samma som ovan, de vet inte i det läget vad de ska leta efter, Lite oklart där också.
Sen är det lite intressant att dildomannen i förhör tillfrågas om han kan tala om var sakerna finns. Det vill han göra. Han berättar att de finns i ormhuset. Det är alla möjliga sorters ormar, giftiga ormar. han säger att man inte bör gå in där om man inte vet något om ormar. BO grejer ligger i en plastpåse på golvet. Det finns inga grejer någon annan stans, säger han.
I ett annat förhör säger han att det är giftiga ormar, trädhuggormar, pufformar, han har kanske 50 ormar därinne. Alla ormar är giftiga. Ormarna finns i terrarier i huset, och de ska vara inlåsta men risk finns alltid att någon smiter.
En reptilexpert från Kolmården fick komma och hämta stöldgodset i ormhuset.
Spontant känns det för mig rätt uppenbart att han leder dem dit och betonar hur giftiga de är så att snuten inte ska snoka runt utan låter en helt annan person gå och hämta påsen. Slugt!
Sen måste man ställa sig frågan om det är rimligt att ha giftormar i ett tätbebyggt område. Ormar som dessutom, enligt hans egen utsago, rymmer ibland.

Jag tror för egen del att han gjort betydligt mer än detta oönskade hembesök hos BO. Han verkar orädd och självsäker när han traskar omkring i lgh i 25 minuter. Han är mån om att inte lämna några fingeravtryck och använder en trasa på dörrhandtag etc. Han använder mobilens ficklampa när han strosar omkring. Väldigt planlagt
Nu spekulerar jag hej vilt här, men i tvprogrammet efterlyst har de tagit upp stölder av båtmotorer utmed kusten som ska ha skett under en längre period. Detta ska ha gjorts av proffs. Vilda spekulationer men va fan vet man?!