2024-11-13, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
undrade detsamma när jag läste FUP, men jag antar dom gjorde husis även på marinan eftersom det var dit han tog sig efter inbrottet enligt hans egen utsago också. Allt annat vore tjänstefel faktiskt.

I övrigt håller jag med dig i ditt tänk
Ja, fup lämnar en del att önska.

Om jag fattat rätt så får tjänstgörande polis beslut av jful i Kalmar att göra husrannsakan i dildomannens bostad för att söka efter honom men även efter stöldgods. Det framgår inte i fup om de verkligen letade efter saker i huset eller om de nöjde sig med att prata med de två döttrarna som ringde efter sin pappa. Vid det tillfället visste de ju inte vad som var stulet så vad skulle de leta efter?.
Lite oklart där.

När dildomannen kommer tillbaka till bostaden cyklandes från marinan går hundföraren till marinan för att leta efter stöldgods där. Framgår inte om han har nyckel och går in i byggnaden eller nöjer sig med att leta utomhus. Samma som ovan, de vet inte i det läget vad de ska leta efter, Lite oklart där också.

Sen är det lite intressant att dildomannen i förhör tillfrågas om han kan tala om var sakerna finns. Det vill han göra. Han berättar att de finns i ormhuset. Det är alla möjliga sorters ormar, giftiga ormar. han säger att man inte bör gå in där om man inte vet något om ormar. BO grejer ligger i en plastpåse på golvet. Det finns inga grejer någon annan stans, säger han.
I ett annat förhör säger han att det är giftiga ormar, trädhuggormar, pufformar, han har kanske 50 ormar därinne. Alla ormar är giftiga. Ormarna finns i terrarier i huset, och de ska vara inlåsta men risk finns alltid att någon smiter.
En reptilexpert från Kolmården fick komma och hämta stöldgodset i ormhuset.

Spontant känns det för mig rätt uppenbart att han leder dem dit och betonar hur giftiga de är så att snuten inte ska snoka runt utan låter en helt annan person gå och hämta påsen. Slugt!
Sen måste man ställa sig frågan om det är rimligt att ha giftormar i ett tätbebyggt område. Ormar som dessutom, enligt hans egen utsago, rymmer ibland.

Jag tror för egen del att han gjort betydligt mer än detta oönskade hembesök hos BO. Han verkar orädd och självsäker när han traskar omkring i lgh i 25 minuter. Han är mån om att inte lämna några fingeravtryck och använder en trasa på dörrhandtag etc. Han använder mobilens ficklampa när han strosar omkring. Väldigt planlagt

Nu spekulerar jag hej vilt här, men i tvprogrammet efterlyst har de tagit upp stölder av båtmotorer utmed kusten som ska ha skett under en längre period. Detta ska ha gjorts av proffs. Vilda spekulationer men va fan vet man?!
Citera
2024-11-13, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonLoop
Ja, fup lämnar en del att önska.

Om jag fattat rätt så får tjänstgörande polis beslut av jful i Kalmar att göra husrannsakan i dildomannens bostad för att söka efter honom men även efter stöldgods. Det framgår inte i fup om de verkligen letade efter saker i huset eller om de nöjde sig med att prata med de två döttrarna som ringde efter sin pappa. Vid det tillfället visste de ju inte vad som var stulet så vad skulle de leta efter?.
Lite oklart där.

När dildomannen kommer tillbaka till bostaden cyklandes från marinan går hundföraren till marinan för att leta efter stöldgods där. Framgår inte om han har nyckel och går in i byggnaden eller nöjer sig med att leta utomhus. Samma som ovan, de vet inte i det läget vad de ska leta efter, Lite oklart där också.

Sen är det lite intressant att dildomannen i förhör tillfrågas om han kan tala om var sakerna finns. Det vill han göra. Han berättar att de finns i ormhuset. Det är alla möjliga sorters ormar, giftiga ormar. han säger att man inte bör gå in där om man inte vet något om ormar. BO grejer ligger i en plastpåse på golvet. Det finns inga grejer någon annan stans, säger han.
I ett annat förhör säger han att det är giftiga ormar, trädhuggormar, pufformar, han har kanske 50 ormar därinne. Alla ormar är giftiga. Ormarna finns i terrarier i huset, och de ska vara inlåsta men risk finns alltid att någon smiter.
En reptilexpert från Kolmården fick komma och hämta stöldgodset i ormhuset.

Spontant känns det för mig rätt uppenbart att han leder dem dit och betonar hur giftiga de är så att snuten inte ska snoka runt utan låter en helt annan person gå och hämta påsen. Slugt!
Sen måste man ställa sig frågan om det är rimligt att ha giftormar i ett tätbebyggt område. Ormar som dessutom, enligt hans egen utsago, rymmer ibland.

Jag tror för egen del att han gjort betydligt mer än detta oönskade hembesök hos BO. Han verkar orädd och självsäker när han traskar omkring i lgh i 25 minuter. Han är mån om att inte lämna några fingeravtryck och använder en trasa på dörrhandtag etc. Han använder mobilens ficklampa när han strosar omkring. Väldigt planlagt

Nu spekulerar jag hej vilt här, men i tvprogrammet efterlyst har de tagit upp stölder av båtmotorer utmed kusten som ska ha skett under en längre period. Detta ska ha gjorts av proffs. Vilda spekulationer men va fan vet man?!

Det låter ju onekligen spännande!
Citera
2024-11-17, 17:34
Medlem
Apropå det anonyma brevet som skickades till mig så kan man konstatera att det är skrivet av Mia Hildung. Nu tänker dom erövra Högskulla Gård efter familjen Halt/Pettersson som ockuperat gården i 40 år. Nepotisnm, buksvågeri och kommunalt mygel råder fortfarande. När Kjell Bräll Pettersson skrev kontrakt med sig själv som hyresvärd så var han ordförande i tekniska nämnden och kommunfullmäktiges ordförande så han satt på så många stolar att dom byggde långa soffan för att underlätta. Nu 40 år senare så har vi skattebetalare subventionerat dessa stackars avkommor med minst 70% av en marknadshyra. Så nu flyttar Hildung in… vilket mys…
Senast redigerad av Furiluran 2024-11-17 kl. 17:50.
Citera
2024-11-17, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furiluran
Apropå det anonyma brevet som skickades till mig så kan man konstatera att det är skrivet av Mia Hildung. Nu tänker dom erövra Högskulla Gård efter familjen Halt/Pettersson som ockuperat gården i 40 år. Nepotisnm, buksvågeri och kommunalt mygel råder fortfarande. När Kjell Bräll Pettersson skrev kontrakt med sig själv som hyresvärd så var han ordförande i tekniska nämnden och kommunfullmäktiges ordförande så han satt på så många stolar att dom byggde långa soffan för att underlätta. Nu 40 år senare så har vi skattebetalare subventionerat dessa stackars avkommor med minst 70% av en marknadshyra. Så nu flyttar Hildung in… vilket mys…

Frugan verkar vara den som styr deras verksamheter eller har jag fel? Herr dildung känns mer som en korkad pervers liten gårdstomte som går omkring och gör drängsysslor då han inte har något trostyg tillhands som han kan smita in i någon ladugård och lukta i.
Citera
2024-11-17, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
Frugan verkar vara den som styr deras verksamheter eller har jag fel? Herr dildung känns mer som en korkad pervers liten gårdstomte som går omkring och gör drängsysslor då han inte har något trostyg tillhands som han kan smita in i någon ladugård och lukta i.
Korrekt, det är ju kärringen som skapat joggning-terapin. Han behöver sysselsättning alla vakna timmar för att inte bryta sig in och stjäla trosor.
Citera
2024-11-17, 20:43
Medlem
Citat:
Ojojoj, så även frugan har visat sig kriminell och det var alltså hon som var skribenten till de olaga anonyma hoten du fick dig tillsänt. Verkar vara en råbarkad kärring, Hennes trosor verkar dildomannen inte vara så intresserad av, Surt sa räven

Du kanske ska be att få ut handlingarna från kommunen. Det måste ju vara en praktfull avgift att betala i arrende annars är det självklart mygel. Kan du inte öppna en egen tråd om detta vore intressant
Citera
2024-11-18, 09:31
Medlem
Citat:

Men är det alltså klart? Blev det dom ska ta över Högskulla?
Citera
2024-11-18, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grytbjorn
Men är det alltså klart? Blev det dom ska ta över Högskulla?
Det var klart redan innan ”tävlingen”…
Citera
2024-11-18, 15:27
Medlem
Citat:
Det var klart redan innan ”tävlingen”…

Jo det har jag förstått men är det officiellt klart? Fanns det ens fler tävlande?
Citera
2024-11-18, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grytbjorn
Jo det har jag förstått men är det officiellt klart? Fanns det ens fler tävlande?
Det är officiellt klart. Kommunen marknadsförde aldrig ”tävlingen” utanför 50-skyltarna så det enda motförslaget var en tjej som hittade tävlingen av en slump dagen innan inlämningsstopp så hon hann bara få iväg ett hastigt mail och kunde såklart inte konkurrera med Dildungs fyrfärgstryck… den broschyren som hela ”tävlingen” hade som mall.
Citera
2024-11-18, 18:28
Medlem
Stadsarkitekten EH var blixtsnabb när han glatt annonserade i tidningen att de fått in två godkända förslag. Då var saken klar, Dildungs fyrfärgstryck som lade mallen när de utformade ”tävlingen” hade fått ett godkänt motförslag när tjejen mailade in sina tankar dagen innan ”tävlingen” tog slut. Det legitimerade ”tävlingen” och nu kan man med gott kommunalt samvete låta gården gå vidare i rakt nedstigande led.
Citera
2024-11-18, 20:39
Medlem
Läste Fup nu. Det var en rejäl mängd trosor han hade samlat på sig. Helt klart att han inte har köpt alla dessa. Det är helt olika oc de flesta ser använda ut.

Har det varit någon på byn som har känt igen några plagg? Har folk ändrat inställning till honom nu när allt är ute?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in