Citat:
Ursprungligen postat av
Julinho
I somras var jag i Uppsala och träffade då ett kompisgäng. Blev genuint glad när de svarade att de höll på Sirius. Har svårt att se att det hade hänt för 10-15 år sedan.
Har hänt mycket på era läktare de senaste åren, vilket är svinkul att se.
Som tidigare nämnt vill jag verkligen lyfta på hatten för Gbg också. Sjukt imponerande uppbackning trots usla resultat.
Inte ens en matchdag syntes det att Sirius spelar i stan för 10 år sen. Och inte etta ens bland lokala lagen i stan då skulle jag säga. Nu har vi på gott och ont blivit överlägsna.
Så sent som för några år sen var jag ändå skeptisk till om vi hade det i oss, men efter pandemin har det hänt nåt på riktigt. I år blir 5100 pers mitt under semestern den sämsta siffran och det är en avsevärd lägstanivå-höjning. Både Ellos och Peking har haft sämre lägstasiffror än våran sämsta i år så snubben som påstod att det beror på Stockholmsmatcherna har fel, oavsett motstånd har vi en stor höjning. Och särskilt Peking i relativ närhet kan svälja fler 08-supportrar än vad vi kan. Vi har som nordligaste lag inte så många Malmö och Göteborg-fans på besök heller.