2024-11-02, 10:03
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
En del om matchdagsintäkterna: https://fotbolldirekt.se/2024/11/02/aik-vinner-publikligan-men-tjanar-anda-mindre-an-bajen

Noterbart är att Bajen som tidigare legat efter på avansen per såld biljett verkar ökat på den fronten.

Hade situationen varit omvänd hade det spammats i tråden om gratisplåtar/dalmasar/japaner/jippo osv. Själv är man en större person än så och passar därför på att gratulera kräkmedlen i grannstaden till deras nyfunna intresse i Allsvenskan.

Såna är vi, sköna Bajen.
Citera
2024-11-02, 10:14
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Hade situationen varit omvänd hade det spammats i tråden om gratisplåtar/dalmasar/japaner/jippo osv. Själv är man en större person än så och passar därför på att gratulera kräkmedlen i grannstaden till deras nyfunna intresse i Allsvenskan.

Såna är vi, sköna Bajen.
Rätt ointresserad av gratisplåtar.
Det är ett ypperligt sätt att försöka rekrytera publik för framtiden och jag tror inte att något lag sticker ut på den fronten på något sätt.
Citera
2024-11-02, 10:18
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Rätt ointresserad av gratisplåtar.
Det är ett ypperligt sätt att försöka rekrytera publik för framtiden och jag tror inte att något lag sticker ut på den fronten på något sätt.

Det här att läsa mellan raderna är inte din paradgren va?
Citera
2024-11-02, 10:22
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Det här att läsa mellan raderna är inte din paradgren va?
Du tolkade mitt inlägg som att jag inte höll med dig?
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-11-02 kl. 10:27.
Citera
2024-11-02, 10:23
Medlem
Petterrors avatar
Citat:

Såna är vi, sköna Bajen.
Man skulle även kunna dra det så långt som att hävda att Gnaget fuskar med sina siffror. Men som sagt, såna är inte vi.

Grattis Gnaget!
Citera
2024-11-02, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Hur vet du det? Uppsala är väl ändå en hyfsat stor stad, fjärde största i landet. Finns bra publik underlag i Uppsala.

Det är väl bara att kolla på matcherna och höra lite på hur många supportrarna säger reser dit? Blir ju ofta 3-4000 stockholmare som reser dit. Det ökar ju nästan publiksnittet med 1 000 över en säsong bara det. Gäller iofs norrköping också.
Citera
2024-11-02, 14:08
Medlem
Citat:
I somras var jag i Uppsala och träffade då ett kompisgäng. Blev genuint glad när de svarade att de höll på Sirius. Har svårt att se att det hade hänt för 10-15 år sedan.

Har hänt mycket på era läktare de senaste åren, vilket är svinkul att se.

Som tidigare nämnt vill jag verkligen lyfta på hatten för Gbg också. Sjukt imponerande uppbackning trots usla resultat.

Inte ens en matchdag syntes det att Sirius spelar i stan för 10 år sen. Och inte etta ens bland lokala lagen i stan då skulle jag säga. Nu har vi på gott och ont blivit överlägsna.

Så sent som för några år sen var jag ändå skeptisk till om vi hade det i oss, men efter pandemin har det hänt nåt på riktigt. I år blir 5100 pers mitt under semestern den sämsta siffran och det är en avsevärd lägstanivå-höjning. Både Ellos och Peking har haft sämre lägstasiffror än våran sämsta i år så snubben som påstod att det beror på Stockholmsmatcherna har fel, oavsett motstånd har vi en stor höjning. Och särskilt Peking i relativ närhet kan svälja fler 08-supportrar än vad vi kan. Vi har som nordligaste lag inte så många Malmö och Göteborg-fans på besök heller.
Citera
2024-11-02, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filurifix
Det är väl bara att kolla på matcherna och höra lite på hur många supportrarna säger reser dit? Blir ju ofta 3-4000 stockholmare som reser dit. Det ökar ju nästan publiksnittet med 1 000 över en säsong bara det. Gäller iofs norrköping också.

Vi hade utan tvekan sålt 7-8000 på dessa matcher för egen maskin i dagsläget men vi är inte där att vi kan göra det flera veckor i förväg och när allmänt släpp kommer ca tre veckor före match så köper Stockholmslagen upp så många biljetter dom bara kan. Ingen Sirius-supporter vill heller köpa sittplats nära bortastå så det blir som det blir. Cred till deras följe, men dom är som sagt lika många på massvis av andra matcher.

Ge det något år så kanske sittplats är slutsålt före allmänt släpp.
Citera
2024-11-02, 15:43
Medlem
Kaciguios avatar
Sexigt hur många som står på långsidan när Hammarby spelar.
Citera
2024-11-02, 20:20
Medlem
Citat:
En del om matchdagsintäkterna: https://fotbolldirekt.se/2024/11/02/aik-vinner-publikligan-men-tjanar-anda-mindre-an-bajen

Noterbart är att Bajen som tidigare legat efter på avansen per såld biljett verkar ökat på den fronten.

Om någon orkar (eftersom fotbolldirekt inte är kapabla) så kan ni kika hur många fler hemmamatcher Bajen hade ifjol, både i inhemsk cup och europeisk sådan och därefter dra lite slutsatser.
Citera
2024-11-03, 00:01
Medlem
CasualCapybaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaciguio
Sexigt hur många som står på långsidan när Hammarby spelar.

vad menar du ?
Citera
2024-11-04, 13:13
Medlem
Häcken fuskar systematiskt med publiksiffror och redovisar sålda biljetter som publiksiffra. Detta är mycket allvarligt eftersom centrala medel betalas ut baserat på det.

https://x.com/nostalgic1894/status/1853144524320592109?s=46
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in