Citat:
Har aldrig sagt att man går efter hudfärg, men det är förstås en markör också, som är gemensam för vissa grupper. Poängen var att du själv visat att man faktiskt kan dela in människor i underarter. Att det faktiskt går, som du påstår att det inte gör. Du har motbevisat dig själv. Så jag har haft rätt hela tiden, om du inte kan visa att det inte går att säga vilken grupp du tillhör, vilket förstås går, uppenbart enligt dig själv.DNA-testföretag som MyHeritage m fl använder genetiska markörer från autosomala DNA-segment som är gemensamma för personer med liknande geografiskt ursprung. Vanliga ursprung bland svenska släktforskare är bl a skandinav, finsk, balt och vallon. För att avgöra ens ursprung jämför de ens DNA med stora referensgrupper som representerar olika regioner. Man går alltså inte efter hudfärg.
Citat:
Den enda som det skramlar i skallen på är nog du, då du inte klarar av att läsa det jag säger. Feng Shui. Pingviner. Dela in människor i underarter. Inget fungerar för dig.
Citat:
Du har förstås inte velat erkänna det här tidigare utan kommit med bortförklaringar, men du hittar ingenstans där jag gjort samma med de fördelar kvinnor har som när det gäller t.ex. läsförståelse. Men du är förstås själv ett undantag när det gäller det, men jag ser inte dig som en norm för alla kvinnor. Finns många intelligenta kvinnor.
Enligt vissa studier tenderar fler män att vara bättre på denna typ av spatial förmåga än kvinnor. Andra studier kommer till andra resultat. Om det istället hade varit kvinnor som tenderar att vara bättre så hade du pekat på osäkerhetsordet ”tenderar” och inte knystat ett ord om övertag för kvinnor.
Citat:
För att de är kvinnor och bara ett fåtal kvinnor har samma spatiala förmåga som män. Det här visar sig i andra sammanhang som uppfinningar, andel praktiserande ingenjörer, matematiker och liknande med ungefär samma andel eller lite mindre kvinnor där. 6% till 10% är en siffra som ständigt återkommer i de sammanhangen.
Citat:
Det finns även många kvinnor som inte är öppna med sin sexualitet bland toppidrottare. Varför är det så få heterokvinnor bland de som skapat feminismens teorier? Helt klart är de skillnad både i hur många ser ut och även hur de beter sig, vilka yrken de väljer och även i andra sammanhang. Det är du som försöker bortförklara verkligheten. Jag har redan visat siffror på att jag har rätt om idrott. Det kan förstås vara så att homosexuella män i mindre omfattning finns med i elitsammanhang också. Du måste så att säga, på nåt sätt visa det du säger, inte bara komma med påståenden och antaganden dragna ur luften. Det finns förstås skillnader mellan mäns och kvinnors hjärnor också. Finns hur mycket forskning som helst om det. Naturvetenskapliga undersökningar genom mätningar och med bevis.
Anledningen till att kvinnor i LGBTQ är 9 gånger fler än män bland toppatleterna vid de olympiska spelen är helt enkelt att kvinnor är mycket mer öppna än män med att komma ut och avisera sin homosexualitet. Inte bara inom fotboll och andra lagsporter.
Påståenden om ”manlig hjärna” hos lesbiska kvinnor är bara stereotypa föreställningar snarare än vetenskapliga fakta.
Det du påstår är uttryck för confirmation bias (bekräftelsefördom). Du lägger extra märke till homosexuella kvinnor bland ingenjörerna endast för att ”bevisa” att de är ”män i kvinnokroppar” och därför jobbar inom tekniska yrken. Hur är det med arkitekter? Halva arkitektskåren består av kvinnor.
Påståenden om ”manlig hjärna” hos lesbiska kvinnor är bara stereotypa föreställningar snarare än vetenskapliga fakta.
Det du påstår är uttryck för confirmation bias (bekräftelsefördom). Du lägger extra märke till homosexuella kvinnor bland ingenjörerna endast för att ”bevisa” att de är ”män i kvinnokroppar” och därför jobbar inom tekniska yrken. Hur är det med arkitekter? Halva arkitektskåren består av kvinnor.
Citat:
Om de flesta heminredare var män, skulle jag inte erkänna att det krävs god spatial förmåga för det. Men nu är det inte så. Däremot påstår jag att det finns procentuellt mer bögar där än i andra sammanhang, liksom inom mode överhuvudtaget. Att det var många kvinnor som utförde mäns jobb under kriget, då männen var i armén, säger ingenting.
Om de flesta heminredarna är män, då kommer du såklart att påstå att det krävs mycket god spatial förmåga att inreda hem och att vem som helst minsann inte kan möblera ett rum.
Är avancerade broar endast i två dimensioner? Bara längd och höjd och inget djup? Inte så konstigt att så många broar rasar. Det är inte bra med papperstunna broar för de kan inte stå stadigt.
Hört talas om Ladies Bridge (återuppbyggt Waterloo-bron) i London? Byggt av 350 kvinnor och 150 män under tyskarnas bombningar.
https://english.elpais.com/culture/2024-09-18/how-350-women-rebuilt-londons-waterloo-bridge-under-nazi-bombings.html
Är avancerade broar endast i två dimensioner? Bara längd och höjd och inget djup? Inte så konstigt att så många broar rasar. Det är inte bra med papperstunna broar för de kan inte stå stadigt.
Hört talas om Ladies Bridge (återuppbyggt Waterloo-bron) i London? Byggt av 350 kvinnor och 150 män under tyskarnas bombningar.
https://english.elpais.com/culture/2024-09-18/how-350-women-rebuilt-londons-waterloo-bridge-under-nazi-bombings.html
Citat:
Men de samlades inte i ett rum tillsammans, bara med avsikt att gråta tillsammans över en tragisk berättelse. Gråtande som självändamål.Precis och så försöker du bortförklara det, efter att du själv sagt att det är så, när jag påtalar det. Det ser jag som svammel.
Senast redigerad av EnCarte 2024-11-17 kl. 10:58.
Senast redigerad av EnCarte 2024-11-17 kl. 10:58.
Vi går i cirklar här. Givetvis spelar kultur in också. Här är en rolig bilid: