2024-11-17, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Gäller det dömda pedofiler/gäddor också?

Nej det gäller enbart PruttSara. Tyvärr.
Citera
2024-11-17, 16:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enter-sandman
Vad pratar du om? Varför skulle jag gå miste om dem?

Jag tog för givet, att det är förövare mot barn som du vill åsamka maximal skada...
Citera
2024-11-17, 16:28
Medlem
Enter-sandmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Jag tog för givet, att det är förövare mot barn som du vill åsamka maximal skada...
Självklart vill jag det. Varför skulle en annan förövare på något sätt undvika skada bara för att den här pedofilen har blivit det?
Citera
2024-11-17, 16:33
Medlem
Dumpen!

Ny gädda!
Anders Göteborg #512
https://dumpen.se/2024/11/17/anders-goteborg-512/

Glöm inte att swisha Dumpen så att de kan fortsätta sitt fantastiska arbete med att avslöja dessa fruktansvärda monster!
Citera
2024-11-17, 16:35
Medlem
Citat:
Jag menar naturligtvis att en pedofil behöver så mycket skada som dessa får. Varför menar du att det är för mycket?
Jag anser inte att nivån av pöbeljustis och offentlig förnedring av en medmänniska hör hemma i vårt samhälle. Många saker som är fel i världen. Övergrepp på barm är en av de. Pöbeljustis, offentlig förnedring osv som Dumpen med anhängare ägnar sig åt är en annan varböld i dagens Sverige.
Du har din åsikt, jag har min.
Citera
2024-11-17, 16:41
Avslutad
Citat:
Självklart vill jag det. Varför skulle en annan förövare på något sätt undvika skada bara för att den här pedofilen har blivit det?

Tja, jag kommenterade ju det du skrev: "Jag menar naturligtvis att en pedofil behöver så mycket skada som dessa får."
Citera
2024-11-17, 16:43
Medlem
Enter-sandmans avatar
Citat:
Tja, jag kommenterade ju det du skrev: "Jag menar naturligtvis att en pedofil behöver så mycket skada som dessa får."
Ja. Men du säger ju att det innebär att andra förövare inte blir straffade och att jag därför bara bryr mig om att straffa pedofiler. Vad menar du med det?
Citera
2024-11-17, 16:45
Medlem
Enter-sandmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Jag anser inte att nivån av pöbeljustis och offentlig förnedring av en medmänniska hör hemma i vårt samhälle. Många saker som är fel i världen. Övergrepp på barm är en av de. Pöbeljustis, offentlig förnedring osv som Dumpen med anhängare ägnar sig åt är en annan varböld i dagens Sverige.
Varför inte? Det viktiga är ju att straffa de som förtjänar straff. Vad exakt är det du prioriterar över det?
Citera
2024-11-17, 17:13
Avslutad
Citat:
Ja. Men du säger ju att det innebär att andra förövare inte blir straffade och att jag därför bara bryr mig om att straffa pedofiler. Vad menar du med det?

Förstår du inte vad du själv skriver? Det var du som enbart nämnde pedofiler – vilka alltså är i minoritet när det gäller förövare mot barn. Se vidare t.ex här:

https://ecpat.se/blogg/vad-ar-egentligen-en-pedofil/
Citera
2024-11-17, 18:00
Avslutad
Citat:

Kan bara hålla med!
Citera
2024-11-17, 18:07
Medlem
Enter-sandmans avatar
Citat:
Förstår du inte vad du själv skriver? Det var du som enbart nämnde pedofiler – vilka alltså är i minoritet när det gäller förövare mot barn. Se vidare t.ex här:

https://ecpat.se/blogg/vad-ar-egentligen-en-pedofil/
Så vilka förövare slipper straff bara för att en pedofil blir straffad? Man kan straffa både pedofiler och andra förövare. Jag förstår inte vad du menar. Att jag enbart nämner pedofiler beror ju naturligtvis på att denna tråden handlar om just pedofiler, inte att jag bara bryr mig om pedofiler. Det du säger är ju lika efterblivet som är tro att jag bara gillar potatis bara för att jag inte nämner morötter i en tråd om att skala potatis.
Senast redigerad av Enter-sandman 2024-11-17 kl. 18:09.
Citera
2024-11-17, 18:07
Medlem
Citat:

Normalt sett hade ja hållt med dig men när det gäller människor som vill förgripa sig på barn hyser jag ingen empati för
Någon personlig integritet bör dessa inte få ha då dom utgör fara för en svag grupp i vårt samhälle
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in