Citat:
Håller med dig, det finns många saker som är fel i samhället, men det berättigar inte andra saker som också är fel.Jag anser inte att nivån av pöbeljustis och offentlig förnedring av en medmänniska hör hemma i vårt samhälle. Många saker som är fel i världen. Övergrepp på barm är en av de. Pöbeljustis, offentlig förnedring osv som Dumpen med anhängare ägnar sig åt är en annan varböld i dagens Sverige.
Du har din åsikt, jag har min.
Du har din åsikt, jag har min.
Om man önskar folk livet baserat på vad de gjort borde man söka hjälp utav vården.
Vår vård är till för att hjälpa de som exempelvis landat fel, om det finns vård att delge bör ju inte en grupp vid sidan av förstöra de sammanhang.
Vad som är än värre är när en kvinna i facebook gruppen påpekade att hon jobbat över 40 år i psykiatrin och att det inte finns någon hjälp för dessa som blivit uthängda och att hon hatar dem. Psykiatrin är ju den plats där de skall få hjälp för att återförenas i samhället... Psykiatrin skall kunna ta i tu med kriminella och mördare med mera.
Det finns en stor mängd anhängare på facebook som verkar ha vård jobb, allt ifrån Undersjuksköterskor och uppåt. Det är också illa med pedagoger som följer, risken är ju att de börjar behandla ungar annorlunda bara för att de anser deras pappa gjort fel ex. Sin sak om personen varit dömd och beordrad av rätten att hålla sig 200m ifrån närmsta skola, vilket jag gissar vi inte har i Sverige mer en amerikansk grej. Samhället bygger på gemenskap, därför är det ju fel att en grupp människor tar det på sig själva att stöta ut folk ur den gemenskapen som en grupp mobbare i mellanstadiet...