Citat:
Ursprungligen postat av
Carlbom
Jag har funderat på vad de ska hitta på om det blir så att Dumpen måste läggas ner. Sara är i en sits där hon kommer ha väldigt svårt att få ett normalt arbete, och får hon det så kommer det kännas värdelöst att inte vara en central figur i en verksamhet som hela tiden matar hennes självkänsla.
Patrik har pajat allt runt det varumärke han hade. Han hade säkert kunna vara sportkommentator, deltagit i nöjesprogram och haft reklamavtal med bettingsidor om han inte gjort som han nu gjort. Dras han till rättegång så kommer det inte spela nån roll sen om han frias eller inte. Mediabolag, public service och sportförknippade företag kommer inte ta i honom med tång. Sorgligt egentligen. Han kunde haft det lika bra som Glenn Hysèn idag om han bara hade spelat sin kort rätt.
Jag kan se det framför mig när krutröken har lagt sig. Sara som lyckats dupera till sin en villkorlig frigivning med fotboja sitter på Finsam och ska prata med en handläggare om en praktikplats för att få "känna på hur det är i arbetslivet". Sara slickar sig sig om sin porslinstrut och fladdrar frenetiskt med ögonlocken och undrar om det finns någon ledig VD plats på något större företag? Hon kan även tänka sig sjunka till att ta en Vice VD post i värsta fall. Något annat är otänkbart med tanke på tidigare "meriter".
Det slutar med att handläggaren får kalla in en psykiatiker och det blir istället sjukpenning där Dumpen AB tiden ej kan räknas som arbetlivserfarenhet i kommande utbetalningar. Tyvärr.
Sjöfläsket skriver en ny bok som är en kopia på tidigare släpp. Den säljer totalt i 19 exemplar innan försäkringskassan tar över ärendet och Putte blir "förtidspensionär".
Det månatliga inkomsten är inget som någon av duon kan acceptera och de båda två återfaller i brottslighet. Denna gång blir det ännu grövre brottslighet och det slutar med varsin volta igen.