2024-11-17, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Det har tidigt i tråden visats registerutdrag om c:a 30 domar, omfattande huvudsakligen trafikbrott med knarkinslag, körande av oregistrerade och obesiktigade fordon, olovligt brukande av fordon, etc.

Beträffande att barnen var omhändertagna, har Sara själv varit "öppen" med det.
Inget i Saras bakgrund är väl okänt egentligen? Hon har varit öppen med det och alla lagförda brott finns att läsa.
Citera
2024-11-17, 11:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Inget i Saras bakgrund är väl okänt egentligen? Hon har varit öppen med det och alla lagförda brott finns att läsa.

Värt att nämna är att för varje lagfört brott så brukar det finnas hundratals brott som ej lagförts i systemet.
Citera
2024-11-17, 11:33
Medlem
Max3xs avatar
Citat:
Det har tidigt i tråden visats registerutdrag om c:a 30 domar, omfattande huvudsakligen trafikbrott med knarkinslag, körande av oregistrerade och obesiktigade fordon, olovligt brukande av fordon, etc.

Beträffande att barnen var omhändertagna, har Sara själv varit "öppen" med det.

Tack för info. Har bara hängt i tråden och "studerat" Dumpen i knappt en vecka. En WT-brud som trodde hon hittat en källa för sin försörjning och rikedom! Påminner en del om tok-högern runt mynttorget.
Citera
2024-11-17, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Värt att nämna är att för varje lagfört brott så brukar det finnas hundratals brott som ej lagförts i systemet.
Oh ja. Det har ju inte varit någon som "råkat" begå ett misstag/brott.
Jag blir glad varje gång en missbrukare får ordning på sitt liv. Sättet Sara använder den gåvan på lämnar, i mitt fall, en del att önska...
Citera
2024-11-17, 14:58
Bannlyst
Citat:
Jag blir glad varje gång en missbrukare får ordning på sitt liv. Sättet Sara använder den gåvan på lämnar, i mitt fall, en del att önska...

Yes. Hon fick ju sina skulder betalda. Nytt porslin i sin tandlösa trut. Tak över huvudet och mat på bordet. Hade hon och sjöfläsket stannat där så hade de kunnat ha ett någorlunda drägligt liv med tanke på hur det var tidigare.

Fast det räckte ju såklart inte där. Sjöfläsket som fortfarande tror han är på sin topp och han tog sitt rekord i madrasshopp "om inte igår så iaf iförrgår". Då gäller det att ha råd med skumpa på park lane och etagelägenheten skall pröjsas varje månad. Då ökar utgifter i takt med kulorna ramlar in och girigheten är ett faktum.

Det fina i kråksången är att duon mycket väl kan förlora precis allt och önska att det var som innan Dumpen AB grundades. Det brukar bli på detta sätt. KARMA!
Citera
2024-11-17, 15:00
Avslutad
Citat:

Vi får väl se vartåt det barkar. För min del blir det allt svårare att se Dumpen som ett – egenutnämnt, visserligen – "moraliskt rättesnöre".
Citera
2024-11-17, 15:12
Medlem
Enter-sandmans avatar
Citat:
Du njuter av att åsamka andra mer skada än du behöver?
Jag menar naturligtvis att en pedofil behöver så mycket skada som dessa får. Varför menar du att det är för mycket?
Citera
2024-11-17, 15:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enter-sandman
Jag menar naturligtvis att en pedofil behöver så mycket skada som dessa får. Varför menar du att det är för mycket?

Du må njuta av tanken, men då går du miste om majoriteten av förövare mot barn, vilka inte är pedofiler...
Citera
2024-11-17, 15:41
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Yes. Hon fick ju sina skulder betalda. Nytt porslin i sin tandlösa trut. Tak över huvudet och mat på bordet. Hade hon och sjöfläsket stannat där så hade de kunnat ha ett någorlunda drägligt liv med tanke på hur det var tidigare.

Fast det räckte ju såklart inte där. Sjöfläsket som fortfarande tror han är på sin topp och han tog sitt rekord i madrasshopp "om inte igår så iaf iförrgår". Då gäller det att ha råd med skumpa på park lane och etagelägenheten skall pröjsas varje månad. Då ökar utgifter i takt med kulorna ramlar in och girigheten är ett faktum.

Det fina i kråksången är att duon mycket väl kan förlora precis allt och önska att det var som innan Dumpen AB grundades. Det brukar bli på detta sätt. KARMA!

Jag har funderat på vad de ska hitta på om det blir så att Dumpen måste läggas ner. Sara är i en sits där hon kommer ha väldigt svårt att få ett normalt arbete, och får hon det så kommer det kännas värdelöst att inte vara en central figur i en verksamhet som hela tiden matar hennes självkänsla.

Patrik har pajat allt runt det varumärke han hade. Han hade säkert kunna vara sportkommentator, deltagit i nöjesprogram och haft reklamavtal med bettingsidor om han inte gjort som han nu gjort. Dras han till rättegång så kommer det inte spela nån roll sen om han frias eller inte. Mediabolag, public service och sportförknippade företag kommer inte ta i honom med tång. Sorgligt egentligen. Han kunde haft det lika bra som Glenn Hysèn idag om han bara hade spelat sin kort rätt.
Citera
2024-11-17, 15:57
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Gäller det dömda pedofiler/gäddor också?
Senast redigerad av MeggieCleary 2024-11-17 kl. 16:01.
Citera
2024-11-17, 16:00
Medlem
Enter-sandmans avatar
Citat:
Du må njuta av tanken, men då går du miste om majoriteten av förövare mot barn, vilka inte är pedofiler...
Vad pratar du om? Varför skulle jag gå miste om dem?
Citera
2024-11-17, 16:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Jag har funderat på vad de ska hitta på om det blir så att Dumpen måste läggas ner. Sara är i en sits där hon kommer ha väldigt svårt att få ett normalt arbete, och får hon det så kommer det kännas värdelöst att inte vara en central figur i en verksamhet som hela tiden matar hennes självkänsla.

Patrik har pajat allt runt det varumärke han hade. Han hade säkert kunna vara sportkommentator, deltagit i nöjesprogram och haft reklamavtal med bettingsidor om han inte gjort som han nu gjort. Dras han till rättegång så kommer det inte spela nån roll sen om han frias eller inte. Mediabolag, public service och sportförknippade företag kommer inte ta i honom med tång. Sorgligt egentligen. Han kunde haft det lika bra som Glenn Hysèn idag om han bara hade spelat sin kort rätt.

Jag kan se det framför mig när krutröken har lagt sig. Sara som lyckats dupera till sin en villkorlig frigivning med fotboja sitter på Finsam och ska prata med en handläggare om en praktikplats för att få "känna på hur det är i arbetslivet". Sara slickar sig sig om sin porslinstrut och fladdrar frenetiskt med ögonlocken och undrar om det finns någon ledig VD plats på något större företag? Hon kan även tänka sig sjunka till att ta en Vice VD post i värsta fall. Något annat är otänkbart med tanke på tidigare "meriter".

Det slutar med att handläggaren får kalla in en psykiatiker och det blir istället sjukpenning där Dumpen AB tiden ej kan räknas som arbetlivserfarenhet i kommande utbetalningar. Tyvärr.

Sjöfläsket skriver en ny bok som är en kopia på tidigare släpp. Den säljer totalt i 19 exemplar innan försäkringskassan tar över ärendet och Putte blir "förtidspensionär".

Det månatliga inkomsten är inget som någon av duon kan acceptera och de båda två återfaller i brottslighet. Denna gång blir det ännu grövre brottslighet och det slutar med varsin volta igen.
Senast redigerad av blompissare 2024-11-17 kl. 16:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in