• 1
  • 2
2024-11-17, 13:03
Medlem
Någon som har lån via NStart?

Var ni i sådana fall tvungna att samla alla skulder i ett lån hos dem?
Senast redigerad av Dorina14 2024-11-17 kl. 13:10.
Citera
2024-11-17, 13:19
Avstängd
Nej det behöver man inte, men det är väl hela taken med "samlingslån"?

Jag hade hållit mig så långt borta som möjligt från denna finansiella institution. Ränta på 19,95%, aviavgift på 49:- och uppläggningsavgift på 4995:- (!).

Har du en ohållbar situation och är medveten om att du inte klarar av att betala dina skulder, så låt det hela falla och låt det gå till Kronofogden. Det är inte så svårt som många tror. Medarbetarna är ytters vänliga och vill bara hjälpa dig. Det ekonomiska utrymmet är heller inte i nivå med att gå på försörjningsstöd. Du får hyran, eventuell jobbtransport, tandläkare, läkare och medicin och cirka 6000 till övrigt. Kan man inte betala, så kan man inte, bara onödigt att lida. Om du ändå inte kan ta dig ur det.
Senast redigerad av PatricHbg 2024-11-17 kl. 13:24.
Citera
2024-11-17, 13:32
Medlem
haxor4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dorina14
Någon som har lån via NStart?

Var ni i sådana fall tvungna att samla alla skulder i ett lån hos dem?
Herregud där kan du inte ta ett lån med uppläggningskostnad på nära 5K och en ränta på 19,5 % och därtill aviavgifter.
Citera
2024-11-17, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haxor4
Herregud där kan du inte ta ett lån med uppläggningskostnad på nära 5K och en ränta på 19,5 % och därtill aviavgifter.

Har dock inte så mycket val ett år fram om jag ska få ihop det och komma på fötter med för många uc
Citera
2024-11-17, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Nej det behöver man inte, men det är väl hela taken med "samlingslån"?

Jag hade hållit mig så långt borta som möjligt från denna finansiella institution. Ränta på 19,95%, aviavgift på 49:- och uppläggningsavgift på 4995:- (!).

Har du en ohållbar situation och är medveten om att du inte klarar av att betala dina skulder, så låt det hela falla och låt det gå till Kronofogden. Det är inte så svårt som många tror. Medarbetarna är ytters vänliga och vill bara hjälpa dig. Det ekonomiska utrymmet är heller inte i nivå med att gå på försörjningsstöd. Du får hyran, eventuell jobbtransport, tandläkare, läkare och medicin och cirka 6000 till övrigt. Kan man inte betala, så kan man inte, bara onödigt att lida. Om du ändå inte kan ta dig ur det.

Skulle vara en tillfällig lösning för att sedan se över det hela och komma på fötter på grund av att jag haft en situation på 1,5 månad som ställt till det
Citera
2024-11-17, 13:46
Medlem
haxor4s avatar
Citat:
Har dock inte så mycket val ett år fram om jag ska få ihop det och komma på fötter med för många uc
Okej men då har du satt dig i ännu värre knipa,låt då hellre allt gå åt helvetet och kronofogden får lösa detta, annars har du en skuld för livet och kommer aldrig på fötterna igen.
Citera
2024-11-17, 13:47
Medlem
Citat:
Okej men då har du satt dig i ännu värre knipa,låt då hellre allt gå åt helvetet och kronofogden får lösa detta, annars har du en skuld för livet och kommer aldrig på fötterna igen.

Tack för din kommentar och din varning…

Hur menar du nu?
Min tanke är att förhandla om lånet så
Snart jag kan och väntar på besked om ett jobb jag sökt.
Citera
2024-11-17, 13:49
Medlem
haxor4s avatar
Citat:
Hur menar du nu?
Min tanke är att förhandla om lånet så
Snart jag kan och väntar på besked om ett jobb jag sökt.
Jag har tyvärr inga mera förslag att ge dig, jag har bara varnat dig för skuldfällan mera kan jag inte göra.
Citera
2024-11-17, 13:51
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Vad är det för situation du behöver lösa, vad skall du ha lånet till?
Citera
2024-11-17, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Vad är det för situation du behöver lösa, vad skall du ha lånet till?

Lösa andra ännu dyrare lån och komma ikapp 1,5 månadskostnader för pengar jag förlorat
Citera
2024-11-17, 13:56
Medlem
Citat:
Jag har tyvärr inga mera förslag att ge dig, jag har bara varnat dig för skuldfällan mera kan jag inte göra.

Tack för din varning och är medveten om att det inte är en optimal lösning
Citera
2024-11-17, 14:34
Medlem
glajarns avatar
Citat:

Du ljuger bara för dig själv.
Du kommer inte komma på fötter igen, kanske tillfälligt men sen kommer du inse att det inte är hållbart med tanke på vilka kostnader det kommer att bli hos dom.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in