Citat:
Ursprungligen postat av
keckoish
Följde dagens avsnitt lite halvt, då jag höll på med annat samtidigt. Fattade det därvid som att Elsa helt ändrade uppfattning om Adam efter att ha sett hans arbetsplats, dvs ett tjusigt advokatkontor i innerstan med utsikt över vattnet. Då steg han så många pinnhål i hennes ögon så att hon med ens kunde se sig själv som hans framtida lyxhustru.
Många verkar vilja utmåla Elsa som en gold-diggare (som det ju heter). Personligen tror jag snarare att det där med "du ser rik ut" är ett internskämt som de kör med. Jag tror inte heller att Elsa främst är imponerad av det "fina kontoret" som statusmarkör eller lyxhustru-prospekt. Snarare handlar det om att Adam lyckas ta ett par rejäla kliv uppåt på alfa-trappan:
- Han är uppenbart bra på sex. Det innebär inte bara att han kunde tillfredsställa Elsa med bestämdhet och självförtroende, utan också den indirekta insikten att han haft sex med många andra kvinnor (attraktivt, även om få kvinnor skulle erkänna det)
- Han har ett bra jobb på ett schysst kontor, vilket innebär att han har ambition och har tagit sig någonstans. Lite märkligt att han jobbar i vardagskläder (jag trodde advokater rockade kostym och slips), men still. Dessutom: på jobbet ÄR han någon, och omgiven av snygga tjejer som han förmodligen vibbar bra med (flörtar gör man väl inte 2024, men Elsa ser säkert hur de tittar på Adam)
- Om han faktiskt är
bra på standup, så hade det varit hans triumf; få saker är lika kaxiga som att ställa sig ensam på en scen och äga ett helt rum. Tyvärr kan det lika gärna bli prakthaveri...

(kanske därför vi inte har fått se något mer från Big Ben)
Adam har i alla fall kommit upp sig rejält från att undergivet svansa efter Elsa i en fjällstuga. Om han hade fått visa sitt kontor och sin värld INNAN bröllopsresan hade det nog körts doggystyle redan framför brasan i Åre...

(Raw-Freddan, take notes!)
Tyvärr tror jag fortfarande inte att det kommer funka; Elsa har för mycket bitchighet och Göteborgs-maner för att Adam ska stå ut i längden. Förhoppningsvis hittar han någon lite snällare Stockholmstjej istället som han kan bygga förhållande med (kanske på Golden Hits?)