2024-11-17, 07:06
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frejgatan
Nr 30 borde det vara enligt sos appen
Kuylenstierna bor där
Johan, forskaren, inte Joachim...
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2024-11-17 kl. 07:11.
Citera
2024-11-17, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet

Han är väl bror? Bröderna har väl båda Jo i början av sina namn?
Citera
2024-11-17, 07:16
Moderator
Citat:
Han är väl bror? Bröderna har väl båda Jo i början av sina namn?
Jag skulle tippa på det, men jag vet inte.
Citera
2024-11-17, 07:17
Medlem
Citat:

Kan det i så fall vara en "felsprängning"? Det är oftast inte precis den yppersta hjärneliten som sysslar med sprängningar.
Citera
2024-11-17, 07:20
Medlem
Citat:
Jag skulle tippa på det, men jag vet inte.

Kan vara kusiner.
Citera
2024-11-17, 07:21
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Kan det i så fall vara en "felsprängning"? Det är oftast inte precis den yppersta hjärneliten som sysslar med sprängningar.
Sannolikt, om det är Joachim man är ute efter. Eller så spränger man där för att det är enklare och ger mer effekt. Jag kan bara gå till mig själv - om jag vore kriminell - det skulle vara värre för mig om en familjemedlems port sprängdes än om det var min egen...
Citera
2024-11-17, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad

Ingen felsprängning. Jonas och Harriet är inte korkade. Harriet var tidigare sambo med Joachim Kuylenstierna och vet hans familj och släkt. De vill hämnas och skrämma Joachim Kuylenstierna.
Citera
2024-11-17, 07:24
Medlem
Citat:
– Det har blivit skador på glasrutan i porten, några glasrutor vid sidorna och en bil som har stått parkerad utanför porten.

– Vi har kontrollerat ett antal personer så får vi se om någon av dem leder till ett frihetsberövande, säger Carina Skagerlind.

Polisen ska också göra en teknisk undersökning och knacka dörr för att prata med boende i det drabbade huset. Ingen kommer att behöva evakueras.

– Det är ganska mycket kameror i det här området och det är en tid som det inte är jättemånga ute och rör sig, så vi ska titta på dem, säger Carina Skagerlind.
GP.

Finns även en bild skadorna i artikeln.
Citera
2024-11-17, 07:24
Medlem
Citat:
Jag kan bara gå till mig själv - om jag vore kriminell - det skulle vara värre för mig om en familjemedlems port sprängdes än om det var min egen...

Jo, så är det väl. Ganska ovanligt efternamn så de flesta borde väl vara ganska nära släkt kan man tänka sig.
Citera
2024-11-17, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
GP.

Finns även en bild skadorna i artikeln.

Bild på portens nummer 30. Så då är det Kuylenstiernas port.
Citera
2024-11-17, 07:29
Medlem
Otroligt att polisen säger att man inte haft koll på huset.

Det är inledningsvis inte känt vad som detonerat. Det finns ingen känd hotbild mot adressen, enligt polisen.

– Vad jag känner till är det inte en känd adress för oss som vi på något sätt har arbetat med, säger Carina Skagerlind.
Citera
2024-11-17, 07:43
Moderator
Citat:
Otroligt att polisen säger att man inte haft koll på huset.

Det är inledningsvis inte känt vad som detonerat. Det finns ingen känd hotbild mot adressen, enligt polisen.

– Vad jag känner till är det inte en känd adress för oss som vi på något sätt har arbetat med, säger Carina Skagerlind.
Varför då, ska polisen stå utanför varje port? Vet du något som polisen inte vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in