2024-11-16, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Ja, det skulle det. I praktiken blir det dock fråga om huruvida det finns någon konkret risk. Flyktfara är typiskt sett att man ska fly landet.
Allt i den riktningen blir ju spekulationer. Bodström har förmodligen lämnat över en bevisning med sin snmälan. Han är ju inte någon duvunge i juridikens värld. Bara att vänta vackert och se hur det spelar ut...
Citera
2024-11-16, 18:30
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Jag hakade upp mig på fetade meningen, vad menas?

Ah, sorry för otydligheten! Jag menade att i det inlägg Ovetade citerade mig resonerade jag om det här hur jurister bär sig åt för att avgöra trovärdighet m.m., varvid jag genomgående talade om hur en domstol typiskt sett tänker under överläggningen och hur bedömningen beskrivs i domen. Ovetade påpekade riktigt att innan vi hamnar i rätten ska åklagaren först ha gjort sitt jobb.
Citera
2024-11-16, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Vi vet inte än. Det är det som förundersökning och ev. rättegång kommer ge oss svar på. Det är ett halvt makabert sammanträffande dock att just den här rika gäddan med sin familjs tillgångar undanhållits publicering av icke-ekonomiska orsaker men samtidigt betalt 1,8 miljoner på ett år.

Vill den här familjen betala vård för sina familjemedlem så har de haft alla möjligheter. De skulle aldrig välja IK.

Men vi får väl se.

Nej precis!
Ändå sitter du och några andra och påstår att det är så om och om igen.
Han behöver ju uppenbarligen en lång behandling då han skriver debattartiklar om att det är synd om förövarna ihop med en fiskare som har ”spelat” en pedofilmamma
Citera
2024-11-16, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Jag hakade upp mig på fetade meningen, vad menas?
Hon menar bara att hon hoppade över några rättssteg på stegen och gick pang på domstol
Citera
2024-11-16, 18:39
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Nej precis!
Ändå sitter du och några andra och påstår att det är så om och om igen.
Han behöver ju uppenbarligen en lång behandling då han skriver debattartiklar om att det är synd om förövarna ihop med en fiskare som har ”spelat” en pedofilmamma

Vet inte riktigt vad du är så upprörd över. Ja, jag har en bild och misstanke av hur det gått till. Jag är personligen rätt säker på att det handlar om utpressning. Den här familjen hade som sagt kunnat välja att lägga in gäddan på kändisklinik i Beverly Hills för samma pengar om det verkligen handlade om självmordsrisken. Men någon kan ju försöka inbilla mig att de frivilligt valt Impulskollen och Dumpen för 5000 kr/dag

Men 100% vet jag inte att det är så. Dock har jag rätt till min uppfattning och misstanke ändå. När folk säger att "Men Dumpen har ju sagt det är för att.." så lyssnar jag knappt. Förtroendekapitalet för Patrik och Sara är i mina ögon skrämmande lågt. Och de svingar och skyddar sig just nu som skadeskjutna och trängda vargar.
Citera
2024-11-16, 18:45
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Allt i den riktningen blir ju spekulationer. Bodström har förmodligen lämnat över en bevisning med sin snmälan. Han är ju inte någon duvunge i juridikens värld. Bara att vänta vackert och se hur det spelar ut...

Ja, till viss del blir det ju det. Men sedan vid häktning finns det typfall som man brukar hålla sig till: Typisk flyktfara - anknytning till annat land, ej svensk medborgare, endast på tillfällig vistelse i landet. Typisk kollusionsfara - komplicerad bevisning, digitalt material, hota vittnen. Typisk recidivfara - missbrukare på inbrottsturné, relativt allvarliga narkotikabrott, grov frids/kvinnofridskränkning.

Bodström har förmodligen på fötterna i bevisväg, så den bevisning han kommer med kan i alla fall inte undanröjas.
Citera
2024-11-16, 18:46
Medlem
Tycker många skriver jävligt bra här, och säkerligen är det många som trollar när de försvarar Dumpen in absurdum. Jag ser det som att alla som inte är pedofiler är också emot pedofili. Två punkter som trumpisterna såväl här som på facebook har svårt att besvara: varför avbröts inte samarbetet med IK redan när vänsterpedofilanarkisthbtqhebefilfeminist-ETC skrev om det tidigare i år? Och varför väntar överläkare S. Nilsson på just den här gäddans suicidrisk när hon uppenbart inte gjort det i andra fall - där de faktiskt tagit sina liv och därmed per automatik blivit felbedömda av henne?
Citera
2024-11-16, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Undra om inte Sara sitter med sitt triumfkort i rockärmen för annars skulle man inte vara så där kaxig och svinga med allt och alla.

Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Hon är ett kriminellt tjackluder....de är liksom sådana. Det är hennes personlighet.

Även om jag inte är så förtjust i ordvalet så är jag helt ense med dig i sak:

Den där typen av beteenden är oerhört vanligt i socialgrupp 3. De saknar (nästan) helt förmåga att läsa av sin egen kapacitet i förhållande till andra, vilken juridisk situation de befinner sig i eller om de befinner sig i underläge eller överläge.

Resultatet blir helt ologiska beteenden: de kan skrika till insatsstyrkan att de ska hålla käften mitt under pågående insats, be sin egen advokat att fara åt helvete mitt under rättegång eller myndigt förklara för specialpedagoger och psykologer att deras 9-åring minsann är jätteduktig på matte mitt under särskoleutredningen.

Det är fullkomligt uppenbart att hon inte har förstått hur allvarlig situation hon befinner sig i när en f.d. justitieminister har polisanmält och en granskning pågår i nationell media. Det hjälper liksom inte att egga upp sig själv och 100 livets hårda-supportrar i det läget. I själva verket behöver hon hjälp av (minst) en mediastrateg och en advokat innan hon delar ens en halv meningsbyggnad på sociala medier ...
Citera
2024-11-16, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Vet inte riktigt vad du är så upprörd över. Ja, jag har en bild och misstanke av hur det gått till. Jag är personligen rätt säker på att det handlar om utpressning. Den här familjen hade som sagt kunnat välja att lägga in gäddan på kändisklinik i Beverly Hills för samma pengar om det verkligen handlade om självmordsrisken. Men någon kan ju försöka inbilla mig att de frivilligt valt Impulskollen och Dumpen för 5000 kr/dag

Men 100% vet jag inte att det är så. Dock har jag rätt till min uppfattning och misstanke ändå. När folk säger att "Men Dumpen har ju sagt det är för att.." så lyssnar jag knappt. Förtroendekapitalet för Patrik och Sara är i mina ögon skrämmande lågt. Och de svingar och skyddar sig just nu som skadeskjutna och trängda vargar.

Jag är inte speciellt upprörd.
Men tråden är ju helt förstörd då vissa spekulationer och t.o.m fria fantasier har gått på repit det här året.
Det borde åtminstone inte du medverka till.
Återigen så vi har inte en aning
Det kan lika gärna vara mamman som har betalt och velat att det ska vara en lång behandling
Han verkar ju ha åkt till Rumänien för att knulla barn efter fängelse straffet.
Hon kan ju se det som deras sista chans att få idioten att förstå.
Citera
2024-11-16, 18:56
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Jag är inte speciellt upprörd.
Men tråden är ju helt förstörd då vissa spekulationer och t.o.m fria fantasier har gått på repit det här året.
Det borde åtminstone inte du medverka till.
Återigen så vi har inte en aning
Det kan lika gärna vara mamman som har betalt och velat att det ska vara en lång behandling
Han verkar ju ha åkt till Rumänien för att knulla barn efter fängelse straffet.
Hon kan ju se det som deras sista chans att få idioten att förstå.

Jo, en aning har vi visst. En misstanke kan vara en aning och att låtsas som om det inte finns indicier och saker som pekar åt ett visst håll bara för att en officiell dom inte finns än är bara autistiskt.

Men du får gärna tro att om den rika familjen sagt till IK att de väljer ett annat dyrt privat alternativ så skulle Dumpen fortfarande undanhålla publiceringen p.g.a självmordsrisk. Min känsla och misstanke (kalla det aning om du så vill) är att Dumpen då direkt hade publicerat gäddan.

Vill du själv anse du inte har en aning och inte kan se sammanhang eller pussla ihop indicier för att göra en kvalificerad gissning så får det stå för dig. Jag är av annan åsikt.
Citera
2024-11-16, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Även om jag inte är så förtjust i ordvalet så är jag helt ense med dig i sak:

Den där typen av beteenden är oerhört vanligt i socialgrupp 3. De saknar (nästan) helt förmåga att läsa av sin egen kapacitet i förhållande till andra, vilken juridisk situation de befinner sig i eller om de befinner sig i underläge eller överläge.

Resultatet blir helt ologiska beteenden: de kan skrika till insatsstyrkan att de ska hålla käften mitt under pågående insats, be sin egen advokat att fara åt helvete mitt under rättegång eller myndigt förklara för specialpedagoger och psykologer att deras 9-åring minsann är jätteduktig på matte mitt under särskoleutredningen.

Det är fullkomligt uppenbart att hon inte har förstått hur allvarlig situation hon befinner sig i när en f.d. justitieminister har polisanmält och en granskning pågår i nationell media. Det hjälper liksom inte att egga upp sig själv och 100 livets hårda-supportrar i det läget. I själva verket behöver hon hjälp av (minst) en mediastrateg och en advokat innan hon delar ens en halv meningsbyggnad på sociala medier ...
Delar din syn här. Generellt är det väl så att är man föremål för en brottsutredning så lönar det sig att hålla snattran annat än i förhör eller samtal med sin försvarare... Patrik är ju fullständigt bortblåst i det här. Bra strategi. Frågan är om han tar snytingen med Sara eller försöker distansiera sig... sjäkvklart inga indikationer på sistnämnda, så bara spekulativ fråga.
Citera
2024-11-16, 19:08
Medlem
Hur blir det när man är sjuk som Sara? Kan man bli häktad då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in