2024-11-16, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Har hela tiden haft uppfattningen, det kommer leda till splittring och sönderfall av EU och Väst, att försöka inlemma länder som Ukraina och Turkiet, vilka inte tillhör den Västliga kultursfären.
Var tidigare försiktigt positiv till EU, men är idag den skarpaste kritikern.
Sent allt jävla dösnack om att Ryssland skulle hota Sverige, detta är bara totalt nonsens.
Kan direkt säga, enligt rysk uppfattning skulle ett land som Sverige aldrig platsa i ett Storryssland, då vi är totalt förstörda av den Västliga skitkulturen, med bögeri, feminism, klimathysteri, USA-påverkan, blattekramande, antikristen religion och liknande skit!

Undrar förresten hur det går med NATO, när USA snart lämnar sin ledande roll?
Trump vill nog vara kvar i NATO för att gynna USAs vapenexport, men med kanske bara en tredjedel av nuvarande satsning?
Inget land har så hög andel ”antikristen” religion som Ryzzhelvetet. Islamisering av Ryzzland pågår i raketfart. Inget land har så mycket skit som Ryzzhelvetet. Inget land har så mycket sjuka grejor som barnporr, bögporr, våltäktsporr, sexuell dekadens som Ryzzhelvetet. Inget land har så mycket omoraliskt beteende som lurendrejeri, stölder, utsugning, korruption som Ryzzhelvetet.
Alla vet detta, allra bäst ryzzjävlarna själva.
Citera
2024-11-16, 09:06
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfghanMupp
Med den här ledningen i EU-länderna där personer som Victor Orban och Robert Fico hör till en minoritet och människor som Ursula Van Der Leyen, Manuel Macron och Keir Starmer och Ulf Kristersson finns i drivor, kan miljardrullningen fortsätta. Det enda positiva med det är fortsatta beställningar till vapenindustrin till glädje för aktieägarna. Det enda som idioterna på Flashbacks Ukrainaforum kan få ut av det här är: fortsatt död och förstörelse och en dålig ekonomisk framtid för Europa inklusive Sverige. Klyftorna mellan rika och medelklassen kommer att fortsätta att växa. När man gärna satsar pengarna på det här destruktiva så förstår jag att man ljuger för sig själv och håller fast vid efterkonstruktioner om Rysslands ondska och annat trams. Men ändra på det någon gång! Hellre förr än senare. För er egen skull.

Precis. Det är så man kan legitimera att fortsätta tro man hade rätt. "Jamen vi gjorde det för de andra är så onda".
Citera
2024-11-16, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperHardStarCore
Inget land har så hög andel ”antikristen” religion som Ryzzhelvetet. Islamisering av Ryzzland pågår i raketfart. Inget land har så mycket skit som Ryzzhelvetet. Inget land har så mycket sjuka grejor som barnporr, bögporr, våltäktsporr, sexuell dekadens som Ryzzhelvetet. Inget land har så mycket omoraliskt beteende som lurendrejeri, stölder, utsugning, korruption som Ryzzhelvetet.
Alla vet detta, allra bäst ryzzjävlarna själva.

Då är det ju en jävla tur Sverige och svenskar slipper ha något med (stor)ryssar att göra.
Begriper bara inte vad fan Sverige skall med en ambassad i Moskva till, då kontakterna är och kommer förbli obefintliga under överskådlig tid?
De mikroskopiska kontakterna skulle lätt kunna skötas genom t.ex. Turkiet, som Kristersson fjäskade så för ett år tillbaka, och dessutom har bra kontakter med Kreml!
Citera
2024-11-16, 12:13
Medlem
Citat:
Ja, vad fan tror du? Jävla mongo.

Jag vet inte och det är därför jag ställer frågan.
Kan du inte svara på den utan personangrepp?
Citera
2024-11-16, 14:03
Medlem
skogshuggar3ns avatar
EU kan inte å ena sidan verka för europeiska intressen och samtidigt vara beroende av, och lyda under, amerikansk försvarspolitik. En helt schizofren situation där Europa befinner sig på båda sidor av repet i den geopolitiska dragkampen.
Citera
2024-11-16, 14:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Har hela tiden haft uppfattningen, det kommer leda till splittring och sönderfall av EU och Väst, att försöka inlemma länder som Ukraina och Turkiet, vilka inte tillhör den Västliga kultursfären.
Var tidigare försiktigt positiv till EU, men är idag den skarpaste kritikern.
Sent allt jävla dösnack om att Ryssland skulle hota Sverige, detta är bara totalt nonsens.
Kan direkt säga, enligt rysk uppfattning skulle ett land som Sverige aldrig platsa i ett Storryssland, då vi är totalt förstörda av den Västliga skitkulturen, med bögeri, feminism, klimathysteri, USA-påverkan, blattekramande, antikristen religion och liknande skit!

Undrar förresten hur det går med NATO, när USA snart lämnar sin ledande roll?
Trump vill nog vara kvar i NATO för att gynna USAs vapenexport, men med kanske bara en tredjedel av nuvarande satsning?

Jo visst så har jag också fått ett som du skriver det kunde man nästan få stå när man läst och tittade på FOX igår och även BBC.

Trump blir säkert gärna ha kvar Nato med tanke på att han ligger ganska illa till om du nu skulle smälla mellan han och Kina.

Men både jag och experterna på de här nyhetskanalerna verkade ganska så överens om att han kommer att sätta och ställa ganska höga krav på de europeiska länderna framöver.
Och jag tror absolut inte att han kommer till att stoppa in fler pengar i Ukraina. Varken materiel eller manskap. Är det så EU ställer sig på Ukrainas sida och vägrar gå till förhandling är det troligen EU som får pynta pengar ensamma till Ukraina i framtiden.
Dock verkade det som om Tyskland inte heller var så sugna på det längre
Så jag tror det får bli Frankrike och England som betalar. Ja och sedan det rika Sverige så klart

Det verkar som ganska många i hans eget parti var väldigt överens om precis samma sak.

Det är bara de svenska politikerna numera och sedan någon halvgamla politiker i England och sedan idioterna på Flashback som tycker vi ska skänka bort allt vi kan till Ukraina.
Citera
2024-11-16, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Jag vet inte och det är därför jag ställer frågan.
Kan du inte svara på den utan personangrepp?
Vad kallar du burjater, kalmucker, chechener, dagestanier, koreaner, indier, kineser mm?
Vad kallar du afrikaner?
Ryssar är INTE européer heller. Något pack mittemellan oss och orientaler.
Mentalt är de 100% icke-européer.
Jävla skitstövel.
Citera
2024-11-16, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Jo visst så har jag också fått ett som du skriver det kunde man nästan få stå när man läst och tittade på FOX igår och även BBC.
Trump blir säkert gärna ha kvar Nato med tanke på att han ligger ganska illa till om du nu skulle smälla mellan han och Kina.
Men både jag och experterna på de här nyhetskanalerna verkade ganska så överens om att han kommer att sätta och ställa ganska höga krav på de europeiska länderna framöver.
Och jag tror absolut inte att han kommer till att stoppa in fler pengar i Ukraina. Varken materiel eller manskap. Är det så EU ställer sig på Ukrainas sida och vägrar gå till förhandling är det troligen EU som får pynta pengar ensamma till Ukraina i framtiden.
Dock verkade det som om Tyskland inte heller var så sugna på det längre
Så jag tror det får bli Frankrike och England som betalar. Ja och sedan det rika Sverige så klart
Det verkar som ganska många i hans eget parti var väldigt överens om precis samma sak.
Det är bara de svenska politikerna numera och sedan någon halvgamla politiker i England och sedan idioterna på Flashback som tycker vi ska skänka bort allt vi kan till Ukraina.

Grunden att försöka inlemma Ukraina i EU och Väst gjordes ca 2010-2013 av Sveriges utrikesminister Carl Bildt tillsammans med hans kompis, den polske utrikesministern Sikorsky.
Hårda kärnan som stödjer Ukraina idag är de Skandinaviska länderna och Polen, samt kanske Baltstaterna och UK.
UK därför deras koppling till vad USA gör är enormt stark.

Baltstaterna för deras relation till Ryssland och Ukraina är mycket komplicerad.
Kan ta ett konkret exempel vad jag menar med detta.
I Sovjet var alla tvungna förutom medborgarskap ha en etnisk tillhörighet, och detta tillämpas fortfarande i hela f.d. Sovjet.
Man säger t.ex. att 30 % av Rigas befolkning är ryssar, men detta inkluderar (stor)ryssar, vitryssar och ukrainare (lillryssar).
Så det är inte så jävla enkelt massor som med svenskar föreställer sig.
Citera
2024-11-17, 10:57
Medlem
Citat:
Vad kallar du burjater, kalmucker, chechener, dagestanier, koreaner, indier, kineser mm?
Vad kallar du afrikaner?
Ryssar är INTE européer heller. Något pack mittemellan oss och orientaler.
Mentalt är de 100% icke-européer.
Jävla skitstövel.

Jag förstod att det var något sådant du var ute efter.
Men vilka vita är det de dödar menar du?
Är de i Sverige o dödar?
Citera
2024-11-17, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
EU kan inte å ena sidan verka för europeiska intressen och samtidigt vara beroende av, och lyda under, amerikansk försvarspolitik. En helt schizofren situation där Europa befinner sig på båda sidor av repet i den geopolitiska dragkampen.
Tyvärr har euro-eliten sålt ut sin strategiska självständighet till Washington, och det skedde dessutom inte igår, det har varit en tydlig färdriktning under många år. Det är inte bara i Berlin som man finner det nästan omöjligt att tydligt (och oficiellt på regeringsivå) säga NEJ till Onkel Sams önskningar och påstötningar, det gäller de flesta länder inom EU med närstående.

USA har ett väldigt inflytande på EU:s inre angelägenheter, både ovanpå och under bordet, det bottnar både i inarbetade reflexer hos de europeiska politikerna, en stark och långvarig tradition av amerikansk lobbying - och det faktum att USA sitter på "the Big Money and the Big Guns" gentemot Europa.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in