Citat:
Ursprungligen postat av
Bevisatsmartast
Jo visst så har jag också fått ett som du skriver det kunde man nästan få stå när man läst och tittade på FOX igår och även BBC.
Trump blir säkert gärna ha kvar Nato med tanke på att han ligger ganska illa till om du nu skulle smälla mellan han och Kina.
Men både jag och experterna på de här nyhetskanalerna verkade ganska så överens om att han kommer att sätta och ställa ganska höga krav på de europeiska länderna framöver.
Och jag tror absolut inte att han kommer till att stoppa in fler pengar i Ukraina. Varken materiel eller manskap. Är det så EU ställer sig på Ukrainas sida och vägrar gå till förhandling är det troligen EU som får pynta pengar ensamma till Ukraina i framtiden.
Dock verkade det som om Tyskland inte heller var så sugna på det längre
Så jag tror det får bli Frankrike och England som betalar. Ja och sedan det rika Sverige så klart

Det verkar som ganska många i hans eget parti var väldigt överens om precis samma sak.
Det är bara de svenska politikerna numera och sedan någon halvgamla politiker i England och sedan idioterna på Flashback som tycker vi ska skänka bort allt vi kan till Ukraina.
Grunden att försöka inlemma Ukraina i EU och Väst gjordes ca 2010-2013 av Sveriges utrikesminister Carl Bildt tillsammans med hans kompis, den polske utrikesministern Sikorsky.
Hårda kärnan som stödjer Ukraina idag är de Skandinaviska länderna och Polen, samt kanske Baltstaterna och UK.
UK därför deras koppling till vad USA gör är enormt stark.
Baltstaterna för deras relation till Ryssland och Ukraina är mycket komplicerad.
Kan ta ett konkret exempel vad jag menar med detta.
I Sovjet var alla tvungna förutom medborgarskap ha en etnisk tillhörighet, och detta tillämpas fortfarande i hela f.d. Sovjet.
Man säger t.ex. att 30 % av Rigas befolkning är ryssar, men detta inkluderar (stor)ryssar, vitryssar och ukrainare (lillryssar).
Så det är inte så jävla enkelt massor som med svenskar föreställer sig.