2024-11-16, 13:09
Medlem
Tyson rörde sig ovanligt stelt och långsamt, samt ingen direkt energi.
Åldern är väl inte det enda man kan skylla på.
Det finns ju äldre som både är mer lättrörliga och smidiga som han, men det är väl inte omöjligt att gamla skador, följt av inte tränat aktivt under åren gjort sitt. Att han tränat inför matchen är ju en sak, men grundträning ska ju upprätthållas om man inte ska tappa det.
Dock är Tyson fortfarande den där sluggern som kan hålla sig helt lugn oavsett, håller stenkoll på motståndare hela tiden och bara väntar in rätt ögonblick.
Det som var lite emot i denna match är att Paul är ju både en aning större, har längre armar, vilket gör att det är lättare att hålla undan Tyson, samt att han behöver gå in och ta någon smäll. Det gjorde han väl visserligen också ett par gånger, men han fick inte riktigt till det och han är långsammare och stelare än förr.
Rätt ok match ändå, men inte som en riktig boxningsmatch med riktiga proffs som tränar och tävlar aktivt.
Kunde egentligen gått hur som helst. Själv tyckte jag Tyson ändå levererade lite bättre, men ja alla verkade nöjda och glada när det var över och jag tror nog den där Paul hade varit en aningen sämre förlorare.
2024-11-16, 13:11
Medlem
fittanstickerframs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Hade du sugit kuk för 5% av dina besparingar?

Nej, men jag skulle gjort mitt jobb i 8 ronder. Du lever i en drömvärld om du tror att Tyson har 400 miljoner dollar på kontot.
2024-11-16, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittanstickerfram
Nej, men jag skulle gjort mitt jobb i 8 ronder. Du lever i en drömvärld om du tror att Tyson har 400 miljoner dollar på kontot.

Jag gjorde det tills nyss.
Har läst att hans bolag drog in 850 miljoner dollar. Googlade nyss, och tydligen är han bara god för $10 mille

My bad
2024-11-16, 13:15
Medlem
fittanstickerframs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Jag gjorde det tills nyss.
Har läst att hans bolag drog in 850 miljoner dollar. Men tydligen är han bara god för 10 mille

Fair enough, hatten av för att du kollade upp det och ändrade dig. Tyvärr är det väldigt sällsynt.

2024-11-16, 13:16
Medlem
Molekyl3ns avatar
Kan väl gå en rond mot furu eller nån, vore bra för hans enorma ego att få krympa ihop lite - om nacken hans håller för en smäll vill säga.

DET vore underhållning minsann
2024-11-16, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittanstickerfram
Fair enough, hatten av för att du kollade upp det och ändrade dig. Tyvärr är det väldigt sällsynt.

Haha ja, det är inte så vanligt här på Flashback. Eller IRL heller för den delen.

Man måste äga sina misstag
2024-11-16, 13:23
Medlem
Netflix funkade inte men en del konton på TikTok visade live så där fick man ju kolla istället.
Jag som vanligtvis inte kollar på boxning blev besviken. Det är var ingen match, det var show rakt igenom.
Tråkigt och känner på något sätt sorg över Tyson.
Antar att pengar är viktigare.
2024-11-16, 13:24
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Tyson rörde sig ovanligt stelt och långsamt, samt ingen direkt energi.
Åldern är väl inte det enda man kan skylla på.
Det finns ju äldre som både är mer lättrörliga och smidiga som han, men det är väl inte omöjligt att gamla skador, följt av inte tränat aktivt under åren gjort sitt. Att han tränat inför matchen är ju en sak, men grundträning ska ju upprätthållas om man inte ska tappa det.
Dock är Tyson fortfarande den där sluggern som kan hålla sig helt lugn oavsett, håller stenkoll på motståndare hela tiden och bara väntar in rätt ögonblick.
Det som var lite emot i denna match är att Paul är ju både en aning större, har längre armar, vilket gör att det är lättare att hålla undan Tyson, samt att han behöver gå in och ta någon smäll. Det gjorde han väl visserligen också ett par gånger, men han fick inte riktigt till det och han är långsammare och stelare än förr.
Rätt ok match ändå, men inte som en riktig boxningsmatch med riktiga proffs som tränar och tävlar aktivt.
Kunde egentligen gått hur som helst. Själv tyckte jag Tyson ändå levererade lite bättre, men ja alla verkade nöjda och glada när det var över och jag tror nog den där Paul hade varit en aningen sämre förlorare.

Killgissar att det är svårare att toppa en formkurva när man blir äldre. Vem vet - Tyson kanske var i bättre form för en vecka sen och så helt plötsligt kom nån gammal skada tillbaka lagom till matchdagen?

I vilket fall som helst var han bara en spillra av sitt forna jag och matchen blev aldrig spännande.
2024-11-16, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Killgissar att det är svårare att toppa en formkurva när man blir äldre. Vem vet - Tyson kanske var i bättre form för en vecka sen och så helt plötsligt kom nån gammal skada tillbaka lagom till matchdagen?

I vilket fall som helst var han bara en spillra av sitt forna jag och matchen blev aldrig spännande.

Jake paul ÄR en hyfsad boxare, men folk förstår inte det.

Han har faktiskt snabbhet och kraft i slagen.

Säger inte att han är ett proffs, men skulle tro att han hade haft en rätt hyfsad chans på ett svensk SM i sin viktklass.
2024-11-16, 13:40
Medlem
Logique88s avatar
Citat:

Det enda matchen bevisade för mig var att ingen undgår ålderns påverkan, inte ens besten Mike Tyson.

Eller så var det läggmatch. Oavsett vilket så var hela spektaklet en stor besvikelse.
2024-11-16, 13:46
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:

Det ordet ”killgissa” är ett jäkla ofog endast skapat för att hålla män tysta i Sverige och är fruktansvärt feminiserat när tom män använder det. Finns intressant nog ingen motsvarighet på engelska överhuvudtaget.

Ha lite värdighet och kalla det något annat.
2024-11-16, 13:50
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoraKuzma
Ja och att du är här och skriver så det är ett jävla bra bevis på att IQn sjunkit.
Jag menade först och främst folk som faktiskt tittade på skiten typ du.
Senast redigerad av araka 2024-11-16 kl. 14:03.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in