2024-11-13, 15:30
Medlem
Tog upp att Lidberg borde vara med i diskussionerna på en annan tråd, så rätt man hade. Han är i sån form nu så jag ser inga konstigheter alls med uttagningen, bara bra att ha en back-up anfallare

(FB) Utlandsproffskollen
Citera
2024-11-14, 02:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Man tar inte ut Elanga som är ordinarie i Nottingham, men man tar ut en ur AIK i varje samling. Det faller ett skimmer över JDT hur han hanterar uttagning och startelva. Jämför Svennis och JDT så visar det hur man kan göra för att skapa harmoni i en trupp, få alla att kämpa oavsett spelare. Eller hur man gör sig ovän med dem och det blir personstrider. Hur många har JDT nu varit i konflikt med i landslaget och detsamma gällde i MFF där han tvingade bort givna startspelare ur truppen?
Hugo Larsson, Carl Starfelt nu Elanga även Ondrejka tydligen.

Hatad av många
Citera
2024-11-14, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90
Om det är sånt oväder, hur kan då flygen gå som vanligt?

I mina ögon onödigt att ha samlingen i Marbella, när båda matcherna ändå ska spelas hemmavid. En hel del logistisk problemlösning som hade kunnat besparas om träningarna hade varit på Strawberry Arena.
Citera
2024-11-15, 06:33
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Tog upp att Lidberg borde vara med i diskussionerna på en annan tråd, så rätt man hade. Han är i sån form nu så jag ser inga konstigheter alls med uttagningen, bara bra att ha en back-up anfallare

(FB) Utlandsproffskollen

Han måste ha fått sin krigarådra av sin brottarpappa, kul för honom. Vi lider verkligen inte brist på anfallare nu. Helt otroligt hur Sverige bara exploderade i offensiven jämfört med för ett par år sedan då vi typ bara hade Zlatan som levererade på topnivå. Gyökeres och Isak kan mycket väl vara ett av planetens vassaste anfallspar i ett landslag. Håland-Sörloth är inte så dåligt heller. Slog också ett slag för Zätterström i Allsvenskan-tråden i somras:

Citat:
Jag är lagd åt det hållet att goda insatser ska belönas och premieras, då låter man inte Bolin sitta på bänken i en timme, eller bänkar Zätterström som är lugnheten själv. Båda gjorde fina insatser senast och Zätterström kan mycket väl vara den försvarsgeneral som vi saknat i ett svenskt landslag i framtiden. Vänsterfotad, snabb, intelligent och fysiskt stor.

(FB) En ny jävla säsong... - Allsvenskan 2024

Jag gillar Rösler men är väldigt svag för Zätterström. Han har allt det som Lindelöf inte har. Han vågar kriga i backlinjen och gå in i närkamperna, samtidigt som han har en väldigt fin passningsfot. Jag trodde aldrig att det bara skulle ta 4 månader för honom att bli en del av A-landslaget men jäklar vad han förtjänar det. JDT imponerade på mig med denna uttagningen faktiskt. Sånt skulle man aldrig fått se under Janne.
Citera
2024-11-15, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Han måste ha fått sin krigarådra av sin brottarpappa, kul för honom. Vi lider verkligen inte brist på anfallare nu. Helt otroligt hur Sverige bara exploderade i offensiven jämfört med för ett par år sedan då vi typ bara hade Zlatan som levererade på topnivå. Gyökeres och Isak kan mycket väl vara ett av planetens vassaste anfallspar i ett landslag. Håland-Sörloth är inte så dåligt heller. Slog också ett slag för Zätterström i Allsvenskan-tråden i somras:

Jag gillar Rösler men är väldigt svag för Zätterström. Han har allt det som Lindelöf inte har. Han vågar kriga i backlinjen och gå in i närkamperna, samtidigt som han har en väldigt fin passningsfot. Jag trodde aldrig att det bara skulle ta 4 månader för honom att bli en del av A-landslaget men jäklar vad han förtjänar det. JDT imponerade på mig med denna uttagningen faktiskt. Sånt skulle man aldrig fått se under Janne.

Hade Janne fortfarande fått bestämma hade Helander blivit uttagen istället för Zätterström och sådana som Rohdén, M. Olsson och Quaison hade på något vänster fått plats i truppen.
Hans stora förkärlek till sina gamla "trotjänare" och oflexibilitet kostade honom rejält i hans sista 2 år på posten.
Citera
2024-11-15, 14:24
Medlem
Kedoxs avatar
Har mysteriet Eric Smith lämnat återbud än?

Tror han kan va bra men det är komiskt att han av olika skäl lämnat återbud 3 samlingar i rad. Är som att han vill hålla liv i mystiken. Sena återbud dessutom när han redan presenterats som en i truppen.
Citera
2024-11-15, 16:19
Medlem
Nadishodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Har mysteriet Eric Smith lämnat återbud än?

Tror han kan va bra men det är komiskt att han av olika skäl lämnat återbud 3 samlingar i rad. Är som att han vill hålla liv i mystiken. Sena återbud dessutom när han redan presenterats som en i truppen.

Japp, återbud. Officiellt skada, men personligen tror jag inte att det existerar någon 'Eric Smith', Det är egentligen en produkt av en 3D-skrivare och hans hemlighet blir avslöjad om han dyker upp på en landslagssamling.

Såg honom göra ett kanonmål mot Dortmund ganska nyligen, men tror att det var AI-genererat.
Citera
2024-11-15, 16:26
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nadishodan
Japp, återbud. Officiellt skada, men personligen tror jag inte att det existerar någon 'Eric Smith', Det är egentligen en produkt av en 3D-skrivare och hans hemlighet blir avslöjad om han dyker upp på en landslagssamling.

Såg honom göra ett kanonmål mot Dortmund ganska nyligen, men tror att det var AI-genererat.

Du skojar? Skrev det som ett skämt

Fyra återbud på rad. Även om killen nu kan gå på vatten så borde väl Jon tröttna?
Citera
2024-11-16, 10:12
Medlem
OvissFramtids avatar
Rumänien-Kosovo står alltså 0-0 i 90'e minuten...två spelare börjar bråka, rumänska fansen skriker "Serbien! Serbien!", Kosovospelarna klarar inte av det och kallar det för rasism och går av planen...De vägrar att spela klart matchen. Känns ju inte helt omöjligt att Rumänien tilldelas en 3-0 seger nu.
Skulle vi vinna mot Slovakien och Azerbajdzjan och Rumänien kryssat mot Kosovo vore det troligt att vi blev bästa C-ettan. Satt och följde deras match igår och hoppades på att Kosovo skulle klara krysset men nu kan det bli värsta antiklimaxet av det. Riktigt synd då vi verkligen kommer behöva en extra chans till VM tror jag. Man får isåfall sätta sin tro på att Cypern orkar sno poäng av Rumänien i sista matchen.
Citera
2024-11-16, 11:53
Medlem
Citat:
Riktigt synd då vi verkligen kommer behöva en extra chans till VM tror jag. Man får isåfall sätta sin tro på att Cypern orkar sno poäng av Rumänien i sista matchen.
Sverige kan ju få en plats i playoffet den vägen ändå, även om det blir svårare. Nog inte så många gruppsegrare i division A eller B som misslyckas att sluta topp två i VM-kvalet.
Citera
2024-11-16, 18:06
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:

Du gråter när AIK spelare tas ut med rätta i landslaget men allt är frid och fröjd när MFF spelare tas ut. Om Zätterström hade spelat i HIF AIK eller IFK hade det låtit helt annorlunda.

Tack gud förövrigt för att JDT vågar köra sin egna stil.
Citera
2024-11-16, 19:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404

(FB) Utlandsproffskollen
Låg-IQ uttagning från JDT. Lidberg är lååångt ifrån den nivå Sverige behöver. Swedberg eller Elanga hade varit smartare val.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in