2024-11-15, 20:33
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Jag hittade bara några tabeller fram till för ett år sedan så det kan ju stämma.

Så kortfattat kan du ta bort de 5 dyraste spelarna från HV, 3 dyraste från Rögle och de 2 dyraste från Färjestad och Leksand och 1,5 dyraste från Linköping och Frölunda så ligger du ungefär på Lakers nivå.

Låt oss skicka följande spelare till lagen under Lakers i löneligan.

HV
Tedenby
Petersson
Ang
Tikka
Borgström

Rögle
Everberg
Dickinson
Bristedt

Färjestad
Tomasek
Steen

Leksand
Hrivik
Cehlarik

Frölunda
Friberg

Linköping
Rattie

Luleå
Bulan
Senast redigerad av MitchRapp 2024-11-15 kl. 21:05.
2024-11-15, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Så kortfattat kan du ta bort de 5 dyraste spelarna från HV, 3 dyraste från Rögle och de 2 dyraste från Färjestad och Leksand och 1,5 dyraste från Linköping och Frölunda så ligger du ungefär på Lakers nivå.

Låt oss skicka följande spelare till lagen under Lakers i löneligan.

HV
Tedenby
Petersson
Ang
Tikka
Borgström

Rögle
Everberg
Dickinson
Bristedt

Färjestad
Tomasek
Steen

Leksand
Hrivik
Cehlarik

Frölunda
Friberg

Linköping
Rattie

Luleå
Bulan
Så du menar att Växjö har lägre spelarbudget än Frölunda? Vet inte med har svårt att tro det eftersom Frölunda har med många egna produkter som juniorer. Därför har man alltid legat långt ner på listan över kostnader för spelare.
2024-11-16, 06:59
Medlem
Citat:
Så du menar att Växjö har lägre spelarbudget än Frölunda? Vet inte med har svårt att tro det eftersom Frölunda har med många egna produkter som juniorer. Därför har man alltid legat långt ner på listan över kostnader för spelare.
Det rör sig om 2-3 miljoner så inga jättepengar som skiljer.

Lasse, Folin, Tömmernes, Schweizernöten, Högberg, Friberg, Rydahl, Weissbach, Rotsalladen och förmodligen även Klingberg ligger nog över 200 papp i månaden.

I Växjö tror jag bara det är Persson, Larmi och Rasmussen som tjänar över 200. Möjligen att någon av knektarna också ligger där men det är ändå en väsentlig skillnad på 3-4 spelare kontra 9-10 som tjänar så mycket. Gör en överslagsräkning *10 eller 12 plus sociala, så ser du själv.
Senast redigerad av Zorrkan 2024-11-16 kl. 07:01.
2024-11-16, 11:21
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:

Ja, det menar jag, vilket inte är en nyhet om du hängt med. Men ett större problem är lönekostnaden ökar snabbare än någonsin. Fantasilöner kommer bli ett problem när sponsorer och publik inte vill stå och betala 20% år. Budgetar har ökar med ungefär 20% varje år de senaste 4 åren, så Frölunda, tillsammans med andra klubbar måste dra i bromsen och eller sluta ta in spelare som vill ha mer än 300 000 i månaden.

Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Det rör sig om 2-3 miljoner så inga jättepengar som skiljer.

Lasse, Folin, Tömmernes, Schweizernöten, Högberg, Friberg, Rydahl, Weissbach, Rotsalladen och förmodligen även Klingberg ligger nog över 200 papp i månaden.

I Växjö tror jag bara det är Persson, Larmi och Rasmussen som tjänar över 200. Möjligen att någon av knektarna också ligger där men det är ändå en väsentlig skillnad på 3-4 spelare kontra 9-10 som tjänar så mycket. Gör en överslagsräkning *10 eller 12 plus sociala, så ser du själv.

Några fler finns det nog som har 200 i Lakers. McLaughlin, Cooper ligger nog på 200, Koivula också och Martinsson hade över 240 i Hv, så med utköpet i Hv, tillsammans med lönen från Lakers ligger han över 200.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-11-16 kl. 11:57.
2024-11-16, 11:32
Avstängd
perry2s avatar
Citat:

Det snackas om Växjö:
1 Kommunen skall nu ha tillbaka utlånade pengar. Därav lägre budget
2 Växjö har en tradition om pengar vid sidan om sen HA tiden.
3 Växjö o Skell har mindre publik än andra klubbar
2024-11-16, 11:57
Medlem
Citat:
Ja, det menar jag, vilket inte är en nyhet om du hängt med. Men ett större problem är lönekostnaden ökar snabbare än någonsin. Fantasilöner kommer bli ett problem när sponsorer och publik inte vill stå och betala 20% år. Budgetar har ökar med ungefär 20% varje år de senaste 4 åren, så Frölunda, tillsammans med andra klubbar måste dra i bromsen och eller sluta ta in spelare som vill ha mer än 300 000 i månaden.

Några fler finns det nog som har 200 i Lakers. McLaughlin, Cooper ligger nog på 200, Koivula också och Martinsson hade över 200 i Hv, så med utköpet från Hv tillsammans med lönen från Lakers ligger han över 200.

Martinsson absolut, men Växjö betalar inte de pengarna, det var därför jag strök honom.
Tveksam på Koivula och Cooper, möjligt

Oavsett så är det betydligt färre än ett lag som Frölunda.

Sen är ju Frölunda aningen bättre än Växjö om man ser till laget i stort, vilket faller naturligt med budgeten då.
2024-11-16, 13:58
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Martinsson absolut, men Växjö betalar inte de pengarna, det var därför jag strök honom.
Tveksam på Koivula och Cooper, möjligt

Oavsett så är det betydligt färre än ett lag som Frölunda.

Sen är ju Frölunda aningen bättre än Växjö om man ser till laget i stort, vilket faller naturligt med budgeten då.

Finns säkert 7 lag som ser bättre ut än Lakers. Men tycker både Frölunda och Lakers saknar en riktigt hög nivå, men ett gediget grundspel gör att de ligger på slutspelsplats. Har för mig att jag tippade Frölunda 7 och Lakers 8 inför säsongen. Lakers har väldiga problem att skapa mål, med boxplay, powerplay som är bland det sämsta i Shl. Det är för dåligt den här säsongen.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-11-16 kl. 14:12.
2024-11-16, 18:40
Medlem
Kaffe kaka tredje raka.

Alltid gött att vinna ett derby igen.
2024-11-16, 18:56
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maiden1666
Kaffe kaka tredje raka.

Rögle betalar 15 miljoner mer varje säsong dessutom, så det är dyr kaffe och kaka de bjuder på i Ängelholm.
Senast redigerad av MitchRapp 2024-11-16 kl. 19:00.
2024-11-16, 19:05
Medlem
Citat:
Rögle betalar 15 miljoner mer varje säsong dessutom, så det är dyr kaffe och kaka de bjuder på i Ängelholm.

Då var det tur det spelade i Malmö då för där är det billigt.
2024-11-16, 20:51
Avstängd
perry2s avatar
Citat:

Rögle har råd
2024-11-16, 20:52
Avstängd
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maiden1666
Kaffe kaka tredje raka.

Grattis
Vi hade ju 27p av 30p de senaste 10 i Malmö arena.

Bra kämpat

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in