2024-11-16, 02:13
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Vi får hoppas att Bodströms anmälan läggs ner direkt, han kämpar ju inte för barnen! Om anmälan lever vidare, vad händer med dumpen och fiskarnas telefoner? Bokföring kan ju justeras och raderas så det är ju liksom lugnt. Sara behöver lugn och ro nu, inte stress! Hoppas alla sluter upp bakom Sara nu. Dumpen har räddat flera hundra barn från våldtäkter.

Vet inte om du är seriös här men du kan absolut inte radera och justera bokföring som du vill. Ekonomisk brottslighet är det värre straff på än mord i princip. Försöker du blåsa staten på pengar så trumfas det enbart av grovt narkotikabrott.

Så nej, Sara och Patrik kan inte dölja vad de gjort i varken aktiebolaget eller den skumma "ideella föreningen Dumpen" nu i efterhand. I alla fall inte utan att riskera väldigt mycket mer än de redan gör.
Citera
2024-11-16, 02:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ni är dåliga på att göra jämförelser.
Hur kan du jämföra en som äter polkagris med en som söker barn och unga i sexuellt syfte.
Ser du ingen skillnad?

Ni har lite svårt för metaforer märker jag. Vi tycker att ni borde kunna förstå en sån enkel sak.
Citera
2024-11-16, 02:20
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Vet inte om du är seriös här men du kan absolut inte radera och justera bokföring som du vill. Ekonomisk brottslighet är det värre straff på än mord i princip. Försöker du blåsa staten på pengar så trumfas det enbart av grovt narkotikabrott.

Så nej, Sara och Patrik kan inte dölja vad de gjort i varken aktiebolaget eller den skumma "ideella föreningen Dumpen" nu i efterhand. I alla fall inte utan att riskera väldigt mycket mer än de redan gör.

Så du menar att om bokföringen råkar ut för en olycka, typ brand eller stöld, ska Sara straffas? Förlusten behöver ju bara anmälas. Olyckor händer ju titt som tätt.
Citera
2024-11-16, 02:27
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Så du menar att om bokföringen råkar ut för en olycka, typ brand eller stöld, ska Sara straffas? Förlusten behöver ju bara anmälas. Olyckor händer ju titt som tätt.

Oh my sweet summer child. Du vet inte hur det fungerar alls med företagande, bokföring och SKV va?
Nej, man kan inte elda upp kontoret och tro man går fri från all skit man ställt till med i bokföringen.

SKV är inga dumskallar. Att dra in pengar och kontrollera skattebetalare samt företag är vad de lever och dör för. Sara och Patrik kommer inte kunna tramsa bort olagligheter om de nu haft sånt för sig. Den dagen de får en revision så är det färdigt för deras verksamhet om de inte har alla papper och transaktioner i ordning.
Citera
2024-11-16, 02:36
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Oh my sweet summer child. Du vet inte hur det fungerar alls med företagande, bokföring och SKV va?
Nej, man kan inte elda upp kontoret och tro man går fri från all skit man ställt till med i bokföringen.

SKV är inga dumskallar. Att dra in pengar och kontrollera skattebetalare samt företag är vad de lever och dör för. Sara och Patrik kommer inte kunna tramsa bort olagligheter om de nu haft sånt för sig. Den dagen de får en revision så är det färdigt för deras verksamhet om de inte har alla papper och transaktioner i ordning.

Vilket är till Saras fördel, hon har rett ut alla frågetecken och missförstånd i både video på youtube och artikeln om IK och Bodström på dumpen och deras facebookgrupp. Allt bygger på en tidigare fiskares avundsjuka och illvilja. Läs på dumpen om fiskaren, kolla facebookgruppen.
Citera
2024-11-16, 03:42
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Det är inga barn som blir rädda ( är du 80 år? ) omsorg?
De är de värsta lowelifen som förtjänar ordentligt med stryk.

Och nej jag är ingen våldsförespråkare, men en barnknullare är värd stryk
Det finns inga förmildrade omständigheter, då de vet precis vad de gör.
Nej, inga barn blir rädda? Alla barn blir säkerligen inte rädda, men om barn blir rädda kan du inte veta utan att undersöka detta, behövs inte att många barn ska påverkas för att man ska börja fundera på hur informationen till barnen ska ges.

Sverige har inte i Afrikas nivå för sexuella brott. Vår statistik är dålig, men i Afrika räknas våldtäkt i förhållande inte in, och sex med underårig räknas ej som våldtäkt. Och i Afrika ges sådana brottstyper inte samma betydelse som i Sverige.

Man kan inte bli en knullare fören man knullat. Din pappa kanske tyckte du var värd stryk, men som tur för dig så får man inte slå barn.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2024-11-16 kl. 04:01.
Citera
2024-11-16, 03:56
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Vilket är till Saras fördel, hon har rett ut alla frågetecken och missförstånd i både video på youtube och artikeln om IK och Bodström på dumpen och deras facebookgrupp. Allt bygger på en tidigare fiskares avundsjuka och illvilja. Läs på dumpen om fiskaren, kolla facebookgruppen.
Gäddor anhöriga fiskare Sara Patrik Impulskollen blir vittnen, inte youtubefilmer. Man kommer granska bankkonton och ställa frågor kring transaktioner, en persons svar kan ställa till det för en annan. Impulskollens svar ställde Dumpen i dålig dager. Hur hanterades pengar som kom in på Saras egna konto innan ABt tog över gåvoinsamlingen.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2024-11-16 kl. 03:58.
Citera
2024-11-16, 05:14
Medlem
En sak som jag funderat på, och som jag inte riktigt har setts avhandlas i tråden tidigare, är den oproportionerliga summa pengar som IK verkar betala för sin reklamplats jämfört med dom andra aktörerna som gör reklam på sidan. Nu är jag inte heller någon reklamare men min uppfattning är att IKs placering (längst bak i ett par sekunder i slutet av konfrontationsvideos) är ganska kass kontra dom andra sponsorerna vars reklam man kan se på sidan hela tiden.

Om vi använder dumpens egna uppgifter så vet vi att:
Dumpen fakturerade IK mellan 90-110kr per faktura.
Dumpens nettoomsättning 2023 var 908k
Dumpens började (officielt) samarbeta med IK augusti 2023, vilket ger oss 5 månader dom borde fakturerat för 2023 vilket borde tagits med i deras årsredovisning.
Dumpens nettoomsättning 2023 var 908k.
Det fanns vid tillfället för AB publicering 8st andra sponsorer på sidan.

Jag gissar att nettoomsättningen i årsredovisningen berör reklam + försäljning av merch.
Jag gissar att den andra posten benämnd "övriga rörelseintäkter" berör swisheriet.
Jag kan säkert ha fel o Dumpen får gärna förtydliga sin årsredovisning.

Jag kommer även skita i att räkna bort merch-försäljningen då jag har svårt att tro att den är nån kioskvältare.
Och för alla dumplingar som vill protestera här, att dra bort merch-försäljningen hade varit ofördelaktigt för Dumpen i uträkningen.

Om vi först börjar med Saras egna siffror (30k/månad) så har vi på 5 månader 150k riksdaler som dumpen fakturerat IK för 2023

Det lämnar 758k för resterande 8 företag att dela på, om vi förutsätter att alla betalar lika och att dom alla sponsrat dumpen hela året (2023) blir det 94,75k per företag/år eller 7890kr/månad.

Varför kan man fakturera IK nästan 5 gånger så mycket som övriga sponsorer?
Reklam innan en video är ju absolut en grej men efter? Någon reklamare som har svar?

Om jag lånar lite data från Dusapa:s inlägg i tråden #84084, och kollar på fakturorna dumpen själva lagt upp ser vi att dom "redan uppe i 420.000 på 6 månader , då 3 månader saknas och 3 månader återstår av året."

420k x 2 = 840k (fakturering för 1 år)
840k / 12 = 70k (per månad)
70k x 5 = 350k (5 månader dumpen fakturerar IK 2023)

908k - 350k = 558k (nettoomsättning - IK fakturering)

558k / 8 = 69,75k (nettoomsättning fördelat på övriga 8 sponsorer)

69,75k / 12 = 5812kr (övriga sponsorers månadskostnad)

Med de här exemplet betalar alltså IK lika mycket för sin "reklamplats" till Dumpen på 1 månad, som övriga sponsorer betalar på 1 år.

Är det ens möjligt att dom skulle kunna lyckas övertala en åklagare att den skillnaden är för något annat än en fördold överföring av utpressningspengar?
Citera
2024-11-16, 06:07
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
En sak som jag funderat på, och som jag inte riktigt har setts avhandlas i tråden tidigare, är den oproportionerliga summa pengar som IK verkar betala för sin reklamplats jämfört med dom andra aktörerna som gör reklam på sidan. Nu är jag inte heller någon reklamare men min uppfattning är att IKs placering (längst bak i ett par sekunder i slutet av konfrontationsvideos) är ganska kass kontra dom andra sponsorerna vars reklam man kan se på sidan hela tiden.

Dumpens började (officielt) samarbeta med IK augusti 2023, vilket ger oss 5 månader dom borde fakturerat för 2023 vilket borde tagits med i deras årsredovisning.

Jag gissar att nettoomsättningen i årsredovisningen berör reklam + försäljning av merch.
Jag gissar att den andra posten benämnd "övriga rörelseintäkter" berör swisheriet.

Jag kommer även skita i att räkna bort merch-försäljningen då jag har svårt att tro att den är nån kioskvältare.
Och för alla dumplingar som vill protestera här, att dra bort merch-försäljningen hade varit ofördelaktigt för Dumpen i uträkningen.

Om vi först börjar med Saras egna siffror (30k/månad) så har vi på 5 månader 150k riksdaler som dumpen fakturerat IK för 2023

Det lämnar 758k för resterande 8 företag att dela på, om vi förutsätter att alla betalar lika och att dom alla sponsrat dumpen hela året (2023) blir det 94,75k per företag/år eller 7890kr/månad.

Reklam innan en video är ju absolut en grej men efter? Någon reklamare som har svar?

Om jag lånar lite data från Dusapa:s inlägg i tråden #84084, och kollar på fakturorna dumpen själva lagt upp ser vi att dom "redan uppe i 420.000 på 6 månader , då 3 månader saknas och 3 månader återstår av året."

Med de här exemplet betalar alltså IK lika mycket för sin "reklamplats" till Dumpen på 1 månad, som övriga sponsorer betalar på 1 år.

Är det ens möjligt att dom skulle kunna lyckas övertala en åklagare att den skillnaden är för något annat än en fördold överföring av utpressningspengar?

Du vill alltså att Dumpen ska förtydliga sin årsredovisning för dig! hahaha, vilken stolle du är.
Citera
2024-11-16, 10:21
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen

Jag vet inte. Men det borde ändå vara möjligt att argumentera för att de gjort en för Dumpen bra deal. En duktig annonssäljare helt enkelt. Eller att IK kan ha sett det som sponsring snarare än traditionell reklam, för att de brinner för barnens rättigheter och att Dumpen gör en god sak. Vidare att Dumpens rekommendation av IK är orelaterad till reklamen (eller sponsringen).

Jag vet inte, men jag gissar att den osedvanligt höga summan IK betalat för annonserna i sig inte duger för fällande dom. Men om det stämmer att de gjort intäkter på ”Peter” och därför inte publicerat honom…ja då ser det ju värre ut.
Citera
2024-11-16, 10:49
Bannlyst
Citat:

PruttSara är en av de huvudmisstänkta. Att hon släppte en drama/deckar -litteratur på sin egna hemsida. Där hon fabricerade sina egna "bevis" som enligt henne själv skulle rentvå henne. Det är inget som en normal funtad försvarsadvokat kommer ens ta upp i kommande förhandlingar. Det blir snarare åklagaren som kommer trycka på olika delar i romanen.

Hade duon varit oskyldiga och utsatt för en "komplott". Så är det normala förfarande att skaka på huvet och välja att inte kommentera det. Det kommer ju framgå tydligt i senare skede isåfall.

Nu lägger PruttSara ut en kilometerlång text där hon berör fan och hans moster. Vi är nere på skruv och mutter nivå här. Det tyder på att hon och sjöfläsket och en rad andra är skyldiga till mycket mer än vad som hittills kommit fram.
Senast redigerad av blompissare 2024-11-16 kl. 11:00.
Citera
2024-11-16, 11:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Du vill alltså att Dumpen ska förtydliga sin årsredovisning för dig! hahaha, vilken stolle du är.

Svamlig slutsats. Att man resonerar kring deras pengaflöde är helt i sin ordning.

Dumpen får göra vad de vill, de har inget redovisningsansvar gentemot flashbackanvändare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in