2024-11-16, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Det är bara ett pusslande av bitar som fått mig att tänka att han faktiskt insett sonens beteenden. Han har ju sagt i mobil till Julia bland annat att han vet vad soc. har sagt, dvs Christofers lögner för honom. Och Tomas har ju även följt med till soc. när det har varit något som Chrippa skulle berätta för soc. om Julia och att hon inte har någonstans att bo, har ingen säng, bor med 10 personer ..

Och nu när C o J - förmodligen - har fått en medlare och att soc. har sagt åt dem att komma överens om tider när vem ska ha barnet och inget det här lekandet med säkerhetsplacerande av barnet hos sig själv. Soc. ser ju från barnets syn när föräldrarna mest ser sin egen rätt till whatever.

Jag - tror - att Tomas trott att Julia är betydligt värre än hon är på grund av sonens ljugande.

Och att det sipprat fram nu. Han kan ha velat vara med till soc. med sonen men sonen vägrat och Tomas undrar varför och börjar förstå. Julia sa ju till honom i telefonen att Chrippa ljuger mycket för Tomas.

Någon annan har kommenterat att han inte mår så bra så jag tog fasta på det. Att han varit på psyket var ett socialt expriment och en ventil för mig när det att Linnea skulle ha kallats Lola bara gick på utan ände. Så det är bara ett utbrott från min sida. Men Tomas har ju sagt saker som att soc. har sagt att du bor med tio personer till Julia när hon bor med en kvinna som har två barn.

Jag tror att Tomas är den siste på snöret, kanske även modern, som ser Chrippas lögner. Tänk om Tomas har ringt själv till soc. för att säga saker som inte är sanna och soc. har upplyst honom om vad som är sant. Eftersom han verkar ha varit med en hel del på soc. så kanske de tyckte de kunde säga detta till honom. Spekulationer utifrån telefonsamtal, skriverier på nätet, Chrippa blev så besviken på någon ... så lixom så ..

Det är nog svårt, som närstående, att se verkligheten.
Citera
2024-11-16, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om man nu har så jäkla mycket omtanke om barnet som en del påstår är det faktiskt väldigt viktigt ..

Men ingen i ditt gäng har ju omtanke om barnet eller vill veta vad som faktiskt hände - det är bara "pumpa hat och osakligheter"

Men tror du på riktigt att någon, överhuvudtaget, vill flickan något ont?! Det enda alla vill, är att hon ska få en så bra uppväxt, som möjligt. Ser du något annat i folks inlägg, ligger det faktiskt bara på dig själv.

Och det finns inga gäng. Inse att folk kan tycka likadant, utan att höra ihop. Precis som du, Dopy, Pallal mfl, tycker likadant.
Citera
2024-11-16, 01:04
Medlem
Citat:
Om man nu har så jäkla mycket omtanke om barnet som en del påstår är det faktiskt väldigt viktigt ..

Men ingen i ditt gäng har ju omtanke om barnet eller vill veta vad som faktiskt hände - det är bara "pumpa hat och osakligheter"

Barnet skall inte lastas för att fadern är en idiot, vart har du fått för dig det? Eller menar du att faderns handlingar inte ligger på hans egna ansvar? Att faderns handlingar återspeglar sig i flickans liv är givetvis tråkigt och inget man önskar något barn en så trasig uppväxt. Det är ju upp till dvärgen själv att se om sina handlingar så att inte dottern drabbas..

Men ja till viss del förstår jag dig, dvärgen är oförmögen att förstå basala saker och därav kanske en personlig assistans och omyndighetsförklarande hade varit på sin plats!
Citera
2024-11-16, 01:14
Medlem
Hur ska paret skapa drama nu då...?

Skabbes tittarsiffror:
https://ibb.co/y636hRk

Skabbelinas tittarsiffror:
https://ibb.co/CHg3tV6

En dramavideo på YT redan på tisdag, kanske?
Citera
2024-11-16, 01:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Men tror du på riktigt att någon, överhuvudtaget, vill flickan något ont?! Det enda alla vill, är att hon ska få en så bra uppväxt, som möjligt. Ser du något annat i folks inlägg, ligger det faktiskt bara på dig själv.

Och det finns inga gäng. Inse att folk kan tycka likadant, utan att höra ihop. Precis som du, Dopy, Pallal mfl, tycker likadant.
Ja, alla som förespråkar att hon skall omplaceras trots att hon har två föräldrar och åtminstone en är "good enough" vill faktiskt barnet illa.

Du tillhör dem som vill att Jocke skall får rätt på bekostnad av barnets väl och ve .. Ni är många i ditt läger som vill barnet illa bara för att ni skall få rätt.
Det är jävligt otäckt att det finns människor som dig, Jocke och resten av ert anhang ...

Jag, Dopy och Pallal har inga gemensamma agendor till skillnad från er som slickar Jocke-röv och Jocke.
Citera
2024-11-16, 01:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Barnet skall inte lastas för att fadern är en idiot, vart har du fått för dig det? Eller menar du att faderns handlingar inte ligger på hans egna ansvar? Att faderns handlingar återspeglar sig i flickans liv är givetvis tråkigt och inget man önskar något barn en så trasig uppväxt. Det är ju upp till dvärgen själv att se om sina handlingar så att inte dottern drabbas..

Men ja till viss del förstår jag dig, dvärgen är oförmögen att förstå basala saker och därav kanske en personlig assistans och omyndighetsförklarande hade varit på sin plats!
Lägg ner din lilla rövslickare.
När ni försöker ta barnet ifrån sina föräldrar så handlar det om er tunga upp arslet på Jocke och inte om omtanke om barnet.

Dvärgen är längre än både Jocke och Jacke .. fundera på det när du drar in tungan i munnen och det smakar lite skit nästa gång.
Citera
2024-11-16, 01:24
Medlem
Citat:
Ja, alla som förespråkar att hon skall omplaceras trots att hon har två föräldrar och åtminstone en är "good enough" vill faktiskt barnet illa.

Du tillhör dem som vill att Jocke skall får rätt på bekostnad av barnets väl och ve .. Ni är många i ditt läger som vill barnet illa bara för att ni skall få rätt.
Det är jävligt otäckt att det finns människor som dig, Jocke och resten av ert anhang ...

Jag, Dopy och Pallal har inga gemensamma agendor till skillnad från er som slickar Jocke-röv och Jocke.

Jag tycker faktiskt att du är rätt trög nu trots att du vill hävda att du är bättre än alla andra och det bevisar du genom att nästan alltid tillrättavisa folk.

Jag har inte sett någon inkl er klan som vill flickan illa. Vi ser det bara på olika sätt. Ditt sätt är inte alltid rätt sätt.
Varför inte prova att Logga ut lite och andas.
Citera
2024-11-16, 01:25
Medlem
Citat:
Är han?
När då?
När han var femton eller?
För han har ingen sådan dom i det aktuella belastningsregistret.

Varför ställer du frågor när du redan vet svaret?

Han dömdes för misshandel 2009 efter ett krogslagsmål i Linköping. Domen är gallrad men återfinns hos Riksarkivet i Vadstena.
Citera
2024-11-16, 01:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag tycker faktiskt att du är rätt trög nu trots att du vill hävda att du är bättre än alla andra och det bevisar du genom att nästan alltid tillrättavisa folk.

Jag har inte sett någon inkl er klan som vill flickan illa. Vi ser det bara på olika sätt. Ditt sätt är inte alltid rätt sätt.
Varför inte prova att Logga ut lite och andas.
Din klan vill flickan illa - ni använder henne som ett vapen och skiter fullständigt i henne väl och ve.

Varför provar inte du att logga ut lite och sluta lägga energin på att förstöra ett barns tillvaro..

Förlåt - det går ju inte förrän Jocke ber er dra bort tungorna ur hans arsle .. tänkte inte på det.
Citera
2024-11-16, 01:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Varför ställer du frågor när du redan vet svaret?

Han dömdes för misshandel 2009 efter ett krogslagsmål i Linköping. Domen är gallrad men återfinns hos Riksarkivet i Vadstena.
En gallrad dom var ju det jag gissade på .. så en gång för femton år sedan gjorde han något .. Buhu .. jätte hemskt.

Skall vi ta upp vad Jocke gjort från 2009 till nu så bör jag hans barn omhändertas innan de hinner ur musen på Jonna -- eller hur.
Citera
2024-11-16, 01:38
Medlem
Citat:

Få inte för dig att något har med Jocke att göra, du lindar in dig i en oseriös debatt. Det var inte Joakim som orsakade följande.

Chrippa i häktet för kvinnomisshandel
Skulder och även eko
Droger på hyllan
" insulin" i röven
Av med körkortet
Psykiskt nedvärderar sina båda " älskade"

Det skötte dvärgen alldeles utmärkt själv pga sina egna handlingar. Att dvärgen sedan gapar och låter som en neandertalare i sina videos eller för den delen är påtänd som en kackerlacka på speed under sina streams stärker ju inte direkt hans aktier.

Den där fokusförflyttningen du försöker få debatten till klär dig inte, du gör den för att få en ingång till vidare debatt.. Dit kommer du aldrig utan erkänn bara hur klantig din argumentation var och gå vidare.. Erkänner du dig segrad eller du vill fortsätta göra narr av dig själv och din " stolthet"?

Never argue with a fool. Onlookers may not be able to tell the difference.
- Mark Twain
Citera
2024-11-16, 01:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Få inte för dig att något har med Jocke att göra, du lindar in dig i en oseriös debatt. Det var inte Joakim som orsakade följande.

Chrippa i häktet för kvinnomisshandel
Skulder och även eko
Droger på hyllan
" insulin" i röven
Av med körkortet
Psykiskt nedvärderar sina båda " älskade"

Det skötte dvärgen alldeles utmärkt själv pga sina egna handlingar. Att dvärgen sedan gapar och låter som en neandertalare i sina videos eller för den delen är påtänd som en kackerlacka på speed under sina streams stärker ju inte direkt hans aktier.

Den där fokusförflyttningen du försöker få debatten till klär dig inte, du gör den för att få en ingång till vidare debatt.. Dit kommer du aldrig utan erkänn bara hur klantig din argumentation var och gå vidare.. Erkänner du dig segrad eller du vill fortsätta göra narr av dig själv och din " stolthet"?

Never argue with a fool. Onlookers may not be able to tell the difference.
- Mark Twain

Jocke är upphovsman till fler än en punkt .. och det trumpetande han ju när Chrippa inte "löd"
Ännu har vi inte sett att en enda av "broder" Jockes anmälningar lett till något .. mer än att han blottat sin fixering och svartsjuka när det gäller Linnea..

Edit
Nästa gång det bär iväg på arsellapande så bör du ju förklara varför du kallar den längsta av bröderna för "dvärg"
Går Jocke igång på att klassas i det ? - han är ju kortare än Chrippa
Får du paddla med lungan fortare eller saktare beroende på om du kan direkt jämföra eller inte?
Hur känns tungan efter era sessioner?
Senast redigerad av micro113 2024-11-16 kl. 01:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in