2024-11-15, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Det pratas mycket om att chrippa ska vara anmäld för väldigt mycket. Men samtidigt verkar ingen veta vad chrippa är anmäld för. Förutom eko.

Hur har han skaffat skulderna han har? Och då blir det väl eko. Något annat vet inte jag om.
Citera
2024-11-15, 23:36
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Hur har han skaffat skulderna han har? Och då blir det väl eko. Något annat vet inte jag om.
Jag vet inte hur han har skaffat skulderna. Det får du fråga chrippa om.
Dock har eko ingenting med Chrippas skulder att göra, det är ett ärende för kronofogden, inte Eko.
Citera
2024-11-15, 23:48
Medlem
FruKrokodils avatar
Sist på bollen men Chrippa är shadowbanned på IG. Man får inte upp hans namn utan att behöva gå via "tidigare sökta" namn.
Hans stories kommer inte heller upp som de ska, och jag följer honom.
Citera
2024-11-15, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag vet inte hur han har skaffat skulderna. Det får du fråga chrippa om.
Dock har eko ingenting med Chrippas skulder att göra, det är ett ärende för kronofogden, inte Eko.

Eko kan ha mycket med hans skulder att göra. Jag säger inte att det är så men han kan ha begått brott kring dessa skulder.
Citera
2024-11-15, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Sist på bollen men Chrippa är shadowbanned på IG. Man får inte upp hans namn utan att behöva gå via "tidigare sökta" namn.
Hans stories kommer inte heller upp som de ska, och jag följer honom.

Intressant. Han ordnar det verkligen för sig.

Hur länge är såna banningar då, berätta jag vet absolut ingenting om sånt.
Citera
2024-11-16, 00:04
Medlem
Citat:
Eko kan ha mycket med hans skulder att göra. Jag säger inte att det är så men han kan ha begått brott kring dessa skulder.

Jag tänker också så. Kan man tulla på lagen vid några tillfällen finns det oftast mer att hämta av lagbrott.
Citera
2024-11-16, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag tänker också så. Kan man tulla på lagen vid några tillfällen finns det oftast mer att hämta av lagbrott.

Han är ju inte direkt för att göra rätt för sig. Så det kan vara flera brottstillfällen kring hans skulder. Och han kan mycket väl ha suttit och skrikit ut de på internet också. Han är så snurrig. En annan sak som händer nu, det är ju det här med Tomas. Jag tror inte han riktigt förstått vad hans son har för sig, men det börjar klarna nu. Det är inte så muntert.
Citera
2024-11-16, 00:11
Medlem
Citat:
Han är ju inte direkt för att göra rätt för sig. Så det kan vara flera brottstillfällen kring hans skulder. Och han kan mycket väl ha suttit och skrikit ut de på internet också. Han är så snurrig. En annan sak som händer nu, det är ju det här med Tomas. Jag tror inte han riktigt förstått vad hans son har för sig, men det börjar klarna nu. Det är inte så muntert.

Vad är det med fadern som jag missat?
Citera
2024-11-16, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Vad är det med fadern som jag missat?

Det är bara ett pusslande av bitar som fått mig att tänka att han faktiskt insett sonens beteenden. Han har ju sagt i mobil till Julia bland annat att han vet vad soc. har sagt, dvs Christofers lögner för honom. Och Tomas har ju även följt med till soc. när det har varit något som Chrippa skulle berätta för soc. om Julia och att hon inte har någonstans att bo, har ingen säng, bor med 10 personer ..

Och nu när C o J - förmodligen - har fått en medlare och att soc. har sagt åt dem att komma överens om tider när vem ska ha barnet och inget det här lekandet med säkerhetsplacerande av barnet hos sig själv. Soc. ser ju från barnets syn när föräldrarna mest ser sin egen rätt till whatever.

Jag - tror - att Tomas trott att Julia är betydligt värre än hon är på grund av sonens ljugande.

Och att det sipprat fram nu. Han kan ha velat vara med till soc. med sonen men sonen vägrat och Tomas undrar varför och börjar förstå. Julia sa ju till honom i telefonen att Chrippa ljuger mycket för Tomas.

Någon annan har kommenterat att han inte mår så bra så jag tog fasta på det. Att han varit på psyket var ett socialt expriment och en ventil för mig när det att Linnea skulle ha kallats Lola bara gick på utan ände. Så det är bara ett utbrott från min sida. Men Tomas har ju sagt saker som att soc. har sagt att du bor med tio personer till Julia när hon bor med en kvinna som har två barn.

Jag tror att Tomas är den siste på snöret, kanske även modern, som ser Chrippas lögner. Tänk om Tomas har ringt själv till soc. för att säga saker som inte är sanna och soc. har upplyst honom om vad som är sant. Eftersom han verkar ha varit med en hel del på soc. så kanske de tyckte de kunde säga detta till honom. Spekulationer utifrån telefonsamtal, skriverier på nätet, Chrippa blev så besviken på någon ... så lixom så ..
Citera
2024-11-16, 00:37
Medlem
Citat:

Tomas ska visst tagit det kanska hårt. Tänk att blint trott på vad någon sagt och säger och sen visar det sig att han är ormen i paradiset.
Citera
2024-11-16, 00:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Spelar ingen roll han är en vuxen man som har ansvar över sina egna handlingar. Han är en dömd sopa och mer domar lär komma med tiden för en sådan rikssopa kommer aldrig lära sig, det går utöver förståndet.

Enlightenment means taking full responsibility for your life.
-William Blake
Om man nu har så jäkla mycket omtanke om barnet som en del påstår är det faktiskt väldigt viktigt ..

Men ingen i ditt gäng har ju omtanke om barnet eller vill veta vad som faktiskt hände - det är bara "pumpa hat och osakligheter"
Citera
2024-11-16, 00:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Du "glömde" att han redan är en dömd våldsbrottsling.
Är han?
När då?
När han var femton eller?
För han har ingen sådan dom i det aktuella belastningsregistret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in