2024-11-15, 17:51
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
https://verksamt.se/personal-rekrytering/vad-kostar-det/rakna-ut-vad-en-anstalld-kostar

Skall ge dig siffrorna jag använt.
2005 06 15 och 1965 01 05 (patrik)
30/mån
Total kostnad: 499 477 kr / år

Summan för totala kostnaden för dig och patrik är den samma för ett företag, med verksamts kalkyl (staten/skatteverket som driver verksamt)

Så förstår inte vart dina siffror kommer ifrån, men bra att du har försökt iaf.

Samt är baserat på FÖRRA året så detta året bör vara högre, så inte någon 17-18/mån inte.

Kan lägga till övriga siffror med eftersom du inte kommer använda verktyget och kommer säga emot mig.

Tror du inte att Sara och Patrik har utgifter som skall ersättas av Dumpen?
Bensin, logi mm mm mm.
Citera
2024-11-15, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
https://verksamt.se/personal-rekrytering/vad-kostar-det/rakna-ut-vad-en-anstalld-kostar

Skall ge dig siffrorna jag använt.
2005 06 15 och 1965 01 05 (patrik)
30/mån
Total kostnad: 499 477 kr / år

Summan för totala kostnaden för dig och patrik är den samma för ett företag, med verksamts kalkyl (staten/skatteverket som driver verksamt)

Så förstår inte vart dina siffror kommer ifrån, men bra att du har försökt iaf.

Samt är baserat på FÖRRA året så detta året bör vara högre, så inte någon 17-18/mån inte.

Kan lägga till övriga siffror med eftersom du inte kommer använda verktyget och kommer säga emot mig.

Tänker du dig att man skattar 2000 i månaden på 30000?

Totala kostnaden för försäkringar och löneskatt
22 127 kr
Citera
2024-11-15, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Tror du inte att Sara och Patrik har utgifter som skall ersättas av Dumpen?
Bensin, logi mm mm mm.
Jag förutsätter att de är uppsatta rätt i redovisningen och inte ligger på raden om lön
Den siffran jag har presenterat är bevis på att de ljuger om vad de tjänar inget mer inget mindre.

Årsredovisningen finns att ta del av på allabolag, bara in och läs, finns rader för utgifter och där antar jag deras 5 stjärniga nätter är medräknade och inte under lönen, så de va ett dåligt argument på saken.
Citera
2024-11-15, 18:06
Medlem
Skulle inte ett gott nytt fokus för dumpen vara att använda deras omfattande catfishing-resurser till att hitta de som hela tiden rekryterar barn till att begå mord nu på sistone. Haffa lite riktiga brottslingar för en gångs skull.
Citera
2024-11-15, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Tänker du dig att man skattar 2000 i månaden på 30000?

Totala kostnaden för försäkringar och löneskatt
22 127 kr
Eftersom du har svårt att skilja på företagets ekonomi och den enskilda individen.

Det kalkylen på verksamt visar är vad en anställd kostar företaget. Det har inget med den enskildes ekonomi att göra.
30 000/mån är vad den enskilde får ut, sedan skall den enskilde skatta på de 30 000 själv, något som i sverige görs utav företaget innan de betalar ut lönen.
Individen får således skatta baserat på sin kommunala skatt och om de är medlemmar i ex svenska kyrkan eller inte.

Löne spec som Sara delade i artikeln sanna och dagens ETC stod att hon tjänade 22 345kr/mån vilket enligt hennes lönespec blev exakt 18 000kr/mån. Det jag påpekar är att baserat på deras årsredovisning för 2023 hade hon en lön på 30 000kr/mån förra året, den bör således vara större för 2024 inte lägre.
Så siffrorna som är värt att jämföra är alltså 22345 och 30000 då vi generellt pratar om brutto lön inte netto i sverige. även om Sara tycks prata om Netto lön i alla sina uttalanden då hennes genererade lön visade på en lön om 18 000 netto och inte 18 000 brutto vilket folk troligen antagit när hon gjort sina påståenden.

Oavsett är de falska påståenden.
Citera
2024-11-15, 18:19
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Detta är väl snarare ett tecken på att hon inte kan försvara sig i sakfrågor och då blir det den här typen av personliga attacker. Ingenting i texten är ett dugg relevant för vad hon, Patrik och Impulskollen nu anklagas för, så varför hon trodde att det skulle vara en bra sak att publicera denna text fattar jag inte.

Ja, det är tecknet. Hon förmår inte att särskilt väl argumentera i sak, i synnerhet inte under press, vilket hon har visat gång på gång, som när hon demonstrativt lämnade en paneldebatt.

Instämmer om icke-relevansen. Den enda anledningen jag kan se är att hon tar vilket tillfälle som helst i akt att presentera sådant som hon tror sig vinna på, speciellt i de människors ögon Dumpen är beroende av - donatorerna.
Citera
2024-11-15, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punggung
Skulle inte ett gott nytt fokus för dumpen vara att använda deras omfattande catfishing-resurser till att hitta de som hela tiden rekryterar barn till att begå mord nu på sistone. Haffa lite riktiga brottslingar för en gångs skull.
Ger inga swish!! Dessutom farligare. Varför överge en guldgruva när de hittat en?
Citera
2024-11-15, 18:24
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
I min värld understryker det bara en sak - Sara är inte engagerad i Dumpen av sakliga skäl utan av emotionella. Hon har väldigt stora svårigheter med balansen "tanke - känsla - handling". Hon har fått en motståndare där "usch, en peddokramare" inte biter, och det kan hon inte hantera.
Lågvattenmärken har vi sett från Dumpen tidigare. Drt här var dock något annat. Det var Sara Nilsson som blottade sin egentliga nivå av vuxet, rationellt tänkande. Eller, den totala bristen på det.

Bra skrivet, delar din uppfattning. Ja, det här var något annat; hela texten osar av känslodriven personfixering.
Citera
2024-11-15, 18:26
Medlem
Citat:
För att han snuskchattat ja. För att hans liv är raserat och han blir mordhotad? Nej, den skulden ligger på dumpen som möjliggör det, och på förövarna som hotar.
Lägg skulden där den hör hemma.

NEJ det är inte för att de snuskchattar
Det finns en del tjejer och kvinnor på nätet som gillar det, har aldrig sett någon bli anklagad för att de snuskchattar.

Det beror på att de kommer till en plats för att träffa någon som de tror är minderårig

Har du verkligen inte fattat det?
Citera
2024-11-15, 18:27
Medlem
Citat:
Ger inga swish!! Dessutom farligare. Varför överge en guldgruva när de hittat en?
För att man vill göra något som är rätt och bra? Godhetsknarka som det heter på fascistynglens nyspråk.
Citera
2024-11-15, 18:35
Medlem
Vaginalketchups avatar
Ny gädda som vill stoppa kuken i småfitta.

Fan va ful han va
Citera
2024-11-15, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Ja, det är tecknet. Hon förmår inte att särskilt väl argumentera i sak, i synnerhet inte under press, vilket hon har visat gång på gång, som när hon demonstrativt lämnade en paneldebatt.

Instämmer om icke-relevansen. Den enda anledningen jag kan se är att hon tar vilket tillfälle som helst i akt att presentera sådant som hon tror sig vinna på, speciellt i de människors ögon Dumpen är beroende av - donatorerna.

Det är bara senila gubbar som du och gäddorna som tycker att man argumentera.
Det anmäls 9000 övergrepp på kvinnor i Sverige varje år och vi vi har en våldtäksstatistik som sticker ut något otroligt mot övriga världen

Så det är verkligen dax att sluta att prata och börja att agera
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in