2024-11-15, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Den fabrikationen om att de tar ut 17-18 kan du själv kontrollera, har visat uträkning på de tidigare.
Men deras lön för 2023 baserat på att de tog ut lika mycket var totalt över året ca 30/mån.

Det är inräknat vad en anställd kostar ett företag, så där är inräknat saker som semester, pension och liknande.

https://www.foretagarna.se/driva-eget-foretag/handbocker-och-guider/vad-kostar-anstalld-verktyg/
https://www.fortnox.se/fortnox-foretagsguide/lon-och-loneadministration/sa-mycket-kostar-en-anstalld
https://verksamt.se/personal-rekrytering/vad-kostar-det/rakna-ut-vad-en-anstalld-kostar

Förra året hade de 2 anställda som kostade lite mer än 1 000 000 tillsammans.
Testa själv och mata in lite olika, baserat på de uppgifter som de lämnat in till skatteverket så låg deras lön förra året på 30, tänker man lite lågiskt där efter med så har de baserat sin lön för att få impulskollen pengar hela året och inte bara 10mån, så är deras lön mycket högre.

Sedan tog Patrik ut ytterligare 300 000 ifrån bolaget och endel pengar som matades tillbaks in i moderbolaget (alltså de bolag där pengarna inte utsätts för risk för konkurs med mera) så det där med 18 000 i lön är så lögn att det visslar om det.
Hade kunnat varit trovärt om de va 3st som tog ut lön och inte 2st.

Typ 25000 netto blir det.
Tycker du att det är en hög lön?
Citera
2024-11-15, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Typ 25000 netto blir det.
Tycker du att det är en hög lön?
Nja, det är närmare 30 för förra året, förutsagt att du inte baserade din räkning på min generella summa som är lägre än vad redovisningen sa.

Vad folk tycker om lönen här hög eller inte är fullständigt skit samma.
Det man skall fundera över är att Sara säger att hon har en mycket lägre lön än hon faktiskt har.

Det är ju LÖGNEN som är problemet, eller ja lögnerna.
Det är många sådana om just ekonomin, detta är ju en fullständig lögn vi pratar om.

Siffrorna spelar ingen roll, skall vi gå in på siffrorna så är de maxade på vad företaget klarar av att betala ut i lön, de som inte blev lön togs ut i vinst ist.

Så efter alla kostnader blivit betalda så har övrigt blivit lön och företaget gick -27 000 kr förra året (pga vinstutdelningen)

Tänk efter en smula, om din partner ljuger om att personen har 10-20tusen mer eller mindre än den säger, hur hade du reagerat? Alltså bägge scenarion.
Eller varför inte om du har ett företag med en person och utgår ifrån att ni har samma lön men du inte har insikt i ekonomin och får sedan reda på att personen tagit ut 10 000 mer än dig / mån, hur hade du reagerat?

Det är ju liksom det som är problemet, LÖGNERNA om ekonomin som hon spottar ur sig när det går att motbevisa.
Citera
2024-11-15, 17:10
Medlem
Citat:
Nja, det är närmare 30 för förra året, förutsagt att du inte baserade din räkning på min generella summa som är lägre än vad redovisningen sa.

Vad folk tycker om lönen här hög eller inte är fullständigt skit samma.
Det man skall fundera över är att Sara säger att hon har en mycket lägre lön än hon faktiskt har.

Det är ju LÖGNEN som är problemet, eller ja lögnerna.
Det är många sådana om just ekonomin, detta är ju en fullständig lögn vi pratar om.

Siffrorna spelar ingen roll, skall vi gå in på siffrorna så är de maxade på vad företaget klarar av att betala ut i lön, de som inte blev lön togs ut i vinst ist.

Så efter alla kostnader blivit betalda så har övrigt blivit lön och företaget gick -27 000 kr förra året (pga vinstutdelningen)

Tänk efter en smula, om din partner ljuger om att personen har 10-20tusen mer eller mindre än den säger, hur hade du reagerat? Alltså bägge scenarion.
Eller varför inte om du har ett företag med en person och utgår ifrån att ni har samma lön men du inte har insikt i ekonomin och får sedan reda på att personen tagit ut 10 000 mer än dig / mån, hur hade du reagerat?

Det är ju liksom det som är problemet, LÖGNERNA om ekonomin som hon spottar ur sig när det går att motbevisa.

Nej det är inte närmare 30000
Arbetsgivaravgiften är runt 32% och den beräknas på bruttolönen , och sedan så har du drygt 12% i semesterlön
Citera
2024-11-15, 17:16
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Japp utan tvekan! Sara har blivit rik på folks swishande.

Mytomanen Sara har lyckats dupera den stora massan att skicka pengar till henne.
Man kanske VILL skicka pengar till Sara utan att bli så bekymrad över att hon skulle bli miljonär.
Varför tror ni att man skulle ha blivit duperad/lurad?
Jag bryr mig inte om hur många miljoner Sara får in.
Citera
2024-11-15, 17:17
Medlem
Citat:
Nej det är inte närmare 30000
Arbetsgivaravgiften är runt 32% och den beräknas på bruttolönen , och sedan så har du drygt 12% i semesterlön
https://verksamt.se/personal-rekrytering/vad-kostar-det/rakna-ut-vad-en-anstalld-kostar

Skall ge dig siffrorna jag använt.
2005 06 15 och 1965 01 05 (patrik)
30/mån
Total kostnad: 499 477 kr / år

Summan för totala kostnaden för dig och patrik är den samma för ett företag, med verksamts kalkyl (staten/skatteverket som driver verksamt)

Så förstår inte vart dina siffror kommer ifrån, men bra att du har försökt iaf.

Samt är baserat på FÖRRA året så detta året bör vara högre, så inte någon 17-18/mån inte.

Kan lägga till övriga siffror med eftersom du inte kommer använda verktyget och kommer säga emot mig.

Citera
2024-11-15, 17:51
Medlem
tens avatar
Citat:

30/mån

Summan för totala kostnaden för dig och patrik är den samma för ett företag, med verksamts kalkyl (staten/skatteverket som driver verksamt)

Samt är baserat på FÖRRA året så detta året bör vara högre, så inte någon 17-18/mån inte.

Kan lägga till övriga siffror med eftersom du inte kommer använda verktyget och kommer säga emot mig.

Tror du inte att Sara och Patrik har utgifter som skall ersättas av Dumpen?
Bensin, logi mm mm mm.
Citera
2024-11-15, 18:00
Medlem
Citat:

30/mån

Tänker du dig att man skattar 2000 i månaden på 30000?

Totala kostnaden för försäkringar och löneskatt
22 127 kr
Citera
2024-11-15, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Tror du inte att Sara och Patrik har utgifter som skall ersättas av Dumpen?
Bensin, logi mm mm mm.
Jag förutsätter att de är uppsatta rätt i redovisningen och inte ligger på raden om lön
Den siffran jag har presenterat är bevis på att de ljuger om vad de tjänar inget mer inget mindre.

Årsredovisningen finns att ta del av på allabolag, bara in och läs, finns rader för utgifter och där antar jag deras 5 stjärniga nätter är medräknade och inte under lönen, så de va ett dåligt argument på saken.
Citera
2024-11-15, 18:06
Medlem
Skulle inte ett gott nytt fokus för dumpen vara att använda deras omfattande catfishing-resurser till att hitta de som hela tiden rekryterar barn till att begå mord nu på sistone. Haffa lite riktiga brottslingar för en gångs skull.
Citera
2024-11-15, 18:07
Medlem
Citat:
Tänker du dig att man skattar 2000 i månaden på 30000?

Totala kostnaden för försäkringar och löneskatt
22 127 kr
Eftersom du har svårt att skilja på företagets ekonomi och den enskilda individen.

Det kalkylen på verksamt visar är vad en anställd kostar företaget. Det har inget med den enskildes ekonomi att göra.
30 000/mån är vad den enskilde får ut, sedan skall den enskilde skatta på de 30 000 själv, något som i sverige görs utav företaget innan de betalar ut lönen.
Individen får således skatta baserat på sin kommunala skatt och om de är medlemmar i ex svenska kyrkan eller inte.

Löne spec som Sara delade i artikeln sanna och dagens ETC stod att hon tjänade 22 345kr/mån vilket enligt hennes lönespec blev exakt 18 000kr/mån. Det jag påpekar är att baserat på deras årsredovisning för 2023 hade hon en lön på 30 000kr/mån förra året, den bör således vara större för 2024 inte lägre.
Så siffrorna som är värt att jämföra är alltså 22345 och 30000 då vi generellt pratar om brutto lön inte netto i sverige. även om Sara tycks prata om Netto lön i alla sina uttalanden då hennes genererade lön visade på en lön om 18 000 netto och inte 18 000 brutto vilket folk troligen antagit när hon gjort sina påståenden.

Oavsett är de falska påståenden.
Citera
2024-11-15, 18:19
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Detta är väl snarare ett tecken på att hon inte kan försvara sig i sakfrågor och då blir det den här typen av personliga attacker. Ingenting i texten är ett dugg relevant för vad hon, Patrik och Impulskollen nu anklagas för, så varför hon trodde att det skulle vara en bra sak att publicera denna text fattar jag inte.

Ja, det är tecknet. Hon förmår inte att särskilt väl argumentera i sak, i synnerhet inte under press, vilket hon har visat gång på gång, som när hon demonstrativt lämnade en paneldebatt.

Instämmer om icke-relevansen. Den enda anledningen jag kan se är att hon tar vilket tillfälle som helst i akt att presentera sådant som hon tror sig vinna på, speciellt i de människors ögon Dumpen är beroende av - donatorerna.
Citera
2024-11-15, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punggung
Skulle inte ett gott nytt fokus för dumpen vara att använda deras omfattande catfishing-resurser till att hitta de som hela tiden rekryterar barn till att begå mord nu på sistone. Haffa lite riktiga brottslingar för en gångs skull.
Ger inga swish!! Dessutom farligare. Varför överge en guldgruva när de hittat en?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in