2024-11-11, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Har du några bevis på att det inte var minderåriga barnrumpor som skulle kalla sjögräset för Daddy daddy? Om du inte kan lägga fram bevis så utgår vi från att det var några underåriga decoys från The Dump.

Jaså har Putte och PruttSara bytt arbetstitel nu menar du? Är dom inte journalister längre? Eller har dom blivit CHEFjournalister?!

Nu va det ju så att hen länkade div skräp, och då stod det att de som räknas som chef i en ideell förening tjänade så mycket i snitt.

Så herr autist tycker att jag ska bevisa att de inte va minderåriga?
Det är ju ni som har tjatat om det några tiotals ggr, så det är ju ni som ska bevisa det.
Citera
2024-11-11, 22:41
Medlem
Ond.hickas avatar
[quote=Dusapa|90081015]
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
(Du är rätt ensam i Sverige att inte vara med på att företag tar swish.)[/QUOTE
Ditt trollantagande . Frågan var hur det redovisas? Jag har Swishat företag, så jag vet. Något mer som du vill trolla?

Hur menar du, hur det redovisas? Menar du hur de bokför inkomsten till skatteverket? Vilken form av inkomst som de uppger att det är, eller vad menar du? Många företag tar emot donationer och har ett företagkonto med swish, jag förstår inte hur du menar.
Citera
2024-11-11, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Nu va det ju så att hen länkade div skräp, och då stod det att de som räknas som chef i en ideell förening tjänade så mycket i snitt.

Så herr autist tycker att jag ska bevisa att de inte va minderåriga?
Det är ju ni som har tjatat om det några tiotals ggr, så det är ju ni som ska bevisa det.

Okej Karlsson! Vad är det vi ska bevisa för Er nu tycker du? Ska bevisen bevisas?

Trist att du missa hela poängen där när "bevis bevis" kom upp på tal.
Citera
2024-11-11, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Har sagt det förut, så får antagligen säga det igen.
Ett företag kan inte ge mer i lön än det finns täckning för.
Sara och Patrik tar ut vad som går i lön, företaget har inte bäring för mer i lön åt dem, om de hade haft de så hade de tagit ut mer i lön med.

Vad andra har och inte i lön är oväsentligt, då att jämföra Microsoft och tonys programmerar stuga och säga att men cheferna på MS tar ut 100tusentals kr i lön men tony tar bara ut 30 som ägare.
Det är en dålig och orealistisk jämförelse.

Små företag kan inte ge stora löner, för de företaget som de bedriver tar de ut mycket lön då de tydligen har 100+ anställda gratisarbetare.

Men du missade min poäng om vad ideellt arbete och välgörenhetsarbete förebygger lönemässigt.
Att större delen skall gå till ändamålet inte ner i fickan eller till drift. säger vi att de med 90konto får swish för 1 000 000 så skall alltså max 10% eller 100 000 användas för löner och drift, men driften sköter sig själv med reklam med mera, möjligen att de behöver hotell eller annat utöver reklam.
Men vi räknar att i detta exempel så klarar alla utgifter sig på reklam och merch, så swishen behöver bara stå för lön. Sedan tar Skatteverket ca 50% i skatt och sociala avgifter. Sedan är de 2 som skall dela. Det är ca 1 000 kr kvar per månad vardera om man går efter 90 modellen för ideell och välgörenhetsverksamhet. Det finns ju en anledning att de inte har 90 konto

Det var den biten du tjatade om tidigare med välgörenhet och löner.

Sedan kommer ju nästa problem, Sara PÅSTÅR sig bara ta ut 18 000 per månad efter skatt men årsbeskedet visar att de snarare tar ut 25-28 efter skatt vardera.
Det kanske inte verkar så mycket, men i det stora hela är det, men de är skit samma vad de tar ut i lön, problemet är att de ljuger om sin lön för att få sympati med mera, samt ljög om den för att trycka ner Sanna och ETC när de för ett halv år sedan gjorde en artikel om skiten. De har dessutom fortsatt hålla lögnen vid liv. Det är de största problemet, tror fler hade skitit i det om de inte försökt ljuga om lön och utgifter och annat fiffel med ekonomin för att få det att se ut som att de inte skor sig själva, men de gör det.

Det spelar ingen roll hur mycket pengar de tjänar.
Det viktiga är att de tar fast och hänger ut äckliga våldtäksmän

Det är ingen som vill jobba med en gädda eller ha gäddan i sin närhet övht.

Så det är bra att arbetsgivare, f.d. vänner och ev barn får veta det.
Så att alla kan hålla sig borta från gäddan och skydda sina barn
Citera
2024-11-11, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Okej Karlsson! Vad är det vi ska bevisa för Er nu tycker du? Ska bevisen bevisas?

Trist att du missa hela poängen där när "bevis bevis" kom upp på tal.

Ahh autister!
Det va du som påstod att jag skulle bevisa att de inte va minderåriga, annars så va de det?
Ser du inte hur jävla dum i huvudet du är?
Citera
2024-11-11, 22:52
Avstängd
Citat:
Jaja herr snömos!
Jag har aldrig pratat om deras löneutag.
Nej det är bara ni gäddsympatisörer som låtsas att ni bryr er om pengarna

För min del så hade de gärna fått tjäna 50-100000 i månaden
Det kan inte vara speciellt kul att jaga och träffa de äckliga gäddorna.

Sanna har ju skrivit här att hon tycker att dumpens jobb är bra och viktig, har du missat det?
Visst att hon verkar att vara lite bitter pga pengar.
Det ända de har skrivit om Sanna är att hon började att umgås med en gädda, vilket minst sagt är märkligt.

Med tanke på återkommande oegentligheter är det inte konstigt om folk undrar om drivkraften för verksamheten är pekuniär eller enbart har som mål att skydda/ rädda barn. Hur ser balansen mellan de olika målen ut?
Att undra eller ifrågasätta behöver inte betyda att man per automatik är pedofil ( här gädda), kommunist, homosexuell ( här bajspackare)) eller någon representant för media.
PS . Ändan har du där bak Använd gärna stavningshjälp.
Citera
2024-11-11, 22:59
Avstängd
[quote=Ond.hicka|90081081][quote=Dusapa|90081015]

Hur menar du, hur det redovisas? Menar du hur de bokför inkomsten till skatteverket? Vilken form av inkomst som de uppger att det är, eller vad menar du? Många företag tar emot donationer och har ett företagskonto med swish, jag förstår inte hur du menar.[
/
Ja, självklart redovisning till Skatteverket.
Naturligtvis finns det såväl direkta köp som gåvor. Finns det någon gräns avseende gåvor och vilka regler gäller?
Du verkar insatt.
Citera
2024-11-11, 23:06
Medlem
Citat:

Det gör om man ljuger om det för att framstå som bättre eller visa vilken hög häst man sitter på.

Du må tycka så. Men det finns många som har andra åsikter igenom moral, lag och mer.

Att du och dina meningsmedhjälpare har en annan syn på empati och moral är ettablerat. Ni, speciellt du tycker mer om att kasta glopord, kalla folk för saker med mera ist för att föra en saklig diskution.
Citera
2024-11-11, 23:41
Avstängd
Citat:

Ja, det där är viktigt. När vi skulle tapetsera om ungarnas rum så kom vi på att vi kunde spara pengar på tapeter. Vi tapetserade rummen med 500 gäddor , så ungarna kunde hålla reda på dem . För säkerhets skull tog vi även med de 11 döda (spöken ni vet).
Billigt och väldigt effektivt och rekommenderas absolut.
Citera
2024-11-12, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Ja, det där är viktigt. När vi skulle tapetsera om ungarnas rum så kom vi på att vi kunde spara pengar på tapeter. Vi tapetserade rummen med 500 gäddor , så ungarna kunde hålla reda på dem . För säkerhets skull tog vi även med de 11 döda (spöken ni vet).
Billigt och väldigt effektivt och rekommenderas absolut.

Hoppas ni även räknar in Puttes stålar som han inte betalt in skattepengar till svenska staten under alla dessa år utomlands i Monaco mm men efter boksläppet så ska allt öppna sig för honom -nej du har inte jobbat och dragit in miljonerna utomlands!

Putte lämnade ju Sverige 20 år gammal, vältränad och kom tillbaks fet 55 år med rättigheter typ.
Senast redigerad av Gipsy-tears 2024-11-12 kl. 00:49.
Citera
2024-11-12, 04:46
Citat:
Du är inte lite dum i huvudet.

Medellönen för chefer är 52 379 kronor/månaden

Det ser som att de tar ut för lite i lön [...]

Jag skulle killgissa, att majoriteten av chefer på den lönenivån har en fullföljd utbildning utöver förskola och dessutom en adekvat arbetslivserfarenhet...
Citera
2024-11-12, 05:33
Medlem
Citat:
Jag det inte lätt att vara helt tom i huvudet
Men iaf, alla ser gäddorna som potentiella våldtäksmän.

Så att någon tjänar peanger på att jobba med det finns det ingen som bryr sig om, förutom de som har en fil-störning.

Jobbar du gratis?

Nog inte riktigt det som jag menade!

Nej tyvärr jag har ingen Fil- störning och hatar nog gäddorna mer än genomsnittet.

Men att aSara gjort business av barn det gillar jag absolut inte.

Dessutom visste hon mycket väl vad Impulskollen höll på med och att de sen valde att kalla pengarna de fick in för reklam pengar lurar nog i te så värst många.

Men folk är ju så godtrogna att de swishar hit och dit utan ett enda krav på insyn.

Sen är det väl inte meningen att Sara ska bli miljonär på folks surt förvärvade pengar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in