Citat:
Ursprungligen postat av
Kaleus
Ja om du köper en aktie på 73,99 så justeras inköpskursen med courtaget, dvs Avanza räknar ut vad du faktiskt betalt för aktien (inköpspris+courtage).
Shortar du en aktie (blankar) över natten så betalar du även en fast avgift på 199 kr samt ränta för aktielånet.
Nej man lägger på en kurs ändring, courtage kostar inte över 700kr för köp sedan sälj, sedan två köp på en lägre kurs, dvs 3 st köp och en sälj, 4* 69= 276kr i courtage, med pro la man på som jag visa 46,69kr i courtage. Antingen skulle jag ha pro3 om det utgör att inte 39kr håller, Men Avanza hävda jag låg rätt, men varför denna kurshöjning den gillar jag inte. men kommer nu starta upp ett tredje konto, antingen på Nordnet, bevaka noggrant att jag köper o säljer på rätt sätt, ska gå igenom mitt gamla Nordea investor kostnader, byte bort den när jag fick Pro, Nordea hade högre courtage. Men ev inga kursändringar.
Enda jag reflektera med Nordea var vid ett köp, sitter med Avanzas sida, öppna även Investor gjorde ett köp, la en låg inköpskurs, enligt Avanzas kurs graf gick kursen aldrig ner till min inköpskurs på Nordea. Ändå fick jag aktien, passa på direkt o skriva på placera forumet med bild på mitt köp samt att grafen aldrig nått dit o jag fick aktierna, tråden plockades bort direkt. Hur detta var möjligt förstår jag inte.